Fläskkött i skolan upprör
Så om tio elever gnäller på att de vill ha pommes, då ska plötsligt alla andra behöva äta pommes?
När jag gick i skolan då fanns i princip bara en rätt. I gymnasiet var det många som drog till McDonalds när maten inte dög.
Som sagt, tycker man ska vara tacksam att de öht får mat i skolan. Om man nu ska anpassa sig för vad alla kräver så kommer det fortsätta upp i vuxenlivet, en förväntan om att allt ska anpassas efter ens krav, ingen tacksamhet för att man faktiskt får något gratis eller utan motprestation.
Tittar man bara på hur mycket mat som slängs, både i hemmen och i skolan. Hade man vägt den mat som varje enskild elev slänger och skickat en räkning till föräldrarna så kanske de hade tänkt om.
Jag hatar människor som inte kan vara tacksamma för saker, som bara kräver och kräver, som begär att alla andra ska anpassa sig för att de själva ska må bättte än andra.
Hade det här varit under krigsåren hade vederbörande som inte åt maten fått svälta ihjäl. Visst, man kanske inte behöver leva som i fattigdom men att köpa in dussitan olika maträtter för att gå en massa olika begär till mötes är verkligen inte miljötänkande.
Skulle jag flytta till nått annat land så inte fasen kommer de köpa in sill och potatis till mina barns skola för att de vill ha det. Då får de endera gå hungriga eller äta det som finns. Men här ska det daltas så in i helsike.