Inlägg från: Anonym (Barnafödande) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Barnafödande)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Anonym (11:19) skrev 2024-08-27 11:42:05 följande:

Jag förstår inte problemet faktiskt. Om ni inte vill ha dessa tjocka, fula, ytliga kvinnor som saknar självinsikt så är det ingen som tvingar er. Eller är problemet att ni inte tål att kvinnor ni tycker är oattraktiva får komplimanger och uppmärksamhet? Eller tycker ni att dessa kvinnor ska skämmas och banta ner sig till en godkänd vikt för att attrahera er? Var klämmer skon egentligen? Vill ni ha dessa kvinnor eller inte?

Det är frivilligt att ha en relation eller inte. Hittar man ingen som lever upp till ens krav får man acceptera det och leva själv helt enkelt. Varför tycker många män att detta är ett väldigt stort problem? Medan kvinnor kan vara tillfreds med sina liv utan en partner utan att lusa ner hela internet om hur hemska och orättvisa män som grupp är som inte vill dejta dom.

Det går inte att tvinga in människor i relationer. Vill man attrahera en man eller kvinna så får man antingen göra sig tillräckligt attraktiv för personen ska bli intresserad eller låta bli och acceptera att man inte är intressant nog och leta vidare. 

Med din logik så borde inte kvinnor klaga på att de inte hittar en man som de uppskattar. 
    Inte då att de säger att man ska ska bara acceptera det. 
  • Anonym (Barnafödande)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-08-27 13:28:02 följande:
    Du vill inte dejta, äldre eller tjocka kvinnor. Kvinnor vill inte dejta korta män. 
    Finns skillnader nu, 
    1. Ingen person har varit gammal under hela sitt liv
    2. Finns en chans på att lyckats få ned i vikt
    3. Feta kvinnor har en större chans att få intresse från männen jämfört med korta män har hos kvinnorna 
    4. Du säger vad han vill och sedan säger du vad kvinnorna. Vad han vill ska vara hans egna val men du säger vad alla kvinnor väljer. 
  • Anonym (Barnafödande)
    Du vill inte dejta, äldre eller tjocka kvinnor. Kvinnor vill inte dejta korta män. 
    Du säger inte nu att män vill inte ha tjocka kvinnor. 
    Det går inte påstå att det är samma sak när du jämför vad 1 man vill och vad alla kvinnor vill. 
  • Anonym (Barnafödande)
    Det blir ologiskt när du påstår att kvinnor vill inte ha korta män när du längre upp skriver att korta män får kompensera med något 
  • Anonym (Barnafödande)
    Det är nog värre att bli ratad av någon när man är intresserad i någon.
    Jag tror inte någon äldre tant blir sur eller upprörd om de blir ratad över någon som de inte vill ha något med att göra med. 
  • Anonym (Barnafödande)
    Anonym (Barnafödande) skrev 2024-08-27 13:41:17 följande:
    Jag tror inte någon äldre tant blir sur eller upprörd om de blir ratad sv någon som de inte vill ha något med att göra med. 
  • Anonym (Barnafödande)
    Anonym (Barnafödande) skrev 2024-08-27 13:41:17 följande:
    Jag tror inte någon äldre tant blir sur eller upprörd om de blir ratad av någon som de inte vill ha något med att göra med. 
  • Anonym (Barnafödande)
    Och vilka kvinnor tar illa upp om han ogillar äldre och feta kvinnor?
    Det är annorlunda att bli ratad av någon än om någon har preferenser 
  • Anonym (Barnafödande)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-08-27 13:51:04 följande:
    Och du gillar att snacka skit om kvinnor med normalt BMI. Vad är skillnaden, att de kan banta sig ner till 19 fast de inte vill och mår bra som de är?

Om alla korta män är som du, så förstår jag att de snackar skit om dom. 
    Om man snackar skit i allmänhet om korta män för man ogillar olika personer som råkar vara korta så inkluderar det alla korta män. 
    Även korta personer som du tycker har bra personlighet hånar du även då. 
  • Anonym (Barnafödande)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-08-27 13:51:04 följande:
    Och du gillar att snacka skit om kvinnor med normalt BMI. Vad är skillnaden, att de kan banta sig ner till 19 fast de inte vill och mår bra som de är?

