Anonym (Motsatser!) skrev 2024-09-08 08:13:01 följande:
Men varför TS Rob kan du inte svara på vad du anser om män och övervikt?
Fler män än kvinnor är överviktiga och man vet ju att fett som lägger sig runt magen är farligare än det som lägger sig t ex runt rumpan. Män har oftare fett runt magen som sk ölmagar och kvinnor får oftare fett på lår och bak som inte heller är bra men mindre farligt.
Så det är ju två frågor en om attraktion och en om hälsa, du får ju tycka att det är fult med kvinnor som har övervikt men du pratar om två saker, att attraktionen inte finns när kvinnor blir överviktiga samtidigt som du pratar om hälsoaspekten.
Så visst eftersom du vill ha en partner är det kvinnors utseende som intresserar dig men när du även skriver om hälsoaspekten borde du ju också ta upp övervikt hos män då den är större.
Så vad är dina tankar om mäns övervikt du svarar inte på det trots att du fått flera frågor, ska man diskutera attraktion och hälsoaspekter borde du kunna svara på
när folk ställer frågor när du startar en tråd eller vad är meningen annars med tråden om man inte kan diskutera och ställa frågor?
Eller var det inte en tråd där man kan diskutera och komma med åsikter och ställa frågor? var det bara en gnälltråd där enbart du ville klaga på kvinnors utseende utan att få frågor tillbaka?
Skickar åter med detta ifrån Folkhälsomyndigheten :
Övervikt eller fetma var till exempel vanligare bland män än kvinnor, 56 respektive 45 procent
Nu är inte jag Rob, men svarar vad jag tycker.
Män är idag generellt sett mer överviktiga än kvinnor. Män bär på mer hälsofarligt fett än kvinnor. I nya mätningar kommer tyvärr yngre kvinnor starkt och dom ökar mest i vikt just nu.
Men män är mer visuella och övervikt är något män ofta har svårt för. Det är nog därför dessa diskussioner blir som dom blir. Alla vet att när det väl kommer till kritan, så är slank till normalviktig idealet.
BMI blir även mer missvisande för män eftersom vi män har en större andel muskler. Muskler är betydligt tyngre än fett.
Jag ligger tex över värdet för normalvikt, men gymmar en del och har mer muskler än genomsnittet. Har i princip ingen mage att tala om.