Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

EnAnonumius skrev 2024-09-07 15:44:05 följande:
    Vem är du att bestämma åt andra vad de blir provocerad eller inte provocerad av?
    Individer är full kapabel till att avgöra det själva.

Så om du anser att man skall "testa" att avfärda när några lågpannade individer kalla folk (kvinnor i synnerhet då) för feta vid ett normalt BMI, så varför kunde du inte passa på att testa att  låta enskilda individer bestämma själva vad de blir provocerade av?
    Jag bestämmer inte att du är provocerad. Men allt du uttrycker indikerar på att du är det.
  • Anonym (Man)
    Anonym (meep meeep) skrev 2024-09-07 16:11:45 följande:

Du verkar bli provocerad av att hen blir provocerad.
    Same shit!
    Lyssna på dina egna ord och skit i det?

Meep meep 

Skulle man då kunna anta att du blir provocerad av att jag blir provocerad av att någon blir provocerad av att en person anser att ett BMI på över 22 är detsamma som övervikt?
  • Anonym (Man)
    Anonym (meep meeep) skrev 2024-09-07 20:39:39 följande:

Har eg ingen lust att ruinera tråden med mer oftopic dynga.
    Enkelt svar, ja! Blir provocerad när man inte lever som man lär.
    Du sa att han skulle skita i Robbans kommentarer,
    medan du stör dig på hans kommentarer.
    Robban kanske kan försvara sig själv?

Jag provoceras kanske än mer när ölen tagit slut. 
    Eller så har jag roligare grejor för mig. 
    Ha en jäkla nice lördagskväll på FL.

Skål
    Meep meep

Det finns tillräckligt med folk som stör sig på Rob. Det gör väl inget om jag lättar upp det lite? Det blir väldigt känsligt att prata övervikt med ett klientel där dom flesta är just överviktiga. Det är därför många känner sig kränkta och vill ge sig på honom och hans premisser?

Om man har lite distans till ämnet så är det inte svårt alls att bara skita i det. Men då kommer det alltid någon liten besserwisser som ser möjligheten att poängtera att även jag ska följa det rådet.
  • Anonym (Man)
    EnAnonumius skrev 2024-09-07 21:09:16 följande:
    Ja och det skall alltid dyka upp en besserwisser (dig för ett exempel) och bestämma åt andra vad de skall "känna". 🙄

Varför skall det vara okey för dig att köra med dubbla måttstockar? Ge råd till andra som du vägra att följa själv?
    Är det vanligt att du kör med dubbla måttstockar, utöver då att bestämma över andra vad de skall känna och/eller inte känna? 
    Jag reagerade på att du började använda personangrepp.
  • Anonym (Man)
    Anonym (meep meeep) skrev 2024-09-07 21:15:50 följande:
    Det är därför många känner sig kränkta och vill ge sig på honom och hans premisser.

Oki så du är Robs polare som oxå påstår att de flesta här är överviktiga. Det hade jag iofs redan listat ut.

Jag fick intrycket att damerna och herrarna här gav sig på honom för att han kallar normalviktiga personer med BMI 22 för tjocka. 
    Inte för att han snackar om riktig övervikt. 

Meep meep

Och jag hade redan listat ut att du inte alls är sådär casual och lättsam som du vill ge sken av. Den här debatten är viktig för dig.
  • Anonym (Man)
    Anonym (meep meeep) skrev 2024-09-07 21:48:59 följande:

Detsamma! 👍🏻
    Antar att man brukar ha något intresse för det man debatterar?

Jag kan va het och jäkligt fet med ölkagge 
    Ha snyggaste kvinnan med BMI 30
    Osäker tonårsdotter
    Fet morsa
    Fet hund
    Fet polare

Varför är debatten så viktig för dig då?

Meep meep

Det är den inte.. jag reagerar på att vissa användare som anser sig vara vettiga blir så frustrerade att personangreppen börjar hagla. 
  • Anonym (Man)
    Anonym skrev 2024-09-08 01:52:52 följande:
    Stumpan, det är ingen alls som tar illa upp för att du anser någonting. Du får ha precis som många åsikter som får plats där inne.

Det är för att du har mage att ge uttryck för dina åsikter fast att du inte är värd en röst som folk kan låta sig bli lite irriterade. Du behöver lära dig att du inte är värd att lyssnas på och bör hålla käft i ett samhälle där de vuxna talar. Du måste inse att ingen vill höra dig och att du inte får uppta någon form av plats.

