Inlägg från: Anonym (Milla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Milla)

Dejtat en tjej i ett halvår, hon är nu sur för att min bästa kompis sedan födseln är en tjej

Vad är det för talibanfasoner din tjej och förvånande många i tråden har. Jag förstår inte alls problemet. Hade ni velat vara ett par hade nu ju varit det redan. Hade TS velat knulla runt och vara otrogen kan han vara det oavsett vilka hans vänner är. 

De som säger att du ska ge upp din kompis om du älskar din tjej tänker inte på hur smärtsamt det är att älska någon som inte älskar tillbaka med samma goda vilja. Att vara tillsammans med någon som begränsar och kontrollerar en och struntar i vad som är viktigt och gör en glad. Som bara tänker på sig själv och sina egna känslor. Det förstör livet och gör att man krymper som människa. 

Dumpa tjejen och hitta någon som är snällare och villig att se ditt perspektiv. 

• Anonym (Milla)
    Anonym (xxx) skrev 2024-08-29 12:36:43 följande:

Tycker också det är jättekonstigt att det aldrig framkommit att din barndomskompis är en tjej, och att hon även är din barndomskompis. 

Det kan ju vara så att tjejen aldrig lyssnar särskilt noga när killen pratar om sina vänner
  • Anonym (Milla)
    Cathariiina skrev 2024-08-29 12:12:49 följande:
    I så fall har du aldrig varit riktigt kär, misstänker jag? Är man riktigt kär så kan man lämna allt för den personen - familj, barndomsvänner, karriär - och flytta med honom till en hydda i regnskogen i Amazonas.

Dessutom är det en väldigt ny idé det här att män och kvinnor ska kunna umgås ensamma tillsammans, som vänner. När jag tänker på mina föräldrar t.ex. och alla deras syskon med respektive; det hade ju varit helt otänkbart att t.ex. min mamma skulle ha gått någonstans ensam med en make till en av mina fastrar, eller att min pappa hade sprungit iväg någonstans ensam med någon av mina mostrar.

Det förekom inte. Utan man umgicks antingen parvis, eller med en eller flera vänner av det egna könet (t.ex. ett jaktlag, eller en grupp väninnor som träffades på konditori). Högst troligt undgick man många skilsmässor på det sättet. 

Konstigt, vilket land är din mamma ifrån?  Min mormor som är svensk kunde umgås på tu man hand med män utan romantiska intentioner. Hon blev visad runt i Wien av en vän till sin man när han var upptagen med jobb där tex. Min mamma har haft flera män som vänner utan att min pappa haft problem med det. Min mormor är född i 1914 och min mamma 1945. 

Jag är född 1973 och en av mina bästa vänner är min svåger. Vi har ett gemensamt intresse och tillbringar mycket tid på tu man hand. Det är ingen som ser det som konstigt i vår bekantskapskrets eller släkt. 

• Anonym (Milla)
    felicityporter skrev 2024-08-30 02:47:37 följande:
    Exakt, samtliga killkompisar jag haft har antingen haft sex eller önskat att få ha sex med mig (och det har varit extremt pinsamt uppenbart!).

Är det verkligen killkompisar som du varit vän med sedan du var ett litet barn? 

Svar på tråden Dejtat en tjej i ett halvår, hon är nu sur för att min bästa kompis sedan födseln är en tjej