Inlägg från: Anonym (Tramsigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tramsigt)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Anonym (Rob) skrev 2024-08-27 14:25:41 följande:
    Mitt bmi är 23,8.

Så normalviktig.
    Och den å så viktiga fettprocenten som du tjatar om hela tiden?
  • Anonym (Tramsigt)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-27 18:54:02 följande:
    Det är inte samma sak.  Kvinnor ska inte ha för mycket muskler eller fettmassa.

Medan kvinnor inte vill ha en tanig kille.
    Men ditt ideal, med din ideala fettprocent är antingen en väldigt vältränad (och muskulös, det betyder inte stora muskler) kvinna eller anorektiker.
  • Anonym (Tramsigt)

Nej, kvinnor är inte ensamma för att de blir "fulare och fetare". Kvinnor är ensamma av fri vilja, för att de inte behöver en man för sin försörjning längre. Kvinnor behöver inte en man för att få tak över huvudet, klippa gräset eller fixa med bilen. 

Om en man vill öka sin livslängd bör han leva i en relation (med en kvinna). Om en kvinna vill öka sin livslängd bör hon leva utan både man och barn. Hur kommer det sig att kvinnors livslängd minskar pga man och barn? Jo, för den ökade stress det innebär. 

Börja dra ert strå till stacken så ska ni se att det blir enklare att hitta (och behålla) en partner. 

• Anonym (Tramsigt)
    cosinus skrev 2024-08-28 11:26:55 följande:
    Den ger jag dig rätt i. Det är inte jättevanligt.

Av ren nyfikenhet. Vad anser du vara rimlig fettprocent på en kvinna?
    Tror han sa att en med en fettprocent på 20 kunde vara ok om det inte satt på magen men annars runt 15, i en annan tråd där det var bilder på kvinnor med olika fettprocent. 

Så, vältränade (omuskulösa) kvinnor eller anorektiker. Alla med sannolika fertilitetsstörningar.
  • Anonym (Tramsigt)
    Anonym (Floda) skrev 2024-08-30 01:47:48 följande:
    Så är det det definitivt med svenskor. De verkar vilja sudda ut deras kvinnlighet. Eftersom det är en sån stigmatisering kring svenska män som ratar svenskor till förmån för utländskor säger jag inte var min utländska fru kommer ifrån, men så underbart att vara med en kvinna som bejakar sin sin kvinnlighet och är stolt över att vara en kvinna och nej. Hon är absolut ingen dörrmatta. Hon har tvärtom en hög integritet som jag respekterar mycket.
    Vad är kvinnlighet då? Enligt dig. Vad är det din utländska fru gör som är så speciellt?
  • Anonym (Tramsigt)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 17:48:33 följande:
    Det du menar är att tjocka kvinnor som bantar ner sig till smala skulle helt plötsligt satsa på attraktivare man än när de var tjocka ?   Och eftersom utbudet på attraktiva män inte har ökat så skulle dessa kvinnor istället vara singel istället för att gå på en mindre attraktiv man?
    Ja, kvinnor är hellre ensamma än med en man de inte är attraherad av.

Kvinnor är hellre ensamma än med en man som kritiserar deras val.

Kvinnor är hellre ensamma än med en man som anser att de borde banta bara för att de gått upp lite i vikt efter graviditet eller med åldern.

Kvinnor är hellre ensamma än med en idiot som inte förstår att kroppen förändras med åldern. 
  • Anonym (Tramsigt)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 18:39:28 följande:
    Fast det är väl det som är grejen.  Ingen tycker det är trevligt när man skyltar med ytliga preferenser.   
    Oavsett om det är längd eller vikt.  
    Generellt skulle jag säga att det inte trevligt att skylta med krav listor överhuvudtaget.  Även om det är personlighetsdrag.

När du säger att du inte valt en man som gillar din yta.  Hade du hellre valt en man som inte gillar din yta. Men valde dig för din personlighet?  Eller hade du helst velat träffa än man som både älskar din yta och personlighet. 
    Jag förstår ärligt talat inte ditt resonemang... 
    Utseende förändras. Man går upp i vikt, ner i vikt, får rynkor etc. Personlighet ligger som regel hyfsat lika genom hela livet. 

Ingen av de jag träffat, dejtat, varit intresserad av har uppfyllt allt på den önskelista jag hade som ung. Det har varit andra saker, personligheter, hur de fått mig att må, etc som gjort att jag tyckt om dem. En del har varit blonda, andra mörkhåriga, smala, kraftigare, långa, korta. Det är deras personlighet som gjort dem attraktiva. 
  • Anonym (Tramsigt)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-31 00:33:09 följande:
    Ge ett förlag för att bromsa utvecklingen mot övervikt i samhället?   
    Du tror inte viktkontroller skulle fungera?   

Att bagatellisera övervikt trots att det är vår tids största hälsoproblem.  

"Worldwide, at least 2.8 million people die each year as a result of being overweight or obese, and an estimated 35.8 million (2.3%) of global DALYs are caused by overweight or obesity."