Om alla korta män är som du, så förstår jag att de snackar skit om dom. 
    Det är fel att håna både korta personer och feta personer. 
    Det blir dessutom ologiskt om man i samma tråd tycker det är fel att man hånar någon för personen är kort samtidigt som man hånar feta personer 
  • Anonym (Barnafödande)
    Kvittning skrev 2024-08-27 14:00:13 följande:

Det är liksom inga problem att vissa män är singlar för att de bara är attraherade av kvinnor som är "utanför deras liga" (eller kvinnor för den delen heller om de är singlar för att de inte attraheras av "män i deras liga").

Problemet är när man sedan gnäller på de andra könet och anser att det är deras fel att man är singel. Det är helt ok att man ratar alla kvinnor i ens egen ålder för att man bara vill ha unga kvinnor och helt ok att man ratar normalviktiga och överviktiga kvinnor för att man bara vill ha supersmala. 

Men om man är så specifik i att det fysiska går före personlighet och de med den fysiken letar en annan typ av partner så får man ju acceptera det utan bitterhet, det är ju det valet man gör.

Nät jag först träffade min man så sa han att han aldrig varit snygg nog att få en tjej med sitt utseende så han hade fått utveckla sin charm istället. Men den charmen gjorde ju honom snygg och har gett mig 20 fantastiska år med honom. Jag tror (baserat på min omgivning) att personligheten är det viktigaste för de flesta när det kommer till att hitta en partner, både för män och kvinnor.

Det som diskuteras i sådana här trådar är inte verkligheten utan någon bild man får för sig baserat på att just man själv inte hittar någon och då hellre vill skylla det på något man inte kan styra (för kort eller kvinnorna) istället för att blicka inåt och acceptera sig själv som man är och börja utstråla något trevligare mot omgivningen än vad man gör nu, acceptera omgivningen som de är och se det fina i ens medmänniskor istället för felen. Att trivas med ensamhet som man själv väljer istället för att bli bitter av den. Osv osv

Jag är tex rätt ensam vad gäller vänner. Jag var ledsen över det förut men har insett att det till stor del beror på att jag själv isolerar mig och inte riktigt orkar lägga ned den energi som kan krävas för att upprätthålla vänskapsrelationer. Så nu har jag accepterat att jag är rätt ensam utanför familjen men trivs med det och det är ingen annans fel som inte tar på sig att vara min vän, det är mitt eget för att jag inte orkar vara en god vän (är däremot en bra och trevlig kollega så blir inte helt isolerad).

Många kvinnor kan lägga skulden på männen när de inte hittar någon man de uppskattar.
    Man lägger inte skulden på sig själv då. 
  • Anonym (Barnafödande)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-08-27 18:59:08 följande:
    Och killar ska inte vara för korta. 
    Och kroppslängden går inte påverka på samma sätt som fetma och mycket muskler 
  • Anonym (Barnafödande)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-08-27 18:59:08 följande:
    Och killar ska inte vara för korta. 
    Och det är värre när man ej påstår att det är ens egna preferenser utan ska vara kvinnor i allmänhets preferenser 
  • Anonym (Barnafödande)
    Anonym (meep meeep) skrev 2024-08-27 15:05:28 följande:

Mina damer o herrar.

Min 70-åriga farbror vill ha en 20 årig kvinna. Är det synd om honom för att han inte får sin preferens tillgodosedd?
    Meep meeep

Han har inte varit 70 år under hela hans liv.
    Det finns inget förbjud för om någon ska få tycka att det är synd om honom 
  • Anonym (Barnafödande)

Mina damer o herrar.

Min 70-åriga farbror vill ha en 20 årig kvinna. Är det synd om honom för att han inte får sin preferens tillgodosedd?
    Meep meeep

Åldrande känns mer rättvist än mycket annat. 
    Om man inte dör i förtid så är ingen ung för evigt. 
    Hur ser han på kvinnor i sin ålder?
    Hur har hans dejtande sett ut genom årens gång? 
    Har han varit gift? 

Hans sexlust är säkert lägre än vad det är för 20måriga män. 
  • Anonym (Barnafödande)

Mina damer o herrar.

Meep meeep

Du kommer också bli en 70årig man om du inte kommer dö innan du fyller det. 

Suggerdaddy är inte olagligt än... 
  • Anonym (Barnafödande)
    Du kommer också bli drabbad av att du blir gammal och mer bortvald än när du är/var ung om du inte dör i förtid.
    Alla män kommer inte vara korta någon gång. Alla kvinnor kommer inte vara feta någon gång under deras livstid 
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.