Inlägg från: Anonym (Öpple) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Öpple)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Anonym (Man) skrev 2024-08-27 07:36:26 följande:
    Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

TS. Lugn vettig man som på ett relativt ödmjukt sätt tar upp dessa frågor som är så känsliga i dagens klimat.

Aggressiv oattraktiv liten man som kallar alla kvinnor för fula och ingen vill ha er.

Är du på riktigt? Lugn och ödmjuk?
  • Anonym (Öpple)
    Anonym (Man) skrev 2024-08-30 20:08:33 följande:

Tjocka kvinnor är mindre attraktiva än smala/normalviktiga. Det tycker nog dom flesta. Utöver det så har ju alla olika preferenser när det kommer till det motsatta könet.

Man behöver inte bry sig om dessa generaliserade preferenser utan man får äta och bli jättetjock om man vill. Både som man och kvinna.

Inte enligt ts som vill införa viktkontroller för kvinnor. 

preferenser är något helt annat. ts får ha sina preferenser.

Ts är en fascist.

• Anonym (Öpple)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 23:44:49 följande:
    Viktkontroller bör införas för alla och inte bara kvinnor.  
    Du startade en tråd och propagerade för viktkontroller för kvinnor. Kan inte tänka mig att du har ändrat åsikt sen ett par dagar sen.

Du är en fascist, en misogyn sådan.
  • Anonym (Öpple)
    Anonym (Cry me river) skrev 2024-08-30 23:59:29 följande:
     Då borde dom börja med tvångs kontrollera ditt psyke. Du låter allvarligt psykiskt sjuk. Man äger varken andra personer eller deras kroppar. Ganska oroande med individer som dig i samhället. Att du inte har några större framgångar med kvinnor. Förvånar mig  inte. Dom springer åt andra hållet. Och undviker dig som pesten förmodligen. Du har för mycket läskiga vibbar. 

Om jag snappar upp det hos dig i enbart text. Vill jag inte ens veta hur mycket i verkliga livet. Hoppas du får den hjälpen du uppenbarligen behöver. Det är liksom inte friskt att sitta och starta 25 trådar specifikt om kvinnors vikt och kommentarer i samma flöde. Dessa kvinnor skiter i dig i alla fall. Om du visste den tiden du slösar på enbart strunt. Underlig figur.

Han startar ju alla dessa trådar för att normalisera misogyniteten. Det är egentligen ointressant att prata om kvinnors vikt och vad som är bra eller hit och dit. Då accepterar man den absurda frågeställningen. "Att kvinnor är för fula"

I den här tråden så har han hittat en video på en lika misogyn incel som honom, han tror att det ger honom legitimitet att föra det vidare. En person (man) har ju sympatiserar med den absurda tråden och legitimerar ts tankar (att kvinnor är för fula) kallar ts för en lugn och ödmjuk person eller något annat dravel, när det är uppenbart att ts är extremt aggressiv mot kvinnor. 

Det är så bisarrt. 

• Anonym (Öpple)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-31 00:33:09 följande:
    Ge ett förlag för att bromsa utvecklingen mot övervikt i samhället?   
    Du tror inte viktkontroller skulle fungera?   

Att bagatellisera övervikt trots att det är vår tids största hälsoproblem.  

"Worldwide, at least 2.8 million people die each year as a result of being overweight or obese, and an estimated 35.8 million (2.3%) of global DALYs are caused by overweight or obesity."

Det är så löjligt mycket mer än corona och ingen pratar om detta !
    Det var inte den frågeställningen du startade öht. Dessutom så är du själv överviktig enligt din egen standard.
  • Anonym (Öpple)
    Anonym (Man) skrev 2024-09-08 13:55:55 följande:
    Vi pratar i generella termer, men även personliga, preferenser. Om man inte kan hantera att prata om preferenser för att folk kommer få ätstörningar, så kan man, återigen, knappt prata om något alls. Det kommer alltid finnas någon som blir kränkt. Oavsett ämne.
    Ts pratar inte i generella termer. Alls. Trådstarten handlar om att alla kvinnor är för fula, inga män vill ha dom, ivf finns iaf och att det är så tragiskt. För att inte tala om den andra tråden han startade där kvinnor ska viktkontrolleras.

men fortsätt låtsas du bara.
  • Anonym (Öpple)
    Anonym (Man) skrev 2024-09-08 19:18:13 följande:
    Ni vrider det så att det blir mer dramatiskt än det borde vara. Jag har inte sett att han sagt att kvinnor inte duger alls om dom inte är trådsmala. Det är en vinkel ni själva kommit på. Han säger att han attraheras av smala kvinnor och att det finns många överviktiga idag, vilket är sant. Vi har aldrig haft så stora problem i vården med övervikt och fetma. Prognosen är även dessvärre att folk kommer bli ännu fetare.

