Inlägg från: Anonym (Särskrivning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Särskrivning)

Vad håller denna regering på med?

Hur vore det om du skaffar dig lite bildning innan du skriver?
    "Skräp regering"?

• Anonym (Särskrivning)
    Anonym (On point) skrev 2024-08-30 18:31:39 följande:

Det är lätt att kritisera nuvarande och tidigare regeringar. 
    Allvarligt talat, brukar vi någonsin ge regeringar beröm?
    Självklart inte!
    Vet du varför?

Alla demokratiskt valda regeringar måste kompromissa för att få sina förslag genom riksdagen. 

Den dag media berömmer vår regering är demokratin död.

Den dag majoriteten av inläggen här på FL berömmer en regering lägger jag ner

Det är vanligt med dåliga opinionssiffror i mitten av en mandatperiod.
    Så var det för nya regeringen 2004, Persson och Reinfeldt 2008
    dvs två år efter att de tillträtt

Exakt två är kvar till val 2026. Visar regeringen att man åstadkommer förändringar till det bättre kommer läget ändras.
  • Anonym (Särskrivning)
    Anonym (Lugn) skrev 2024-08-31 21:59:31 följande:
    Du kan vara lugn TS. Brunvänstern i kombination med MP och S skulle inte vara bra med tanke på rådande situation.

Vänstervindar är inget att leka med.
    Det är märkligt tyst om antirasisterna i vänstern när rasismen är större än någonsin i Sverige.

Deras importerade väljarboskap är ute och gapar och skriker i någon religions namn att Israel ska utplånas och att judar ska dö.

Vänstern som tycker förintelsen var så förfärlig borde rimligtvis reagera när arabnazisterna drar fram.
  • Anonym (Särskrivning)
    KillBill skrev 2024-08-31 09:10:33 följande:
    När Astrid Lindgren fyllde 80 år fick hon en present av regeringen  Det blev obligatoriskt att låta kor komma ut på sommarbete. Nu vill den SD- styrda (M/KD/L) regeringens utredare ändra lagen. Varför vill inte SD och regeringen att svenska kor ska må bra? 

Astrid Lindgren skulle vrida sig i sin grav om hon visste..
    www.aftonbladet.se/nyheter/a/1MkAaX/kornas-ratt-att-beta-pa-sommaren-kan-tas-bort
    www.aftonbladet.se/nyheter/a/alGLOL/regeringens-utredare-slopa-kornas-betesratt
    Astrid Lindgren skulle vrida sig i sin grav om hon visste att svenska vänstern flirtar med terroristsympatisörer för att locka till sig väljare.
  • Anonym (Särskrivning)
    Anonym (Man) skrev 2024-09-23 21:30:46 följande:

För bjud kriminella gäng, skatta inte bort de som vill utveckla sig å gå framåt å skapar jobb åt andra !

Utvisa kriiminella till sina hemländer. Gängkriminalitet är till 100 % ett importerat problem.

Eller tror någon att Svenssons blidar gangstergäng tillsammans med sina kusiner i Sverige?
    Anonym (Hög inkomst?) skrev 2024-09-23 21:14:51 följande:

Jag tycker det är så märkligt hur man pratar om "höginkomsttagare" i Sverige. Man pratar om det som om någon har haft turen att vinna på lotto och därför inte har gjort sig förtjänt av det.

Jag jobbar som läkare. Jobbade rätt hårt för att få bra betyg på gymnasiet för att få bra betyg. Sen wn lång utbildning. Sen många år som underläkare där men inte tjänar speciellt bra, och har otrygga korttidsanställningar. Nu efter att ha jobbat ett antal år har jag en lön över 50t. Jag kan ta en del extra pass ibland,  utöver heltidstjänsten, som gör att jag hamnar över 62t vissa månader .

Men jag vet med mig att för varje extra pass jag tar så blir det mindre än hälften jag får behålla. 

Det känns extra orättvist när det inte handlar om en jättehög månadslön, utan att jag faktiskt jobbar massa extra. Det är långa slitsamma pass, utan raster . Att ha pluggat länge för att kunna jobba med det här och få behålla så lite av lönen när man jobbar extra lös känns som ett hån. 

Ofta avstår jag bröt enkelt från det ta extrapass. Det är helt enkelt inte värt det om man kommer upp till nivån att 60% skattas bort. 

Så det är inte så enkelt att det är bättre för samhället med högre skatt för "höginkomsttagare". Det kan verkligen leda till att mindre skatt kommer in. 
    Hade jag fått skatta vanliga runt 33% på alla pass har jag garanterat jobbat mycket mer tex. Då hade staten fått in 33% iaf, istället för noll när jag istället avstår från att ta pass.

Förstår dig. De med höga löner framställs som priviligierade, som om de fått förmåner och möjligheter inte andra erbjudits.

Sedan är det samhällets fel att vissa misslyckas och hamnar snett i livet.

Så fungerar det enligt vänsterns devis.

Det personliga ansvaret är avskaffat, alltid någon annans fel när det går åt pipsvängen.

Hade klasskamrater som hade det svårt under grundskoletiden, men vad jag hört har ingen av dem hamnat i kriminella gäng.

Svar på tråden Vad håller denna regering på med?