Hela ditt inlägg fullkomligt skriker att du tar illa upp. Lever ni i en värld där ni tror att folk inte kan utläsa detta av era frustrerade inlägg?

Bara för att man skriver dom specifika orden att man inte tar illa upp eller blir irriterad, så överskuggas det såklart av irritationen i resten av inlägget. Tror ni att folk inte ser detta?

• Anonym (Man)
    EnAnonumius skrev 2024-09-08 07:07:17 följande:
    Man behöver ju inte ens skriva de specifika orden utan att du skall hoppa på folk om att det är "provocerade", "tar illa upp" etc etc..

Och du sjunker ju så lågt att du pratar för andra människor också och, ditt riktiga lågvattenmärke är att du även väljer att bestämma åt andra vad de skall känna/tycka.

Sedan vem gav dig rätten att prata för folk i grupp?

Ska jag ljuga? Jag skriver helt enkelt vad jag uppfattar.
  • Anonym (Man)
    Anonym (O) skrev 2024-09-08 07:16:54 följande:
    Aldrig blivit kallad tjock i hela mitt liv. BMI på 22-23,5 nånstans.
    Fettprocent över 25 gissningsvis.
    Brukar få höra att jag är slank, smal, lagom tränad, kurvig mm. har jag en tight klänning får jag mycket uppskattande blickar.

Du må ha en skev bild av att folk är tjocka över 22 i BMI, men det är inget faktum att så är fallet, så det kan vara en åsikt som är värd att tona ner om du vill framstå som mer.. trevlig, vettig mm.
    Han har inte sagt att alla över BMI på 22 är tjocka. Jag tänker att det kan se väldigt bra ut med detta BMI. Nu tänker ju inte jag som Rob, men enligt mig så verkar han lite extrem med vikt. Dock tror jag inte att han har fel i att övervikt är det män generellt sett har svårast för i sin attraktion till kvinnor och alla, kvinnor som män, blir större och större idag och vad som en gång varit onormalt blir det normala.

Det verkar även som att folk vill missuppfatta, kasta skit och ha ändlösa diskussioner med honom etc.

Det enda jag tycker blir fel är när personangreppen kommer. Oavsett sida.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Motsatser!) skrev 2024-09-08 08:13:01 följande:

Men varför TS Rob kan du inte svara på vad du anser om män och övervikt?
    Fler män än kvinnor är överviktiga och man vet ju att fett som lägger sig runt magen är farligare än det som lägger sig t ex runt rumpan. Män har oftare fett runt magen som sk ölmagar och kvinnor får oftare fett på lår och bak som inte heller är bra men mindre farligt.

Så det är ju två frågor en om attraktion och en om hälsa, du får ju tycka att det är fult med kvinnor som har övervikt men du pratar om två saker, att attraktionen inte finns när kvinnor blir överviktiga samtidigt som du pratar om hälsoaspekten.

Så visst eftersom du vill ha en partner är det kvinnors utseende som intresserar dig men när du även skriver om hälsoaspekten borde du ju också ta upp övervikt hos män då den är större.

Så vad är dina tankar om mäns övervikt du svarar inte på det trots att du fått flera frågor, ska man diskutera attraktion och hälsoaspekter borde du kunna svara på 
    när folk ställer frågor när du startar en tråd eller vad är meningen annars med tråden om man inte kan diskutera och ställa frågor?
    Eller var det inte en tråd där man kan diskutera och komma med åsikter och ställa frågor? var det bara en gnälltråd där enbart du ville klaga på kvinnors utseende utan att få frågor tillbaka?

Skickar åter med detta ifrån Folkhälsomyndigheten :

Övervikt eller fetma var till exempel vanligare bland män än kvinnor, 56 respektive 45 procent

Nu är inte jag Rob, men svarar vad jag tycker.

Män är idag generellt sett mer överviktiga än kvinnor. Män bär på mer hälsofarligt fett än kvinnor. I nya mätningar kommer tyvärr yngre kvinnor starkt och dom ökar mest i vikt just nu.

Men män är mer visuella och övervikt är något män ofta har svårt för. Det är nog därför dessa diskussioner blir som dom blir. Alla vet att när det väl kommer till kritan, så är slank till normalviktig idealet.

BMI blir även mer missvisande för män eftersom vi män har en större andel muskler. Muskler är betydligt tyngre än fett.

