Inlägg från: Anonym (Anonym (orolig)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym (orolig))

Kan knappt gå upp ur sängen

Hej, jag väntar mitt första barn och är i vecka 7. Jag mådde bra tills någon vecka sedan, sen kom allting som en bomb jag mår så illa, mina ben och fötter gör ont bara jag rör mig lite, känner mig allmänt dålig i kroppen nästan som en förkylning fast det enda är att jag inte är förkyld, kan dessutom inte sova på nätterna och vaknar jätte tidigt. Jag kan inte ens städa, duscha eller sminka mig längre ligger bara på soffan eller i sängen helt slut utan att ha rört mig. Är det någon som varit/är i samma situation jag är orolig att det ska vara såhär i 9 månader, jag måste kunna jobba och ta hand om mig själv men jag kan verkligen inte göra något utav detta nu. Kommer det bli bättre? Behöver jag vara orolig? Hjälp🥲

• Svar på tråden Kan knappt gå upp ur sängen
    Anonym (Stanna i sängen) skrev 2024-08-28 20:35:28 följande:

Ja..jag har känt mig på exakt samma sätt som du.

Fast numera vet jag att jag nte har lång tid kvar att leva.
    Typ ngr mån till ngr år på sin höjd.

Så om jag vore du ( med tidiga symptom) så skulle jag åka till akuten på en gång och göra abort. om du inte redan varit där och tagit bort fostret som gör dig sjuk.
    För har du samma som mig så kan dom inget göra, tyvärr!
    Är du sjuk som mig så kan du bara lägga dig ner och vänta på att dö eller ev om du har en stark kropp vänta på att överleva.
    Sanningen är att ingen inom vården bryr sig jack shit om dig..Så det allra bästa tipset för en självälskare som dig är ju att få dig att förstå att du inte betyder någonting för någon annan människa.
    Hade du haft en hund så skulle jag säga att det är det närmaste kärlek du kommer komma iaf flicka.
    Och väx upp. Det finns dom som svälter din ego bitch och du bara tänker på sex.
    Sjuka fan.

Är du ett bittert troll som måste sprida hat 😊? Eller en fjortis, incel eller medelålders bf! 

Njuter du av att mästra, har du inget liv eftersom du tar dig tid att besvara mitt inlägg! Ta tag i ditt liv och jag önskar dig all lycka och kärlek.

Jag är såklart så lycklig för att vara gravid och det är det finaste som hänt i mitt liv längtar så mycket tills jag får träffa min bebis❤️ Jag är bara orolig att må såhär hela graviditeten eftersom jag vill kunna jobba och ta hand om mig själv så jag kan försörja mitt barn och så mitt barn kan må bra

Anonym (He) skrev 2024-08-28 20:18:34 följande:

Åh 😌 det brukar bli lättare. De första veckorna var hemska för mig. HEMSKA. Jag ångrade allt och lite till. Vid vecka 13 lugnade det sig för mig. Sen var sista månaden ett helvete igen men jag slapp illamåendet då. Om du har möjlighet att bara ligga på soffan ett tag så ligg bara på soffan. Jag tyckte att det kunde kännas lite bättre efter att jag åt något sött. Har du testat?

Tack för tipset ska testa att äta något sött har inte vågat göra det för jag tänkt att jag bara kommer spy då men ska testa!☺️ Jag tror som du säger att man får låta sig själv ligga på soffan ett tag och tack för att du säger det har känt mig så dålig för att jag bara ligger i soffan men tror att det är viktigt att låta sig själv få vila!
    Anonym (M) skrev 2024-08-28 20:24:14 följande:

Grattis till graviditeten! 

Jag förstår att detta är hur jobbigt som helst och jag lider med dig. Det finns många olika svar på detta men generellt börjar majoriteten må bättre efter vecka 12-13. För andra dröjer det lite längre och för några riktigt olyckliga hela graviditeten. 
    Jag har gått igenom hyperemesis vid alla mina 6 graviditeter och det är rent ut sagt vidrigt. Det som har hjälpt mig är att ta en timme i taget. Varje dag när jag lägger mig har jag sagt till mig själv, nu kommer iaf inte den här dagen tillbaka igen. Även om jag vet att jag mår lika dåligt nästa dag. Annars ät ofta, isglass, vindruvor från frysen, kräm är sådant som kan lindra ibland. Var snäll mot dig själv, behöver du sjukskrivning eller medicin så hjälper barnmorskan dig. Lyckat till! 

Tack så jätte mycket för tipsen nu känner jag mig lite mindre ensam också! Blev jätte sugen på isglass nu hahaha ska testa nu och se om det blir lite bättre, och som du säger man får ta dag för dag och i slut ändan så är det ju så värt allt detta när man får träffa sin bebis! 
    Anonym (Du gör mycket) skrev 2024-08-29 00:02:18 följande:

Fy, vad tufft. Har du en pojkvän, sambo eller man som hjälper dig? 
    Även om du inte får nästan något vanligt gjort, så gör du jättemycket - du tillverkar en ny människa.

Tack så jätte mycket behövde verkligen höra detta❤️ Ja som tur är har jag min man som hjälper mig jätte mycket!
Svar på tråden Kan knappt gå upp ur sängen