Vad håller denna regering på med?
Hur vore det om du skaffar dig lite bildning innan du skriver?
"Skräp regering"?
Hur vore det om du skaffar dig lite bildning innan du skriver?
"Skräp regering"?
Det är lätt att kritisera nuvarande och tidigare regeringar.
Allvarligt talat, brukar vi någonsin ge regeringar beröm?
Självklart inte!
Vet du varför?
Alla demokratiskt valda regeringar måste kompromissa för att få sina förslag genom riksdagen.
Den dag media berömmer vår regering är demokratin död.
Den dag majoriteten av inläggen här på FL berömmer en regering lägger jag ner
För bjud kriminella gäng, skatta inte bort de som vill utveckla sig å gå framåt å skapar jobb åt andra !
Jag tycker det är så märkligt hur man pratar om "höginkomsttagare" i Sverige. Man pratar om det som om någon har haft turen att vinna på lotto och därför inte har gjort sig förtjänt av det.
Jag jobbar som läkare. Jobbade rätt hårt för att få bra betyg på gymnasiet för att få bra betyg. Sen wn lång utbildning. Sen många år som underläkare där men inte tjänar speciellt bra, och har otrygga korttidsanställningar. Nu efter att ha jobbat ett antal år har jag en lön över 50t. Jag kan ta en del extra pass ibland, utöver heltidstjänsten, som gör att jag hamnar över 62t vissa månader .
Men jag vet med mig att för varje extra pass jag tar så blir det mindre än hälften jag får behålla.
Det känns extra orättvist när det inte handlar om en jättehög månadslön, utan att jag faktiskt jobbar massa extra. Det är långa slitsamma pass, utan raster . Att ha pluggat länge för att kunna jobba med det här och få behålla så lite av lönen när man jobbar extra lös känns som ett hån.
Ofta avstår jag bröt enkelt från det ta extrapass. Det är helt enkelt inte värt det om man kommer upp till nivån att 60% skattas bort.
Så det är inte så enkelt att det är bättre för samhället med högre skatt för "höginkomsttagare". Det kan verkligen leda till att mindre skatt kommer in.
Hade jag fått skatta vanliga runt 33% på alla pass har jag garanterat jobbat mycket mer tex. Då hade staten fått in 33% iaf, istället för noll när jag istället avstår från att ta pass.