Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Anonym (Man) skrev 2024-09-08 06:37:38 följande:

Bara för att man skriver dom specifika orden att man inte tar illa upp eller blir irriterad, så överskuggas det såklart av irritationen i resten av inlägget. Tror ni att folk inte ser detta?

Man behöver ju inte ens skriva de specifika orden utan att du skall hoppa på folk om att det är "provocerade", "tar illa upp" etc etc..

Och du sjunker ju så lågt att du pratar för andra människor också och, ditt riktiga lågvattenmärke är att du även väljer att bestämma åt andra vad de skall känna/tycka.

Sedan vem gav dig rätten att prata för folk i grupp?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Man) skrev 2024-09-08 14:35:17 följande:

Med din syn kan man inte diskutera något alls. 

För att lyckas i skolan så måste man jobba och gå in för det! Gäller dom flesta men inte alla.

Men herregud. 

Nu påtalade ju Molly50 om dumheten en skribent skrev där h*n bokstavligen talat drog alla överviktiga över en om samma kam.
    Det är dömande att skriva så som h*n gjorde med den formuleringen han hade.

Det hade inte blivit samma reaktion om den individen hade skrivit "en vanlig orsak",  men nu gjorde han inte detta utan skrev:

"Vare sig kvinnor eller män går upp i vikt av någon annan orsak än att de missköter sin kost och motion"

Fattar du den signifikanta skillnaden mellan "någon annan orsak än" och "i de flesta fall"?

Eller skall du fortsätta och bjäbba om att man inte kan diskutera något i sådan fall, för att du vägra att förstå skillnaden.

Fast med DIN syn så skall man inte få påtala felaktigheter alls. Utan de skall få stå kvar osagda och där med spridas vidare, med du ivrigt försvara de personerna som skriver felaktigheterna med att bjäbba och gnälla på dem som påtalar dem.
    Anonym (Man) skrev 2024-09-08 13:55:55 följande:
    Vi pratar i generella termer, men även personliga, preferenser. Om man inte kan hantera att prata om preferenser för att folk kommer få ätstörningar, så kan man, återigen, knappt prata om något alls. Det kommer alltid finnas någon som blir kränkt. Oavsett ämne.
    Ingen har sagt att det är fel att diskutera preferenser. Det är rent skitsnack du kommer med där.

Om man nu skall diskutera preferenser, så kan man ju göra detta utan att kalla personer som inte faller inom de preferenser man har för feta (för att knyta an till denna trådens ämne) och andra invektiv? 

Även ivrig indirekt påhejad av andra, genom att   hacka på dem som säger i från till dem som skriver dumheten, om att de blir "provocerade", "tar åt sig" och vad allt, du/VISSA andra skribenter, annan idioti ni hart kläckt ur er.

• EnAnonumius
    Anonym (Man) skrev 2024-09-08 19:43:18 följande:
    Så om någon börjar prata om hur kriminaliteten har ökat i Sverige när ni är i personalrummet så kontrar du med att det minsann är sakfel och att vederbörande generaliserar grovt och att det finns orter i Sverige där kriminaliteten inte har ökat.
    Och du bevisar att du inte vill skilja på "ingen annan orsak" och "generellt". 

Det visar du ju på din konstiga jämförelser du gör.

Du jämför "en ökning" (kriminaliteten ökar), med "ingen annan orsak" (finns inga andra orsaker).

Och vet du, jag är övertygad om att Molly50 kan skilja på "ingen annan orsak" och "ökar", till skillnad från dig, (med tanke på din konstiga jämförelse), då.. 

För som sagt det som skrevs handlade inte om "fetma ökar", utan det var en som bara påstod rakt av att den enda anledningen till fetma berodde på "..ingen annan orsak än misskötsel av kost och motion.". 

Det är en signifikant skillnad med "ökar" och "ingen annan orsak än..."
  • EnAnonumius
    Anonym (...) skrev 2024-09-08 22:45:45 följande:
    Poängen flyger dig över huvudet som vanligt. Det var väl för att illustrera hur orimligt det kan bli att klaga över att någon generaliserar när man vill diskutera just i generella termer och inte diskutera undantagen!
    Generalisera är en sak.
    Men den som man hänvisar till generaliserade aldrig.

När någon skriver "...ingen annan orsak än..", det är inte att generalisera alls. Det är att säga att det finn bara en enda orsak.

Hade det skrivits "den vanligaste orsaken är" då hade man kunnat säga att det är en generalisering, och då hade kritiken som (Man) kommer med blivit vettig.

Så nej det finns ingen "poäng" som flugit över huvudet på någon. Det du och även då "(Man) uppvisar är att ni inte kan skillnaden mellan "generellt" och "enda".

