Inlägg från: Anonym (Lis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lis)

Vilka är det FINASTE pojk och flicknamnet?

Ingrid, Astrid, Estrid, Alva. Det är mina favoriter.
    Pojknamn är svårare tycker jag.
    Gustav, Oskar, Anton, Alfred gillar jag och fler, men svårt att säga vilket som är finast. Johan är ju en klassiker, mjukt och fint. 

Kul att du gillar Bengt TS, det ligger nog snarare på mångas lista över Fulaste namn. Dock borde det vara dags för det namnet att återkomma snart, får se om det gör det. Det kan ju ändå vara lite gulligt på ett litet barn.

• Anonym (Lis)
    Anonym (Leija) skrev 2024-08-28 17:24:56 följande:

Tack snälla, för inspiration! 🤗
    Alla era förslag har varit fina. Gillar verkligen Ingrid, det verkar vara bland mångas favorit. Glömde i min hast bort Rut- Ruth. Vad tycker ni om det?

Erik,Gustav och Johan är fina och klassiska men har tyvärr namnen i släkten.
    Ruben och Hektor intressant. Är Ruben danskt? 

Trist att Bengt är så underskattat. Vill inte ge något namn som är alldeles för utstickande. Det är kanske för ovanligt i yngre generationen. Känner många charmiga Bengt.

Tror inte Bengt kommer vara så utstickande om några år.
    Just nu är ju Folke, Gottfrid, Tage, Nils, Olle och liknande populära. Härnäst borde Bengt, Rolf, Åke, Stig och liknande bli inne. Ulf känns som ett namn som kanske inte kommer tillbaka men man vet aldrig..

Gusten är ju en fin variant(smeknamn som kan användas som namn) på Gustav.
    Viktor och Hugo är fina. Samuel.
    Rut är fint, ett lite tuffare tjejnamn. Jag gillar Siv också. Asta är ett riktigt tantnamn som jag tycker är jättesött. Edit/Edith är också ett fint namn jag hade på min lista. Solveig växer på mig, också ett namn som skulle kunna bli populärare framöver.
Svar på tråden Vilka är det FINASTE pojk och flicknamnet?