Inlägg från: felicityporter |Visa alla inlägg
  • felicityporter

Dejtat en tjej i ett halvår, hon är nu sur för att min bästa kompis sedan födseln är en tjej

Tukt skrev 2024-08-29 14:44:32 följande:

Din flickvän är förmodligen inte sur för att du varit otydlig med det, utan för att "Robin" trots allt är en tjej. Men det är lättare att attackera dig just där. Får mer slagkraft.
    Det finns helt enkelt två typer av människor. De som inte tror att kvinnor och män kan vara vänner, och de som vet att det går. Det hänger ofta i hop med värderingar runt kön, och är svåra att förändra.
    Så du kommer antagligen aldrig få din tjej att förstå. Utan du måste välja. Antingen slutar du ha kompisar av kvinnligt kön och säger hejdå till "Robin", eller så är det "tack för den här tiden" till din flickvän.

Inte alla tjejer vill ligga med sina killkompisar, men om en tjejkompis skulle ta initiativ till sex vill nästintill alla killar ligga med sin tjejkompis. Man kan tycka vad man vill om detta, men det är trots allt den bittra sanningen hur mycket man än försöker intala sig att det inte stämmer.
  • felicityporter
    Anonym (A) skrev 2024-08-30 01:15:29 följande:

Hade inte heller uppskattat om min kille hade en tjejkompis. Har haft ett par killkompisar. Men de vänskaperna har aldrig varat då killkompisen tillslut försökt få mig i säng eller kärleksförklarat sig. Vissa killar kanske klarar av att inte styras av kuken, men du har inte oddsen på din sida. Vet du med dig att du aldrig på 100 år skulle attraheras av din tjejkompis så tycker jag att du kan börja med att bygga upp din flickväns tillit till dig för att försöka rädda båda relationerna. Bekräftar du henne ofta? Är du öppen som person eller sluten? 
    Till en början tycker jag att du endast ska umgås med din kompis när din tjej är med så att hon kan känna sig inkluderad.

Exakt, samtliga killkompisar jag haft har antingen haft sex eller önskat att få ha sex med mig (och det har varit extremt pinsamt uppenbart!).
  • felicityporter
    ClumsySmurf skrev 2024-08-30 18:13:54 följande:
    kan det säga något om ditt val av killkompisar?
    Är de bara kompisar eller de vänner?
    Jag vet inte, jag kan ärligt säga att mitt val av kompisar har varit av varierande kvalitet precis som mitt val av pojkvänner. Så tror jag det är för de flesta.
Svar på tråden Dejtat en tjej i ett halvår, hon är nu sur för att min bästa kompis sedan födseln är en tjej