• ClumsySmurf

Dejtat en tjej i ett halvår, hon är nu sur för att min bästa kompis sedan födseln är en tjej

Cathariiina skrev 2024-08-29 07:32:13 följande:
    Dexter dot com skrev 2024-08-29 06:09:46 följande:

Var tydlig med att Robin är din vän och kommer finnas i ditt liv och accepterar inte din flickvän det utan att vara sur/svartsjuk får du lämna relationen. Om ni fortsätter er relation så var noga med att din flickvän får chansen att lära känna Robin så hon inte utesluts när ni träffas.

Nu vet vi inte hur gammal TS är, han låter rätt ung. Och då kanske kompisarna är väldigt viktiga fortfarande, medan tjejer och killar kommer och går. 

Men om man är vuxen/lite äldre och känner med varje fiber i sin kropp att man har hittat rätt, att detta är den man/kvinna man vill leva med resten av livet och ha barn tillsammans med. Då avstår man väl inte detta, för att få ha kvar en viss kompis (oavsett kön)? Människor som verkligen älskar någon, är beredda att avstå från mycket mer än så för att få vara med den de älskar. 
    Är man vuxen på riktigt är det den som tycker att man ska dumpa sina vänner som blir dumpad, men det beror ju på hur desperat man är och om ens vänner verkligen är vänner.

• ClumsySmurf
    Cathariiina skrev 2024-08-29 12:12:49 följande:
    I så fall har du aldrig varit riktigt kär, misstänker jag? Är man riktigt kär så kan man lämna allt för den personen - familj, barndomsvänner, karriär - och flytta med honom till en hydda i regnskogen i Amazonas.

Dessutom är det en väldigt ny idé det här att män och kvinnor ska kunna umgås ensamma tillsammans, som vänner. När jag tänker på mina föräldrar t.ex. och alla deras syskon med respektive; det hade ju varit helt otänkbart att t.ex. min mamma skulle ha gått någonstans ensam med en make till en av mina fastrar, eller att min pappa hade sprungit iväg någonstans ensam med någon av mina mostrar.

Det förekom inte. Utan man umgicks antingen parvis, eller med en eller flera vänner av det egna könet (t.ex. ett jaktlag, eller en grupp väninnor som träffades på konditori). Högst troligt undgick man många skilsmässor på det sättet.
    I så fall har du aldrig varit riktigt kär, misstänker jag?

Du använder väldigt vattentäta argument 👍

"Dessutom är det en väldigt ny idé det här att män och kvinnor ska kunna umgås ensamma tillsammans, som vänner."
    Men du är ju 258+, misstänker jag?
    Det har varit nya tider ganska länge så din åsikt är för gammal för att räknas.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Lia) skrev 2024-08-29 14:31:09 följande:

Är det så kanske att alla som tycker att man inte kan ha kompisar av motsatt kön är de som själva skulle hoppa i säng med vem som helst om tillfälle gavs?

Och vi som anser att man kan ha kompisar av motsatt kön är den trogna sorten som faktiskt aldrig skulle vilja ha sex med en vän eftersom vi ser dem som just vänner?

ja, det är nog så (vissa verkar inte ens kapabla att utveckla vänskap med motsatta könet) och det gäller ju självklart de flesta eftersom det kan uppfattas som negativt, är det något väldigt positivt är man helst ensam om det.

• ClumsySmurf
    felicityporter skrev 2024-08-30 02:47:37 följande:
    Exakt, samtliga killkompisar jag haft har antingen haft sex eller önskat att få ha sex med mig (och det har varit extremt pinsamt uppenbart!).
    kan det säga något om ditt val av killkompisar?
    Är de bara kompisar eller de vänner?
Svar på tråden Dejtat en tjej i ett halvår, hon är nu sur för att min bästa kompis sedan födseln är en tjej