Inlägg från: Anonym (Erfaren_man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Erfaren_man)

Dejtat en tjej i ett halvår, hon är nu sur för att min bästa kompis sedan födseln är en tjej

Det var klantigt av dig att inte berätta att din bästis är en tjej. Självklart är det känsligt, då vi män sällan är nära kompis med tjejer vi inte vill ligga med. Din flickvän är såklart medveten om detta faktum. 

Men fortsätt förklara att just denna tjejkompis är som en syster för dig. (jag förutsätter att det aldrig någonsin varit något mer mellan er, för då faller hela argumentet). Visa förståelse för din flickväns reaktion, men fortsätt förklara att tjejkompisen är totalt ointressant för dig ur ett romantiskt eller sexuellt perspektiv. 

• Anonym (Erfaren_man)
    Anonym (L) skrev 2024-08-29 12:11:09 följande:

Exakt detta! 

Min man har tjejkompisar och jag har inget emot det alls. De har aldrig haft något intresse av varandra, och vill han ligga med andra så tror jag knappast han väljer en KOMPIS att göra det med? Lika troligt som att han skulle ligga med sina manliga vänner... 

Otroligt omoget synsätt vissa här har som blir svartsjuka och vill att man dumpar sina vänner... 

Otroligt naivt och godtroget synsätt. 
Svar på tråden Dejtat en tjej i ett halvår, hon är nu sur för att min bästa kompis sedan födseln är en tjej