Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Kan knappt gå upp ur sängen

Grattis till graviditeten! 

Jag förstår att detta är hur jobbigt som helst och jag lider med dig. Det finns många olika svar på detta men generellt börjar majoriteten må bättre efter vecka 12-13. För andra dröjer det lite längre och för några riktigt olyckliga hela graviditeten. 
    Jag har gått igenom hyperemesis vid alla mina 6 graviditeter och det är rent ut sagt vidrigt. Det som har hjälpt mig är att ta en timme i taget. Varje dag när jag lägger mig har jag sagt till mig själv, nu kommer iaf inte den här dagen tillbaka igen. Även om jag vet att jag mår lika dåligt nästa dag. Annars ät ofta, isglass, vindruvor från frysen, kräm är sådant som kan lindra ibland. Var snäll mot dig själv, behöver du sjukskrivning eller medicin så hjälper barnmorskan dig. Lyckat till! 

• Anonym (M)
    Anonym (Anonym (orolig)) skrev 2024-08-28 21:23:39 följande:
    Tack så jätte mycket för tipsen nu känner jag mig lite mindre ensam också! Blev jätte sugen på isglass nu hahaha ska testa nu och se om det blir lite bättre, och som du säger man får ta dag för dag och i slut ändan så är det ju så värt allt detta när man får träffa sin bebis! 
    Ja, det kan vara svårt att föreställa sig nu när du mår så dåligt men en dag kommer det här gå över. Jag önskar dig all lycka! Vila mycket, jobbet är såklart viktigt men du behöver också ha acceptans för att det kanske inte kommer att gå att arbeta i perioder om du fortsätter att må så dåligt. Försök också ha en målbild, tex om det hjälper att köpa någon liten sak/plagg till bebisen. Eller något annat som hjälper dig att föreställa dig all lycka när bebisen väl kommer.
Svar på tråden Kan knappt gå upp ur sängen