Jag ligger tex över värdet för normalvikt, men gymmar en del och har mer muskler än genomsnittet. Har i princip ingen mage att tala om.
  • Anonym (Man)
    molly50 skrev 2024-09-08 13:43:13 följande:
    Personen i fråga menade att det alltid handlar om dålig kosthållning och stillasittande när det kommer till övervikt.
    Alltså att det gäller alla som är överviktiga.
    Man kan ju omöjligt veta varför en person är överviktig bara genom att titta på honom/henne.
    Därför tycker jag att sådana kommentarer är dömande.
    Det gäller inte alla, men en överväldigande majoritet. Om man inte kan prata i generella termer så kan man i princip inte diskutera ett enda ämne.
  • Anonym (Man)
    molly50 skrev 2024-09-08 13:49:25 följande:
    Jag tycker inte att vikthets och att promota för att man ska se ut som en anorektiker för att duga ska avfärdas som nonsens.
    Här kan finnas unga tjejer som läser som kan drabbas av ätstörningar för att de tror att de måste vara trådsmala för att duga.
    Vi pratar i generella termer, men även personliga, preferenser. Om man inte kan hantera att prata om preferenser för att folk kommer få ätstörningar, så kan man, återigen, knappt prata om något alls. Det kommer alltid finnas någon som blir kränkt. Oavsett ämne.
  • Anonym (Man)
    molly50 skrev 2024-09-08 14:08:59 följande:
    Nej,det gäller inte alla.
    Därför är det ju dömande att påstå att alla överviktiga är det pga dålig kosthållning och stillasittande.
    Och då blir det svårt att få till en vettig diskussion,om man är så fast i den åsikten.

Med din syn kan man inte diskutera något alls. 

För att lyckas i skolan så måste man jobba och gå in för det! Gäller dom flesta men inte alla.

För att ha ett bra förhållande måste man vara kompromissbar! Gäller dom flesta men inte alla.

För att ha ett bra liv så är relationer värdefulla! Gäller dom flesta men inte alla.

Jag skulle kunna ta upp 10 ämnen till utan att blinka. Förstår du att man måste kunna diskutera i generella termer även om att om man har fel kost och är stillasittande så är det stor risk att bli överviktig?

• Anonym (Man)
    ClumsySmurf skrev 2024-09-08 19:11:47 följande:
    Jag tvivlar på att Rob är ett problem när han tillhör en liten minoritet med den preferensen, att kvinnor måste vara trådsmala för att duga kan avfärdas som nonsens.

Ska de rätta sej efter Rob får de Rob som, vad ska man säga, han har ju inte direkt klagat på att han känner sej kvävd av all uppmärksamhet han får av kvinnor.
    Ni vrider det så att det blir mer dramatiskt än det borde vara. Jag har inte sett att han sagt att kvinnor inte duger alls om dom inte är trådsmala. Det är en vinkel ni själva kommit på. Han säger att han attraheras av smala kvinnor och att det finns många överviktiga idag, vilket är sant. Vi har aldrig haft så stora problem i vården med övervikt och fetma. Prognosen är även dessvärre att folk kommer bli ännu fetare.

Andra kvinnor duger som människor och i många andra avseenden, men inte just enligt hans preferenser när det kommer till attraktion. Hur orkar ni bry er så mycket om vad just han tycker?
  • Anonym (Man)
    molly50 skrev 2024-09-08 19:31:07 följande:
    Men hur ska man kunna föra en vettig diskussion när en person generaliserar grovt och hävdar att alla överviktiga är det pga fel kost och stillasittande och vägrar ta till sig andra åsikter och fakta?
    Så om någon börjar prata om hur kriminaliteten har ökat i Sverige när ni är i personalrummet så kontrar du med att det minsann är sakfel och att vederbörande generaliserar grovt och att det finns orter i Sverige där kriminaliteten inte har ökat.
  • Anonym (Man)
    molly50 skrev 2024-09-08 22:26:29 följande:
    Vad har kriminalitet med övervikt att göra?
    Läste du ens den kommentaren jag hänvisade till?
    Ska man kunna föra en diskussion så är det bra om man håller sig till ämnet.
    Jag tog till en metafor för något annat, men det gick förbi verkar det som.
  • Anonym (Man)
    molly50 skrev 2024-09-09 21:40:32 följande:
    Jag tycker helt enkelt att det är två olika saker.
    Det är för att du inte får ihop metaforen och kopplingen mellan dessa olika scenarios. Men dom flesta ser nog vad jag menar.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Öpple) skrev 2024-09-28 16:20:52 följande:

Varför finns den här hat-tråden fortfarande kvar?

Xenia och du verkar vilja skaka liv i tråden. Man kan fråga sig varför ni gör det när den i princip redan hade självdött? Om ni nu tycker den är så dålig.
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.