Inlägg från: Feminina |Visa alla inlägg
  • Feminina

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

molly50 skrev 2024-08-28 16:50:48 följande:
    Ja,precis.

Ja,jag bryr mig inte heller egentligen.
    Men det stör mig att han,som du säger propagerar för viktkontroll på kvinnor och att de ska ha kroppar som en anorektiker för att han ska gå igång.
    Men han nämner ingenting om mäns övervikt.
    Då handlar det ju överhuvudtaget inte om hälsan och att ta hand om sig utan om utseendet.
    Ja, och jag tycker det är oroande med tanke på att forumet kan ha yngre eller folk med ätstörningar. Om det handlade om grav övervikt hade det varit en annan femma. Nu handlar det om att promota för att kvinnor ska se underviktiga ut.

Precis som du säger, handlar det om en fixering för ett visst utseende och absolut inte om hälsa. Ingen inom vården hade förordat den fettprocenten eller BMI:t.
  • Feminina
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 12:28:03 följande:
    Det är väl bara att ta en snabb koll på TikTok exempelvis och sök på bodypositvity.  Klicka inpå valfri tjockis.
    Kolla kommentarerna så ser du att det är flest kvinnor som skriver att hon är så snygg. 

Jag förstår inte varför du är så besatt över att kvinnor ska gå ner i vikt? Jag blir verkligen nyfiken hur du tänker? Vad är anledningen? 

Är det för att du ska ha större chans att hitta en kvinna som tilltalar dig, eller tror du att du har större procentuell chans att få en kvinna du vill ha?

Sist men inte minst, är det inte större chans att ni blir ratade, om kvinnorna blir mer tilltalande för andra män? 

Det är trots allt *du* som påstår att majoriteten av män föredrar spinkiga kvinnor?

• Feminina
    Anonym (Öpple) skrev 2024-08-30 16:13:35 följande:
    Det är skillnad mellan att vara attraherad av en smalis dvs preferenser och anse att alla kvinnor ska anpassa sig till hans preferenser.

Rob vill utöva makt och kontroll. Inte helt olikt ett misshandelsförhållande där en part oftast startar misshandeln med ett utövande av kontroll. 

Bland talibanerna så får inte flickor gå i skola, gå ensamma, inte synas eller inte höras heller. dvs ett utövande av makt och kontroll där kvinnor begränsas och blir betraktade som boskap.
    Jag hoppas han svarar, för det är verkligen intressant. Det där var en förklaring, men det kan också vara en projicering av sina egna tillkortakommanden? För det finns så gott jag kan se ingen logik bakom det?

Kvinnorna kommer fortfarande inte bli mer intresserade, snarare är det i så fall mindre möjlighet för de ensamma männen att få en partner när konkurrensen * ökar*. Åtminstone om det stämmer enligt hans resonemang, att männen föredrar smala, spinkiga kvinnor.
  • Feminina
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 16:42:56 följande:
    Du tänker fel.   
    Idag kanske det finns 10% av kvinnorna 30+ som har ett bmi under 20.  
    Säg att det fanns 50% av kvinnorna som var smala istället.  
    Eftersom som det då finns fler smala kvinnor hur kan konkurrensen ökar menar du ?   
    Varannan kvinna hade blivit intressant motför vart tionde.

För att enligt dig är majoriteten av män intresserade av smala och spinkiga kvinnor (dvs din preferens). Om kvinnorna bantar kommer utbudet för de män som är minst attraktiva att minska, då de mer oattraktiva ( enligt dig) kvinnor inte finns kvar att välja längre. 

Eller menar du, att du/ni helt plötsligt skulle bli intressant för de kvinnor som bantat ner sig? De enda som kommer få fler kvinnor att välja på är de mest attraktiva männen.

Det är trots allt ni själva som påstår att kvinnor är kräsna och bara vill ha de attraktivaste männen. Att kvinnor inte vill ha kortare män etc.

Allt enligt era egna resonemang!

• Feminina
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 17:05:22 följande:
    Korta killar får tjejer. Men ofta de mindre attraktiva och tjocka kvinnorna.
    Skulle de finnas fina fler smala skulle helt enkelt inte de långa killarna räcka till. Enkel mattematik.
    Nej, Åhnej!
    Snygga kvinnor tar inte vem som helst. De slåss såklart om de attraktivaste männen! Jag hörde i en annan inceltråd, att alla snygga män har flera kvinnor samtidigt. Kvinnorna delar alltså hellre på de snygga männen.