Andra kvinnor duger som människor och i många andra avseenden, men inte just enligt hans preferenser när det kommer till attraktion. Hur orkar ni bry er så mycket om vad just han tycker?
    Har du inte förstått vad tråden handlar om? Han påstår att alla kvinnor är fula (och att det är mäns generella uppfattning) och inte duger till att ha sex med? Sen spinner han vidare på fetma och att det ska vara synonymt med fulhet. För att sen spinna vidare på att fetma är ett problem i samhället. (Det skriver han för att validera sin trådstart "att alla kvinnor är fula") ingenting tråden handlar om egentligen.

Låtsas du bara? Eller förstår du inte det här (relativt enkla misogyniteten)? Eller strävar du också på ett ointelligent sätt normalisera misogynitet?
  • Anonym (Öpple)
    molly50 skrev 2024-09-09 22:07:35 följande:
    Ok. Du menar så. Ja,det kan jag hålla med om.
    Jag vet faktiskt inte om han trollar när han pratar om viktkontroller.

Ja,och letar han kvinnor i hans ålder så har ju många lite extra fett som man får med åldern.
    Så ska han hitta en mager kvinna i den åldern så blir det ju svårt.
    Tror inte han trollar när han pratar om viktkontroller. Den här tråden handlar ju om hur fula alla kvinnor är. Tycker det är ganska uppenbart vilken sorts människa Rob är.
    mindervärdeskomplex, försök till kontroll över kvinnor. Aggressiv överlag. Fascistiska åsikter som egentligen handlar om att sätta sig på folk. (Eller utsedda grupper) skulle inte finna det osannolikt att han också har något emot invandrare t ex. Allt handlar om honom och att han inte gillar sig själv egentligen.
  • Anonym (Öpple)
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-09 23:24:22 följande:
    Det är spännande att läsa hur många sätt man kan förminska en person för att försöka göra dennes åsikter mindre relevant.  
    Det är uppenbart hur alla dessa tjockisar tar illa upp.  Det är som en struts som stoppar huvudet i sanden och inte ser hur feta vi är idag. 
    Föreställer du dig att du skapat en tråd som tar upp problem med fetma i samhället?

trodde du skapade tråden för att berätta för kvinnor hur fula de är och att inga män vill ha dom. Eller har du glömt bort din trådstart under resans gång? Och nu är det helt plötsligt synd om just dig som bara tänker på hälsan.

Tragiskt är det. Patetiskt också.
  • Anonym (Öpple)
    ClumsySmurf skrev 2024-09-09 23:21:41 följande:
    om han inte mår bra och tar ut det på andra så är syftet att provocera dvs trollning
    Skillnaden mellan ett troll är att den sitter och småfnissar samtidigt som den gnuggar händerna. Den här sortens trådar så är det någon som sitter och gråter framför skärmens blåa sken. Tar saken (hatet) seriöst till skillnad från troll. Dvs propagerar och försöker normalisera en viss attityd.

Enligt mitt tycke.
  • Anonym (Öpple)
    ClumsySmurf skrev 2024-09-10 00:11:26 följande:
    Jag tror att den som med skadjeglädje gnuggar händerna när h*n trollar gråter lite mindre.
    De som propagerar och försöker normalisera en viss attityd föredrar ekokammare som t.e.x incelforum eller feministiska mansbebisar där man både slipper kritik och slipper bli idiot förklarad.
    men det finns väl de som försöker med t.e.x missbruk av ord som fascism, aggressiv, propaganda, misogyn, normalisera.
    det är det hatbloggaren sysslar med när han låtsas vara hardcore feminist och aggressivt försöker polarisera på forumet efter att ha blivit svårt kränkt av kritik.
    Du har glömt passivt aggressiv. Propagandamaskineri med förtäckt misogyni i syfte att normalisera en attityd. Trots att ingen- absolut ingen läser ihopklippta långrandiga spamtrådar.

dvs typisk lättkränkt hatare som sprider lögner för att han gillar att trolla.

Sån skit finns också.
  • Anonym (Öpple)
    ClumsySmurf skrev 2024-09-10 02:42:44 följande:
    Jag har inte glömt att han ofta försöker provocera med du är passivt aggressiv
    Ibland är han så passivt aggressiv att han låtsas vara kvinna som kastar skit på män.
    Jag skulle vilja se hatbloggen du driver. Kan du länka?
  • Anonym (Öpple)
    molly50 skrev 2024-09-10 18:09:03 följande:
    Jag vet inte om det är mig eller TS du citerar.
    Men jag har ingenstans påstått att det skulle vara bättre när kvinnor könskrigar.
    Nej, de tar inte ut varandra på något sätt. Låter som en ursäkt och validering av könskrigande.
  • Anonym (Öpple)

Varför finns den här hat-tråden fortfarande kvar?

Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.