Inlägg från: Anonym (Q) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Q)

Fläskkött i skolan upprör

Barn, ungdomar och vuxna har blivit bortskämda. När det var något jag inte ville eller kunde äta, så fick jag ta mer sallad, äta knäckebröd eller köpa mat själv, när jag gick i skolan. Det fanns inget alternativ. 

Jag har respekt för människor som inte vill äta fläsk pga religösa skäl. Men om man inte vill äta alternativet, så får man fixa mat dessa dagar det är fläsk/gris i maten.
    Jag vet inte hur mycket ett land ska anpassa sig till människor som kommer från andra kulturer och religoner. Det kan ju vara så att dessa människorna också måste hjälpa till lite.
    Jag tror inte att det är bättre i deras eller deras föräldrars land. Serveras det gratis mat där? 

Jag har fått uppfattningen att många invandrare vill att Sverige ska anpassa sig men att intresset att anpassa sig som invandrare är låg.
    Då pratar jag inte om alla dessa invandrare som kan se hur bra det är och som kan förstå att man inte bara kan kräva. 

Killen som säger att han har blivit bortglömd har nog missat att det finns alternativ. Det står ingenstans att maten måste vara fri från fläsk/gris. Det som har bestämts är att mat ska serveras.
    Men det är kanske dags att börja ta ut en avgift för personer som vill ha annan mat. 

Det borde bara vara personer med allergi, ätstörning eller någon sjukdom/funktionshinder som gör att det inte går att äta vilken mat som helst, som får anpassad mat

Svar på tråden Fläskkött i skolan upprör