Jag älskar era resonemang, för de är så underhållande.
  • Feminina
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 17:48:33 följande:
    Det du menar är att tjocka kvinnor som bantar ner sig till smala skulle helt plötsligt satsa på attraktivare man än när de var tjocka ?   Och eftersom utbudet på attraktiva män inte har ökat så skulle dessa kvinnor istället vara singel istället för att gå på en mindre attraktiv man?

Det är exakt det ni själva alltid säger, eller hur? 

Tror du att kvinnorna skulle ändra sina preferenser för långa män pga konkurrensen? Du har väl inte ändrat din trots konkurrensen? Varför tycker du att kvinnor ( som klarar sig bra själva) skulle göra det då?

Men OM ni nu skulle lyckas få slicka de överblivna chipssmulorna på bordet. Hur många tror du då skulle stanna om de hörde ditt krav på BMI 19? 
    Kvinnor ogillar den typen av ytlighet, lika mycket som du ogillar kvinnors ytlighet gällande längd.

• Feminina
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 18:14:34 följande:
    Nej, men alla kvinnor har inte preferens för långa män. Även om det är en majoritet.  Men skulle det finnas fler smala tjejer så ökar även antalet kvinnor som inte bryr sig om längd eller har preferens för kortare killar. Är du med ?

Min preferens är inget jag skyltar med.  
    Sen är inte bmi preferens alls lika illa som längd preferens.   BMI kan du påverka men inte längden.  Det är nästan löjligt att göra en sån jämförelse.

Kvinnor bryr sig inte om någon jämförelse. Om de vet om den ytligheten så inser de att ditt intresse är oerhört villkorat. Det är inte svårt att öka BMI, det är svårare att bli kortare.

En kvinna som inte har preferens för längd ( de du påstår inte existerar) skulle nog tappa intresset snabbt om de hörde din ytlighet. Jag kan bara tala för mig själv, som ligger enligt din preferens. Hade aldrig valt en så ytlig man. Jag är förstås inte ytlig själv.

Allt jag har skrivit har jag baserat på era ( ensamma mäns resonemang). Det finns trots allt ett otal på familjeliv. Tänk på att alla dessa även blir dina konkurrenter när kvinnorna bantat ner sig till dina önskemål 😏

• Feminina
    Feminina skrev 2024-08-30 18:29:29 följande:

Kvinnor bryr sig inte om någon jämförelse. Om de vet om den ytligheten så inser de att ditt intresse är oerhört villkorat. Det är inte svårt att öka BMI, det är svårare att bli kortare.

En kvinna som inte har preferens för längd ( de du påstår inte existerar) skulle nog tappa intresset snabbt om de hörde din ytlighet. Jag kan bara tala för mig själv, som ligger enligt din preferens. Hade aldrig valt en så ytlig man. Jag är förstås inte ytlig själv.

Allt jag har skrivit har jag baserat på era ( ensamma mäns resonemang). Det finns trots allt ett otal på familjeliv. Tänk på att alla dessa även blir dina konkurrenter när kvinnorna bantat ner sig till dina önskemål 😏

Lägger till så jag slipper citera om ditt inlägg.

Det är inte så ytligt att gilla långa killar eller smala tjejer. Det ytliga består i det extremt specifika måttet. Att jag faller endast för män över 190 cm, för att alla andra är dvärgar är ytligt.  Alla över BMI 19 är för tjocka är ytligt.

Dessutom är det inget jag som ssk skulle förorda en enda kvinna att gå ner till. Då menar jag inte att jag påstår att det är sjukligt, utan att jag förespråkar normalvikt.

• Feminina
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 18:39:28 följande:
    Fast det är väl det som är grejen.  Ingen tycker det är trevligt när man skyltar med ytliga preferenser.   
    Oavsett om det är längd eller vikt.  
    Generellt skulle jag säga att det inte trevligt att skylta med krav listor överhuvudtaget.  Även om det är personlighetsdrag.

När du säger att du inte valt en man som gillar din yta.  Hade du hellre valt en man som inte gillar din yta. Men valde dig för din personlighet?  Eller hade du helst velat träffa än man som både älskar din yta och personlighet. 
    Jag förstår ärligt talat inte ditt resonemang... 

Jag föredrar en man som vill ha mig för min personlighet om jag måste välja. Ytan är något som kommer ändras med åren. Förhoppningsvis inte personligheten. 

Det betyder självfallet inte att jag inte uppskattar att han gillar mitt utseende. Det är dock sekundärt. Jag passar mig för män som faller endast för mitt utseende. 

