Inlägg från: Kunniglingvist |Visa alla inlägg
  • Kunniglingvist

Dejtat en tjej i ett halvår, hon är nu sur för att min bästa kompis sedan födseln är en tjej

Förstår delvis flickvännen. Samtidigt är det en red flag för mig att ens vänner inte får vara ens vänner pga deras kön. Det är ohälsosamt att någon ska ta dig ifrån vänner pga svartsjuka. Det kanske är fullt möjligt att hon släpper detta men tycker inte du ska vika dig. Tycker det enda du kan göra är att kommunicera öppet och tydligt. Att du är medveten och ledsen för att du fick flickvännen att känna sig lurad, för det är du faktiskt skyldig till. Sen att Robin är en viktig vän men att flickvännen inte har någon anledning att känna sig hotad för det är enbart vänskap och inget annat. Om hon inte kan köpa det är det hennes problem...

Kan ge mig fan på att detta isåfall bara är en försmak på hur du kommer ha det om hon är okapabel att acceptera att du har en platonisk, kvinnlig vän

Svar på tråden Dejtat en tjej i ett halvår, hon är nu sur för att min bästa kompis sedan födseln är en tjej