Inlägg från: Anonym (Oo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oo)

Tycker ni att det är fel att ha en åsikt om dottern har en kjol som visar halva rumpan?

Nej, men ni kunde ju sagt att hon måste ha leggings under.

Att hon tog sönder den visar ju att hon egentligen tycker att ni har rätt, det var nog inte meningen att den skulle bli så kort, men det sitter ju långt inne för en tonåring att erkänna att det blev fel.

Om jag var du hade jag föreslagit för min dotter att vi kan åka och köpa tyg och försöka hitta ett bra mönster till en ny kjol och sedan sytt den tillsammans. Tycker man ska uppmuntra kreativt skapande och det var ju synd att hon inte lyckades med kjolen och tog sönder den med allt jobb bakom.

• Anonym (Oo)
    Anonym (J) skrev 2024-08-27 22:31:43 följande:
    Tack för tips. ja det var ju på ett sätt bra att hon använder ett par gamla jeans. kan Inte låta bli att känna mig elak när hon ansträngt sig. 
    Det är inte lätt att vara tonåring och det är verkligen inte lätt att vara förälder till en! Vi ska lotsa dem samtidigt som de ska testa gränser. Inte konstigt att det kraschar ibland. Och jag tror att något av det värsta en tonåring vet är när föräldrarna har rätt.

Ni var inte elaka och ni räddade ju henne lite, tror egentligen inte hon hade velat ha på sig den ute. Ni är bra föräldrar. Hon vet det också även om det nog sitter långt inne att säga det när man är 16.
Svar på tråden Tycker ni att det är fel att ha en åsikt om dottern har en kjol som visar halva rumpan?