• Feminina
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 18:50:22 följande:
    Lycka till.  För ditt utseende är det första man ser och som ger insidan en chans.
    Det är många kvinnor som lever i bubbla och tror att det är deras fantastiska personlighet enbart män blir kär i...
    Men så är inte fallet och de flesta kvinnor har inte fantastiska personligheter och har oftast vilt skilda intressen också...

De flesta män har inte fantastiska personligheter heller. Därför får man vara kräsen. Där har du möjligen en anledning, till det du kallar för kvinnors kräsenhet. 

För en kvinna krävs det att mannen har en jäkligt bra personlighet. Om det inte bara ska handla om sex. Tror du att du kvalificerar för det kravet? 

Du är så mån om att kvinnor ska motsvara dina preferenser. Men motsvarar du kvinnors preferenser?

• Feminina
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 19:02:15 följande:
    Nej, personlighet suger lika mycket som min längd.  Därav hade det underlättat om jag var lång för att liksom kompensera för det.
    Introverta har undertag mot extrovert. Liksom korta mot långa.
    Eller så kan du kompensera längd med en bra personlighet. Något du kan påverka, eller hur? 😏
  • Feminina
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 18:55:20 följande:
    Ursäkta att jag är brutalt ärlig.  Men lever man på rosa moln behöver man kanske väckas.

Oroa dig inte för mig, jag har en bra intuitionsförmåga för män som endast vill ha mig för utseendet. Det märker jag rätt snabbt.

Jag sade aldrig att det ena helt utesluter det andra, men jag vet att jag kommer att skaffa mig en man som älskar mig även om jag inte har BMI 19 hela mitt liv. 

• Feminina
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 19:10:00 följande:
    Absolut, men förutsätter ju fortfarande att utbudet att visa en bra personlighet för finns också.
    Det gör det. Det är bara hålla dig till kvinnor i 20-årsåldern om skönhet är din enda viktiga preferens.
  • Feminina
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 19:19:50 följande:
    Absolut, den man som tror att en kvinna på bmi 19 alltid kommer vara det gör ett stort misstag.  
    Jag vet att jag själv gjort det misstaget vilket jag ångrat bittert.  Ett ex frågade den frågan om jag skulle lämna henne om hon gick upp i vikt. Men jag bara skrattade bort frågan.  Såhär i efterhand fattar jag att det var en allvarlig fråga. Men jag kan inte ta tillbaka det.

Kontentan av mitt svar är att jag vill träffa någon som har runt bmi 19 idag.  Men att jag inte skulle lämna henne för några kilos uppgång när hon blir gammal, gravid eller sjuk.  Faller liksom på sin orimlighet.  
    Det var en konstig fråga av ditt ex. Hon måste ha vetat om dina preferenser, eller anat dem. Kvinnor vet mer än du tror. Annars är det vanligtvis inte en fråga man ställer.

Om du nu hade den perfekta kvinnan i ditt liv med rätt bmi, så är det märkligt att hon trots det är ett ex. Kan det vara så att bmi trots allt inte är det viktigaste när det kommer till kritan? Kan det vara så att det egentligen är ditt ex du saknar och hoppas få tillbaka i form av en annan kvinna? Fast du egentligen vill ha en kopia av ditt ex?

Det är bra att du i alla fall ärt dig av dina misstag. Det är det som i längden kan forma en bättre personlighet, om det är vad du önskar.
  • Feminina
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 19:02:15 följande:
    Nej, personlighet suger lika mycket som min längd.  Därav hade det underlättat om jag var lång för att liksom kompensera för det.
    Introverta har undertag mot extrovert. Liksom korta mot långa.
    Jag är nog ändå lite imponerad att du i ett och samma inlägg säger att du är introvert, kort och att din personlighet suger. Om det är din syn på dig själv är det inte så konstigt att du är bitter över dejting. Men det hjälper inte att slå på andra när det inte går som du själv vill.

Personer som har bättre självförtroende är mer toleranta och bryr sig inte så mycket om vad andra tycker. När du slutar bry dig om din längd, och tjata om kvinnors bmi så ökar åtminstone chansen att kvinnor ser dig som en karismatisk och trevlig person. 

Om du lyckats få en tjej som motsvarat din preferens förut, finns väl ingen anledning att du inte skulle kunna få det igen? Ifall det är svårt är det kanske dags att tänka om, hur du framhäver dig själv .
  • Feminina

Mycket kan man anklaga männen för, men inte för att vara smarta.

Om man vill påverka kvinnor att gå ner i vikt, så får man börja med roten till problemet. Att anklaga männen för deras viktuppgång. Det är trots allt fler män som är överviktiga!