• EnAnonumius
    Anonym (...) skrev 2024-09-08 23:46:50 följande:
    Ja då har jag nog tyvärr missat att någon skrev att det bara finns en enda orsak. Vilket inlägg syftar du på?
    Inlägg #281 handlar det om..
  • EnAnonumius
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-09 02:04:16 följande:
    Det där stämmer inte.  Jag ser massor med slanka kvinnor som har män med kagge.

"Är du man och bär runt på några extrakilon?
    Misströsta inte! Enligt en studie föredrar kvinnor män av det större slaget i sängkammaren, skriver brittiska Metro"

Endast 9% av kvinnorna föredrar en smal man.
    De allra flesta föredrar dock en rund man.

"2 544 brittiska kvinnor deltog i studien och de stora männen vann ? stort. Hela 38 procent av kvinnorna säger sig föredra en omfångsrik man, medan 21 procent helst vill ha en vältränad man.
    Anledningarna som kvinnorna gav var att rundare män är mer omtänksamma i sängen och bryr sig mer om sin partners njutning. 9 procent valde i första hand en liten, smal man."

Så om kvinnorna går ner i vikt kommer det att fortfarande att finnas gått om män med stort omfång.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/ddrVbX/studie-darfor-foredrar-kvinnor-storre-man-i-sangen
    Du länkar till en studie som drar upp svar från   brittiska  kvinnor?

Sedan när är 2544 kvinnor en "majoritet"?
    Britterna har större folkmängd än i Sverige.

Bara för att dessa 2544 brittiska kvinnor tycker detta, säger inte ett skit om vad svenska kvinnor föredrar.
  • EnAnonumius
    Anonym (...) skrev 2024-09-09 04:48:01 följande:
    Ja ok då tror jag jag är med hur ni tänker att man med det menar att det aldrig finns någon annan orsak. möjligt att han som kallar sig Man tänker att generellt så är det den orsaken även om det inte gäller precis alla
    Jag hade hängt med på din förklaring om h*n inte skrivit detta i sin mening "..någon annan orsak än.. "..
    Det gör ju att det  tar ju bort  det "generella" i det hela i sig...

• EnAnonumius
    Anonym (...) skrev 2024-09-09 11:06:46 följande:
    alla bokstavstolkar väl inte de orden så pass strikt antar jag
    Nej det handlar inte om någon patetisk bokstavstolkning.

Jag läser vad som faktiskt står i en text, och inget annat. 

• EnAnonumius
    Anonym (Tramsigt) skrev 2024-09-09 07:57:50 följande:
    Men Rob pratar inte bara om personliga preferenser. Han tycker att det ska införas viktkontroller och tvångsbantning om man har för högt bmi och en fettprocent över 20. Men, det är bara kvinnor som ska utsättas för det eftersom "kvinnor gillar dadbods så det gör inget om män är överviktiga". 

Rob har haft sin perfekta tjej med ett bmi på 19. När han fick frågan om han skulle dumpa henne om hon gick upp i vikt blev resultatet att han blev dumpad... 

Rob (och alla andra smalhetsare) får ha precis vilka preferenser de vill men han promotar ett farligt ideal med en farligt låg fettprocent som även experter säger är svår för kvinnor att hålla i längden då kvinnor är gjorda för en högre fettprocent. 

Det är DET som jag och flera med mig stör oss på! Jag har inga problem vare sig med om någon gillar smala kvinnor, kallar mig fet trots att jag är normalstor med en normal fettprocent etc. Jag har enorma problem med att någon vill ha kvinnor som riskerar sin hälsa för att uppnå ett orealistiskt ideal. 
    Exakt så.. 👍

• EnAnonumius
    Anonym (...) skrev 2024-09-09 14:51:48 följande:
    Det behöver inte vara patetiskt att analysera texten och bokstavstolka

Ja just du kanske gör det. Andra kanske kan tolka texten mindre strikt än så
    Hur får du "tolka" att bli samma sak som att "läsa"?

Jag skrev: Jag läser vad som står i en text, och inget annat.
  • Meddelande borttaget
  • EnAnonumius
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-09 23:35:26 följande:
    Båda problemen är har ju en gemensam nämnare.  Hälsa och attraktivitet är väldigt tätt sammankopplade 
    Gäller bägge könen. Så lägg ned och hoppa på enbart kvinnorna.

• EnAnonumius
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-10 08:32:34 följande:
    Det verkar finnas mycket hat i dig.  Ta tag i din vikt istället.
    Varför väljer du att promota och kräva att kvinnor skall ha ohälsosamma ideal, för att du skall kunna må bra.. Hittar du in te tillräckligt med runk material på nätet längre och då skall försöka tvinga in alla kvinnor i ohälsosamt leverne för att bli anorektiker smala, så du får ditt runk material?

Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.