Inlägg från: Anonym (Leija) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Leija)

Vilka är det FINASTE pojk och flicknamnet?

Det finns så många fulanamn trådar så jag blev lite nyfiken på motsatsen. 
    Om du bara fick välja ETT enda namn för en flicka och ETT enda namn för en pojke, vilka namn skulle du välja? 

Jag har svårt att välja namn till mina kommande tvillingar.
    Vill helst inte ha namn som passar ihop, men det går bra om de är väldigt fina.

De jag har på lagret just nu för tjej: Freja, Aurora, Elina, Louise och Wilma.
    För kille : Nicolas, Casper, William, John, Bengt, Adrian.

• Svar på tråden Vilka är det FINASTE pojk och flicknamnet?
  • Anonym (Leija)
    Anonym (Leija) skrev 2024-08-28 14:02:24 följande:
    Vilka är det FINASTE pojk och flicknamnet?

Det finns så många fulanamn trådar så jag blev lite nyfiken på motsatsen. 
    Om du bara fick välja ETT enda namn för en flicka och ETT enda namn för en pojke, vilka namn skulle du välja? 

Jag har svårt att välja namn till mina kommande tvillingar.
    Vill helst inte ha namn som passar ihop, men det går bra om de är väldigt fina.

De jag har på lagret just nu för tjej: Freja, Aurora, Elina, Louise och Wilma.
    För kille : Nicolas, Casper, William, John, Bengt, Adrian.

Går inte editera men jag ändra i sista minut min rubrik från fler till ett enda namn för pojke och flicka . Anledningen till att det står vilka istället för vilket.
  • Anonym (Leija)

Tack snälla, för inspiration! 🤗
    Alla era förslag har varit fina. Gillar verkligen Ingrid, det verkar vara bland mångas favorit. Glömde i min hast bort Rut- Ruth. Vad tycker ni om det?

Erik,Gustav och Johan är fina och klassiska men har tyvärr namnen i släkten.
    Ruben och Hektor intressant. Är Ruben danskt? 

Trist att Bengt är så underskattat. Vill inte ge något namn som är alldeles för utstickande. Det är kanske för ovanligt i yngre generationen. Känner många charmiga Bengt.

• Anonym (Leija)
    Anonym (finast) skrev 2024-08-28 15:14:39 följande:

Frida och Julian! Ingen av mina barn har dock dom namnen tyvärr. Mannen vägrade :(

Fina!  Känner inte många Julian så det namnet hade jag ingen tanke på. Frida är också vackert. 

Jag kanske får hjälp med både andra och tredjenamn till mina bebisar. 🙂

Svar på tråden Vilka är det FINASTE pojk och flicknamnet?