• Anonym (L)

Dejtat en tjej i ett halvår, hon är nu sur för att min bästa kompis sedan födseln är en tjej

Cathariiina skrev 2024-08-29 07:32:13 följande:
    Dexter dot com skrev 2024-08-29 06:09:46 följande:

Var tydlig med att Robin är din vän och kommer finnas i ditt liv och accepterar inte din flickvän det utan att vara sur/svartsjuk får du lämna relationen. Om ni fortsätter er relation så var noga med att din flickvän får chansen att lära känna Robin så hon inte utesluts när ni träffas.

Nu vet vi inte hur gammal TS är, han låter rätt ung. Och då kanske kompisarna är väldigt viktiga fortfarande, medan tjejer och killar kommer och går. 

Men om man är vuxen/lite äldre och känner med varje fiber i sin kropp att man har hittat rätt, att detta är den man/kvinna man vill leva med resten av livet och ha barn tillsammans med. Då avstår man väl inte detta, för att få ha kvar en viss kompis (oavsett kön)? Människor som verkligen älskar någon, är beredda att avstå från mycket mer än så för att få vara med den de älskar. 

Det här var verkligen det dummaste jag läst idag. Jag skulle aldrig dumpa mina vänner för en partner som jag inte känt speciellt länge. 

Vänner kommer inte och går, riktiga vänner är svårt att hitta. 

Hoppas du får bli gammal och ensam en dag.

• Anonym (L)
    Anonym (Milla) skrev 2024-08-29 08:01:36 följande:

Vad är det för talibanfasoner din tjej och förvånande många i tråden har. Jag förstår inte alls problemet. Hade ni velat vara ett par hade nu ju varit det redan. Hade TS velat knulla runt och vara otrogen kan han vara det oavsett vilka hans vänner är. 

De som säger att du ska ge upp din kompis om du älskar din tjej tänker inte på hur smärtsamt det är att älska någon som inte älskar tillbaka med samma goda vilja. Att vara tillsammans med någon som begränsar och kontrollerar en och struntar i vad som är viktigt och gör en glad. Som bara tänker på sig själv och sina egna känslor. Det förstör livet och gör att man krymper som människa. 

Dumpa tjejen och hitta någon som är snällare och villig att se ditt perspektiv. 

Exakt detta! 

Min man har tjejkompisar och jag har inget emot det alls. De har aldrig haft något intresse av varandra, och vill han ligga med andra så tror jag knappast han väljer en KOMPIS att göra det med? Lika troligt som att han skulle ligga med sina manliga vänner... 

Otroligt omoget synsätt vissa här har som blir svartsjuka och vill att man dumpar sina vänner... 

• Anonym (L)
    Cathariiina skrev 2024-08-29 12:12:49 följande:
    I så fall har du aldrig varit riktigt kär, misstänker jag? Är man riktigt kär så kan man lämna allt för den personen - familj, barndomsvänner, karriär - och flytta med honom till en hydda i regnskogen i Amazonas.

Dessutom är det en väldigt ny idé det här att män och kvinnor ska kunna umgås ensamma tillsammans, som vänner. När jag tänker på mina föräldrar t.ex. och alla deras syskon med respektive; det hade ju varit helt otänkbart att t.ex. min mamma skulle ha gått någonstans ensam med en make till en av mina fastrar, eller att min pappa hade sprungit iväg någonstans ensam med någon av mina mostrar.

Det förekom inte. Utan man umgicks antingen parvis, eller med en eller flera vänner av det egna könet (t.ex. ett jaktlag, eller en grupp väninnor som träffades på konditori). Högst troligt undgick man många skilsmässor på det sättet. 

Jag har aldrig valt en partner över mina vänner. Mina vänner har funnits där för mig i alla år (och jag för dem), varför ska en helt NY person få bestämma vad jag ska göra? 
    Och hur ska man umgås parvis när man inte har någon partner? Om nu ts kompis är singel och han har en tjej så är det ju väldigt svårt för henne att ha parmiddag med dem.

Ts, jag tycker du ska fortsätta umgås med din kompis, men bjud med din tjej så att hon inte känner sig utanför och så att hon får se hur ni interagerar, så kommer hon säkert att ändra sig! 

Svar på tråden Dejtat en tjej i ett halvår, hon är nu sur för att min bästa kompis sedan födseln är en tjej