• molly50

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Anonym (Rob) skrev 2024-08-27 14:25:41 följande:
    Mitt bmi är 23,8.

Så normalviktig.
    Enligt din egen åsikt så är du ju då fet,eftersdom du anser att kvinnor med ett bmi över 20 vara feta.
    Det är ju dubbelmoral.
  • molly50
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-27 17:54:13 följande:
    Jag har alltid varit smal. Men har gått upp i vikt för att bättre matcha kvinnors preferenser.  
    Ja, och sen skadar väl inte att vara lite starkare även om man blir lite tyngre och inte lika snabb på 10 km.
    Men då är det ju hyckleri att klaga på kvinnor som har ett bmi över 20.
    De kanske också tränar och har muskler? Eller en kraftig benstomme. ^^
  • molly50
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-27 18:54:02 följande:
    Det är inte samma sak.  Kvinnor ska inte ha för mycket muskler eller fettmassa.

Medan kvinnor inte vill ha en tanig kille.
    Men du vill ju ha en vältränad kvinna som tänker på sin hälsa. Eller har du ändrat på det nu?
    Hur ska du ha det?
  • molly50
    cosinus skrev 2024-08-28 11:26:55 följande:
    Den ger jag dig rätt i. Det är inte jättevanligt.

Av ren nyfikenhet. Vad anser du vara rimlig fettprocent på en kvinna?
    Att hon ska ha ett bmi på under 18 och se ut som en anorektiker.
    Det är bara att läsa trådar här i forumet som handlar om vikt då han alltid brukar dyka upp där och ange sina preferenser.
  • molly50
    cosinus skrev 2024-08-28 12:56:20 följande:
    BMI vet jag vad, men nu var jag nyfiken på fettprocent.
    En anorektiker har knappast någon fettprocent alls.
    Han vill att benen ska sticka ut på kroppen.
    Då handlar det inte om någon fettprocent.
  • molly50
    cosinus skrev 2024-08-28 13:19:06 följande:
    Lugn nu och låt honom svara på frågan, jag ställde den av en anledning till honom. Jag vet att han vill ha kvinnor med lågt BMI men det är också intressant att höra hur han tänker kring fettprocent just för att man kan ha lågt BMI och ändå på inget sätt ligga farligt lågt i fettprocent. Finns folk som vid BMI 18 inte alls är så tunna som många bildsätter sig. 

Min egen dotter (vuxen) är t ex en sådan som kring BMI 18 ser helt hälsosam ut. Det sticker inte ut något någonstans. Men hon är kort och väldigt tunn i kroppen i dess grundkonstruktion. 
    Ja,absolut. Visst är det så.
    Men det han själv har angett som preferenser är att kvinnor ska se ut som anorektiker.
    Och det är inte hälsosamt.
    Samtidigt så trycker han ner kvinnor med ett bmi över 20 och anser dem vara feta.
    Samtidigt som han själv har ett bmi på 23.
    Han uttalar sig överhuvudtaget inte om mäns övervikt.
    Alltså handlar det inte om hälsan,som han själv vill låta påskina,utan bara om utseendet.
    Det är det som många av oss vänder oss emot.
  • molly50
    Anonym (Öpple) skrev 2024-08-28 15:38:38 följande:
    Han kan ha sin hycklande dubbelstandard om han vill, inte mig emot. Men att propagera för viktkontroll för kvinnor är bara ren fascism som handlar om att han vill kontrollera kvinnor. Inte helt olikt talibanernas tänk där kvinnor begränsas på olika sätt.
    Ja,precis.

Ja,jag bryr mig inte heller egentligen.
    Men det stör mig att han,som du säger propagerar för viktkontroll på kvinnor och att de ska ha kroppar som en anorektiker för att han ska gå igång.
    Men han nämner ingenting om mäns övervikt.
    Då handlar det ju överhuvudtaget inte om hälsan och att ta hand om sig utan om utseendet.
  • molly50
    Anonym (11:19) skrev 2024-08-28 16:58:13 följande:
    Häll inte bensin på hans eld. Han lever på er uppmärksamhet. Ignorera så försvinner han 👍
    Jag vet inte om jag tycker att det ska stå oemotsagt när någon propagerar för viktkontroll på kvinnor och utövar sådan vikthets som han gör.
  • molly50
    Anonym (Öpple) skrev 2024-08-28 17:09:47 följande:

Visst kan man ha åsikter om de dubbla måttstockarna han har.

Finner det sju resor värre när han börjar med fascistisk propaganda. Fan, vissa går ju t ex igång på amputerade människor, det är en milsvid skillnad mellan att attraheras av sånt eller propagera för att kvinnor ska amputeras. 

Hans fascism får inte passera utan att någon säger ifrån.

Ja,jag håller med dig.
    Jag tycker bara att det är hyckleri att klaga på andras vikt när man själv har ett högre bmi än vad man accepterar hos andra.
  • molly50
    Anonym (11:19) skrev 2024-08-28 18:27:17 följande:
    Jag brukar inte lägga någon vikt 😉 vid vad ointelligenta människor säger. Det finns viktigare 😉 saker att lägga sin tid på. 
    Haha! Ja,det har du rätt i. Flört
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.