• Anonym (M)

Dejtat en tjej i ett halvår, hon är nu sur för att min bästa kompis sedan födseln är en tjej

Cathariiina skrev 2024-08-29 14:19:09 följande:
    Ja, men den mänskliga naturen har inte ändrats de senaste 10 000 åren. Eller 100 000 åren. Vi har bara blivit mer vänsterliberalt naiva de senaste 50 åren eller så. 
    Men det måste ju finnas attraktion också. Ligger du med alla män om det skulle komma sig att ni umgås ensamma?
  • Anonym (M)
    Cathariiina skrev 2024-08-29 15:07:45 följande:
    Nej, men då har jag också alltid haft höga ideal på den punkten också. Det har inte de flesta unga människor idag. De tycker inte att sex är en så stor grej, man kan ha one night stands, kn*llkompisar, friends-with-benefits etc.. Händer det en olycka så gör man bara abort. Samvetet säger ingenting, och man bryr sig inte om sitt rykte heller. 
    Man vill ju ändå få ut någonting av sexe. En oattraktiv blir ju bara plågsamt att ligga med som kvinna, även om man i övrigt inte hindras av sådana ideal.
  • Anonym (M)
    felicityporter skrev 2024-08-29 16:59:49 följande:
    Inte alla tjejer vill ligga med sina killkompisar, men om en tjejkompis skulle ta initiativ till sex vill nästintill alla killar ligga med sin tjejkompis. Man kan tycka vad man vill om detta, men det är trots allt den bittra sanningen hur mycket man än försöker intala sig att det inte stämmer.
    Det kanske är du som gärna vill intala dig att de flesta killar vill ligga med dig.
  • Anonym (M)
    Cathariiina skrev 2024-08-29 18:03:50 följande:
    Ja, jag har väl aldrig påstått något annat? En oattraktiv karl utgör ingen frestelse, precis... Men jag tror att tjejer även när de väljer killkompisar, väljer bort sådana killar som de ser som frånstötande. 
    Anonym (xxx) skrev 2024-08-29 16:04:44 följande:
    Prostitution är utbrett idag, och det gäller alla klasser, men det är vanligare att det är fattiga eller missbrukande kvinnor som utsätts och män i medelklass och uppåt som utsätter kvinnor. Där finns ingen moral bland männen. Och så har det alltid varit.
    Kvinnor har fått vara försiktiga medan männen alltid tagit för sig. 

Nej, du påstås det inte i klartext men du verkar ju nästan anta att de som inte har dina ideal skulle ligga med vilken Karl som helst utan attraktion bara de blir ensamma. Om du är med på det med att attraktionen måste finnas varför drar du ens upp att andra kvinnor inte har samma ideal som du och därför kan tänka sig FWB tex. Spelar ju ingen roll vad man har för ideal, eller avsaknad av ideal, om du nu är med på att det ändå måste finnas en attraktion.

Och vad får dig att tro att kvinnor enbart väljer män de är sexuellt attraherade till som vänner och ratar de män de inte kan tänka sig att ligga med, att ha till vänner. Finns ingenting som tyder på det
  • Anonym (M)

Jag vet inte varför signatur xxx kom med i mitt inlägg här ovan, det var inte riktat till dig

Svar på tråden Dejtat en tjej i ett halvår, hon är nu sur för att min bästa kompis sedan födseln är en tjej