• Ahamorsan

Partner som hallucinerar?

Hej! Jag behöver lite råd och åsikter ifall detta är vanligt eller inte. Förstår att sömnbrist kan göra mycket men finns det någon lösning som kan underlätta?
    Jag och min partner har en sexveckorsbebis. Såklart blir det myclet uppvak på nätterna och vår dotter äter gärna lite men ofta, så då blir det ännu mindre sömn. Snart börjar min partner jobba och då kommer jag vara ensam på dagarna med mindre möjlighet att vila. Just nu sover dottern bredvid mig i en bedsidecrib vid sidan av sängen. Nu till problemet, när jag väcker min partner när det är hans tur med matning så vaknar han inte riktigt till och tror att hans täcke är dottern eller att hon är under täcket. Bara är "väcka" honom tar ca 5 minuter tills han är normal igen. Han vaknar sällan av dotterns skrik heller. Vi kom överens om att han skulle ta matningarna fram tills 01.30 och sedan sova till 07.00 och sedan ta matningen tills jag pumpat klart. Jag tar ett uppehåll med pumpningen på natten så da kan jag ta bebis. Hans "hallucinationer" bör ha gått över vid detta laget tycber jag iom att han borde vant sig vid detta laget.. Hon sover även bättre än hon gjorde i början så vi får mer sömn nu än innan. Han kommer inte ur detta själv tillräckligt fort så jag vågar t.ex.inte lägga mig i gästrummet fram tills det är dags för mig att mata, iom att jag inte kan lita på att han vaknar eller förstår att hon är hungrig. Han hjälper till jättebra på dagarna så där är det inga problem. Men jag kan ju inte ta hela nätter och dagar sedan när han börjar jobba. Snälla, har ni tips, råd eller vadsomhelst så tar jag gärna all hjälp jag kan få!!

Svar på tråden Partner som hallucinerar?