Varför skulle kvinnor bry sig om mäns ( som Rob`s) preferenser när det fortfarande finns fler överviktiga män? I dagens läge finns det redan mer än tillräckligt av normala män som gillar normal och överviktiga kvinnor! Utöver det finns de överviktiga männen, som hellre ligger med en öl på soffan och ser på Netflix, än att ta en runda i skogen. De lata männen lär inte skaffa en atletisk kvinna, eftersom de vill ha någon som delar deras livsstil.

Om män verkligen vill påverka kvinnor (de kvinnor som öht bryr sig om mäns preferenser) , så börja klaga på alla tjocka män här? För endast om fler män blir besatta av att träna, kommer det bli fler kvinnor som bryr sig. Det vill säga de kvinnor som är lättpåverkade, och inte går ner i vikt för sin egen skull. 

Men så länge ratio:t består av ?fler feta män? finns det verkligen ingen anledning för någon kvinna att bry sig.

Var det verkligen så svårt att räkna ut, att det ger mer att påverka männen? Endast då finns en liten chans att fler kvinnor hänger på. Även om det bara blir de kvinnor som påverkas av mäns tyckanden, och inte sin egen hälsa.

• Feminina
    Anonym (Tramsigt) skrev 2024-09-01 07:55:38 följande:
    Problemet för "Rob" är att han inte är attraktiv nog för de han vill dejta och har ett för litet urval att välja på.... 
    Det hjälper inte att gnälla på andras krav, om man själv har höga krav.
    Har man skyhöga krav,  får man helt enkelt se till att matcha andras skyhöga krav.

Man får inte allt man vill och pekar på. Jag får inte Tom Ellis även om han motsvarar mina ideal. Jag kräver dock nte att alla andra män ska se ut som honom bara för det Solig
  • Feminina
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-01 17:44:27 följande:
    Jag tycker inte det är för mycket begärt att vilja träffa en smal partner.  Men det är uppenbarligen så. Eftersom nästan alla är tjocka idag.

Det går inte att jämföra med att vilja ha Tom Ellis.  Så specifikt krav har jag inte.   Inga särskilda krav på längd, hårfärg/hårlängd, ögonfärg, osv.  Däremot vissa krav på personlighet och intressen. 

Innebär det att det enda krav du har är att hon ska vara väldigt smal? Så det är det enda kravet du har? Hon behöver inte se bra ut alls, bara hon är smal?

Bara så du vet så är jag inte ironisk utan faktiskt bara nyfiken, för det är i så fall en rätt ovanlig request du har. De flesta män jag känner säger bara att de vill ha en snygg/söt kvinna, men det är viktigare för dig att tjejen är smal än snygg?

Om det är så ber jag om ursäkt för att ha påstått att du låter ytlig.

• Feminina
    Anonym (Bitter medelåldersman) skrev 2024-09-02 02:40:36 följande:

Rob, Rob, Rob. 

Jag förstår dig till fullo, men det är ingen idé att ens snacka med de här kvinnorna från den här sajten.

Den är full av feta skrynkliga femcels som vill ha unga Brad Pitt.

Den här sajten är bara ett enda tecken på hur kört det är för samhället och män i övrigt.

Kvinnor har bara blivit skogstokiga.

Bitter medelåldersman passar dig bra. Tja om män är som ni, klarar vi oss mycket bättre utan.

Varför ska kvinnor bry sig om era preferenser, då ni ändå inte är män man vill ta i med tång? Då det inte utseende, utan personligheten som totalt fallerar. Det finns inget bakom pannbenet, och det märks genom sättet ni talar om kvinnor, som något som ska behaga er.

Tycker det är elakt av er att skriva ?vi män?, eftersom det finns många vettiga där ute som inte resonerar som ni gör. Har svårt att tro att det uppskattas av dem.

• Feminina

Lite tragikomiskt är det allt, när mannen i videon beklagar att alla kvinnor blivit så överviktiga och fula. För är han enligt sig själv, guds gåva till kvinnorna?
    Så tack så mycket för den komiska videon, ett gott skratt förlänger livet. 

Nåväl, ytterligare ett litet additament till det som diskuterats.
    Ni säger att mäns preferenser är slanka, smala kvinnor, och att ni ogillar övervikt. Trodde ni att kvinnor skulle nöja sig med mindre än er?
    Smala kvinnor föredrar också smala, vältränade män. Så vad ska då hända med den förkrossande majoriteten av överviktiga män, om alla kvinnorna bantar ner sin vikt? Har vi verkligen råd att få en så stor andel av ensamma män? 

Det känns inte som att den här propagandan är riktigt genomtänkt? Alls!

Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.