Inlägg från: Anonym (Öpple) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Öpple)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Anonym (11:19) skrev 2024-08-28 18:27:17 följande:
    Jag brukar inte lägga någon vikt 😉 vid vad ointelligenta människor säger. Det finns viktigare 😉 saker att lägga sin tid på. 
    Du hade ju inte behövt kommentera att andra ska ignorera fascister. Om det nu är så "oviktigt"
  • Anonym (Öpple)
    Anonym (o-perfekt) skrev 2024-08-29 13:18:20 följande:
    Så du menar att kvinnor inte vill höra att män är ensamma pga att kvinnor är oattraktiva. Tror du ärligt talat att vi bryr oss? Ni som inte tycker om kvinnor kan gott vara ensamma. Resten av befolkningen har trevligt ihop. 

Vi som inte har skyhöga krav på utseende och annat. Vi som kan ha kul och uppleva kärlek med någon som inte är perfekt. Vi har ett bra liv. 

Fortsätt sitta ensam på Alla hjärtans dag eller förändra dina krav! 
    Tror inte syftet med den här tråden handlar om att förändra kvinnor. Syftet är mer att kasta skit över en grupp människor i ett försök att återta en känsla av förlorad makt.

Med andra ord: rob känner sig underlägsen kvinnor. Har mindervärdeskomplex och hanterar detta komplex med att försöka sätta sig på kvinnor. 

Ta hand om din egen skit i stället, rob.
  • Anonym (Öpple)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-29 13:44:34 följande:

Som vanligt är det många tjockisar som vill försvara sin övervikt.

Folk som har en åsikt om din fascistisk propaganda är antagligen tjockisar i din värld. Kan ju absolut inte vara smalisar, alla vet ju att smalisar älskar fat-shaming.

ja, jag är ironisk om du inte fattar det.
  • Anonym (Öpple)
    Feminina skrev 2024-08-30 14:51:08 följande:

Jag förstår inte varför du är så besatt över att kvinnor ska gå ner i vikt? Jag blir verkligen nyfiken hur du tänker? Vad är anledningen? 

Är det för att du ska ha större chans att hitta en kvinna som tilltalar dig, eller tror du att du har större procentuell chans att få en kvinna du vill ha?

Sist men inte minst, är det inte större chans att ni blir ratade, om kvinnorna blir mer tilltalande för andra män? 

Det är trots allt *du* som påstår att majoriteten av män föredrar spinkiga kvinnor?

Det är skillnad mellan att vara attraherad av en smalis dvs preferenser och anse att alla kvinnor ska anpassa sig till hans preferenser.

Rob vill utöva makt och kontroll. Inte helt olikt ett misshandelsförhållande där en part oftast startar misshandeln med ett utövande av kontroll. 

Bland talibanerna så får inte flickor gå i skola, gå ensamma, inte synas eller inte höras heller. dvs ett utövande av makt och kontroll där kvinnor begränsas och blir betraktade som boskap.
  • Anonym (Öpple)
    Anonym (Kalvfond) skrev 2024-08-30 14:56:00 följande:
    Därför att jag, precis som alla andra, väljer att tänka att när kvinnornas självkänsla vacklar så skall dom ha stöttning och peppning. När mäns självkänsla vacklar så skall dom skärpa sig och ta sig i kragen. 
    Väntanu, du vet väl att tråden handlar om att berätta hur fula och oattraktiva alla kvinnor är?

men ändå så har du inställningen att det är så syyynd om män? Varför det? För att kvinnor inte är snygga?
  • Anonym (Öpple)
    Feminina skrev 2024-08-30 16:25:49 följande:
    Jag hoppas han svarar, för det är verkligen intressant. Det där var en förklaring, men det kan också vara en projicering av sina egna tillkortakommanden? För det finns så gott jag kan se ingen logik bakom det?

Kvinnorna kommer fortfarande inte bli mer intresserade, snarare är det i så fall mindre möjlighet för de ensamma männen att få en partner när konkurrensen * ökar*. Åtminstone om det stämmer enligt hans resonemang, att männen föredrar smala, spinkiga kvinnor.
    Han kommer inte att kommentera, ja då börjar han komma närmare att orsakerna till hans försök till maktutövning handlar om hans eget mindervärdeskomplex.

Rob vill bara flytta saker dvs prata om fettprocent hos kvinnor så att andra pratar om det för att normalisera misogynin. 
  • Anonym (Öpple)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-08-30 17:08:52 följande:
    Fast du är 40+, kvinnor har sällan BMI på 19 och under i den åldern. För du tror väl inte att 50% av kvinnorna kommer att ha så lågt BMI som du vill ha?
    Om han skriver tillräckligt många misogyna trådar så kanske han tror att viktkontroll via staten införs.

nej, det tror han inte naturligtvis. Han vill bara projicera ett missnöje.
  • Anonym (Öpple)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 18:50:22 följande:
    Lycka till.  För ditt utseende är det första man ser och som ger insidan en chans.
    Det är många kvinnor som lever i bubbla och tror att det är deras fantastiska personlighet enbart män blir kär i...
    Men så är inte fallet och de flesta kvinnor har inte fantastiska personligheter och har oftast vilt skilda intressen också...
    Det är inte kvinnors fel att du är singel.
  • Anonym (Öpple)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 18:55:20 följande:
    Ursäkta att jag är brutalt ärlig.  Men lever man på rosa moln behöver man kanske väckas.
    Jag håller med.
    Tror du att kvinnorna går och sörjer för att du inte vill ha dom?
  • Anonym (Öpple)
    Anonym (Man) skrev 2024-08-30 19:38:11 följande:
    Du verkar ju åtminstone bli brydd av det.
    Ts tror ju det. Han anser att alla kvinnor är för fula och att män inte vill ha dom och att det är "sorgligt"

-För att det är så synd om männen-

Att det här är ett Rob-problem verkar han inte kännas vid utan tror det innefattar alla män. 

Ja, tacka fan att jag blir brydd när fascistisk misogyn propaganda sprida för att viktkontroller ska införas för kvinnor, eller via nedlåtande retorik försöka få kontroll över kvinnor via uppvigling av andra män. Är du brydd? Eller har Rob lyckats normalisera misogynin så pass?
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.