Det är så löjligt mycket mer än corona och ingen pratar om detta !
    Hur man bekämpar övervikt? Gör bra mat och råvaror billigare genom subventioner och gör dålig mat, godis, snacks dyrare genom skatter som bekostar subventionerna till den bra maten.

Lär folk att laga mat, att mat ska kunna få ta tid att laga, att göra storkok och frysa in. 

Gör idrottande tillgängligt för alla, mer ytor för spontanidrott. Organiserad idrott är tyvärr många gånger alldeles för dyrt för många. 

Sluta upp att sortera ut de barn som inte är "bra nog" redan i tidig ålder, se till att det finns möjligheter för alla som vill idrotta att göra det. 

Inte ett enda av dessa förslag går ut på viktkontroller. 
  • Anonym (Tramsigt)
    Emala skrev 2024-09-01 01:46:16 följande:

Det verkar faktiskt som att ditt största problem och issues är främmande människors vikt.  Du tjatar om det och återkommer hela tiden till människors vikt och BMI.
    Du väljer ju själv vilka du vill träffa,  varför lägga ner så mycket tjafs och energi på att prata om de du inte vill dejta?
    Fokusera på de du vill dejta istället för att haka upp dig på de kvinnor och profiler som du inte är intresserad av.

Problemet för "Rob" är att han inte är attraktiv nog för de han vill dejta och har ett för litet urval att välja på.... 
  • Anonym (Tramsigt)
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-01 17:44:27 följande:
    Jag tycker inte det är för mycket begärt att vilja träffa en smal partner.  Men det är uppenbarligen så. Eftersom nästan alla är tjocka idag.

Det går inte att jämföra med att vilja ha Tom Ellis.  Så specifikt krav har jag inte.   Inga särskilda krav på längd, hårfärg/hårlängd, ögonfärg, osv.  Däremot vissa krav på personlighet och intressen. 
    Det är väl visst jämförbart. Du vill ha ett ideal du har svårt att få, Femina har ett ideal hon vill ha men inte kan få. Skillnaden är att Femina inte kräver att män ska motsvara hennes ideal till skillnad från dig som tycker att det ska införas tvångsbantning, viktkontroller etc så att kvinnor blir smala anorektiker med ett BMI under 20.... allt för att passa ditt ideal. 

Har man ett ideal och svårt att hitta någon som passar finns det två val: Acceptera eller anpassa sig och se vad det är man kan kompromissa med i sitt ideal. Tyvärr är du alldeles för viktfixerad och tror att man kan upprätthålla en tonårskropp när man är äldre så det sistnämnda är rätt kört som alternativ. 

Du la med en länk tidigare till nån artikel om fettprocent. Har du ens läst den? Där stod det ju bland annat att den fettprocent du ser som ideal är svår för en kvinna att upprätthålla i längden.
  • Anonym (Tramsigt)
    Anonym (Man) skrev 2024-09-08 13:55:55 följande:
    Vi pratar i generella termer, men även personliga, preferenser. Om man inte kan hantera att prata om preferenser för att folk kommer få ätstörningar, så kan man, återigen, knappt prata om något alls. Det kommer alltid finnas någon som blir kränkt. Oavsett ämne.
    Men Rob pratar inte bara om personliga preferenser. Han tycker att det ska införas viktkontroller och tvångsbantning om man har för högt bmi och en fettprocent över 20. Men, det är bara kvinnor som ska utsättas för det eftersom "kvinnor gillar dadbods så det gör inget om män är överviktiga". 

Rob har haft sin perfekta tjej med ett bmi på 19. När han fick frågan om han skulle dumpa henne om hon gick upp i vikt blev resultatet att han blev dumpad... 

Rob (och alla andra smalhetsare) får ha precis vilka preferenser de vill men han promotar ett farligt ideal med en farligt låg fettprocent som även experter säger är svår för kvinnor att hålla i längden då kvinnor är gjorda för en högre fettprocent. 

Det är DET som jag och flera med mig stör oss på! Jag har inga problem vare sig med om någon gillar smala kvinnor, kallar mig fet trots att jag är normalstor med en normal fettprocent etc. Jag har enorma problem med att någon vill ha kvinnor som riskerar sin hälsa för att uppnå ett orealistiskt ideal. 
  • Anonym (Tramsigt)
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-10 08:32:34 följande:
    Det verkar finnas mycket hat i dig.  Ta tag i din vikt istället.
    Ta tag i dina ohälsosamma ideal istället.
  • Anonym (Tramsigt)
    Anonym (...) skrev 2024-09-10 14:09:01 följande:

Underbart

Skulle aldrig våga träffa någon utan att ha sett bild. Eller en gång gjorde jag det, aldrig mer kan jag säga. Men han hade även en ful insida visade det sig 

Jag och numera exet träffades också på nätet utan profilbild men då pratar vi strax över 20 år sedan när det där med digitala bilder inte direkt var vanligt. 

Idag vete tusan om jag ens kommer att ge mig ut bland dejtingapparna framöver om jag känner för att hitta någon ny, eller om jag får lösa det på egen hand. 
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.