Inlägg från: ClumsySmurf |Visa alla inlägg
  • ClumsySmurf

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Anonym (Tramsigt) skrev 2024-08-27 21:50:03 följande:

Nej, kvinnor är inte ensamma för att de blir "fulare och fetare". Kvinnor är ensamma av fri vilja, för att de inte behöver en man för sin försörjning längre. Kvinnor behöver inte en man för att få tak över huvudet, klippa gräset eller fixa med bilen. 

Om en man vill öka sin livslängd bör han leva i en relation (med en kvinna). Om en kvinna vill öka sin livslängd bör hon leva utan både man och barn. Hur kommer det sig att kvinnors livslängd minskar pga man och barn? Jo, för den ökade stress det innebär. 

Börja dra ert strå till stacken så ska ni se att det blir enklare att hitta (och behålla) en partner. 

Vad beror det på?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 23:44:49 följande:
    Viktkontroller bör införas för alla och inte bara kvinnor.  
    👍
    Det öppnar dörren för längkontroll på tinder, så man inte blir lika trött i swipe fingret.
  • ClumsySmurf
    molly50 skrev 2024-09-08 13:49:25 följande:
    Jag tycker inte att vikthets och att promota för att man ska se ut som en anorektiker för att duga ska avfärdas som nonsens.
    Här kan finnas unga tjejer som läser som kan drabbas av ätstörningar för att de tror att de måste vara trådsmala för att duga.
    Jag tvivlar på att Rob är ett problem när han tillhör en liten minoritet med den preferensen, att kvinnor måste vara trådsmala för att duga kan avfärdas som nonsens.

Ska de rätta sej efter Rob får de Rob som, vad ska man säga, han har ju inte direkt klagat på att han känner sej kvävd av all uppmärksamhet han får av kvinnor.
  • ClumsySmurf
    molly50 skrev 2024-09-08 19:35:06 följande:
    Visserligen,men tycker du att det är ok att promota för ett utseende som en anorektiker och att propagera för en vikthets som inte är normal?
    Tycker du att det är ok att promota för att införa viktkontroller på kvinnor som han har gjort?
    Det beror på sammanhanget.
    Tränar man regelbundet kan man ha låg fettprocent utan att vara anorektiker men man behöver inte ha så låg fettprocent för att ha bra hälsa eller för att väldigt många män ska tycka att man är attraktiv.

Många insta-kvinnor har en tendens att bli hånade för att de har högra krav medan de inte verkar ha tänkt på vad de själva har att att erbjuda männen, de verkar inte vara särskilt representiva för kvinnor som grupp men brukar få vara det i vissa situationer.

Det skiljer en hel del mellan övervikt som är dålig för hälsan och robs påstådda preferenser, det är som att han blandar ihop äpplen med päron och diskuterar olika saker.

Om män som kvinnor vill ha skulle propagera för en vikthets som inte är normal skulle jag se det som ett problem, då finns det ju i alla fall något som motiverar dem att vikthetsa. Jag tycker inte att "du kan få Rob" är ett bra argument för vikthets, har han ens försökt att förklara i någon tråd vad vinsten med honom är, förutom att han är kort?

Det påminner om instakvinnorna som efter de förklarat sina krav duckar för frågan "vad har du att erbjuda en man?"

"Tycker du att det är ok att promota för att införa viktkontroller på kvinnor som han har gjort?"
    Nej och jag tror inte att det är särskilt meningsfullt att införa viktkontroller för folk som skiter i sin hälsa, för att de skiter i sin hälsa.
    Det blir som att införa rökkontroller för rökare och en doktor som förklarar att det kan faktiskt vara dålig ide att röka, som om de inte redan visste det.

Tvivlar på att det är meningsfullt med viktkontroller på kvinnor för att vissa skiter i sin hälsa, för att de skiter i sin hälsa.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Man) skrev 2024-09-08 19:43:18 följande:
    molly50 skrev 2024-09-08 19:31:07 följande:
    Men hur ska man kunna föra en vettig diskussion när en person generaliserar grovt och hävdar att alla överviktiga är det pga fel kost och stillasittande och vägrar ta till sig andra åsikter och fakta?
    Så om någon börjar prata om hur kriminaliteten har ökat i Sverige när ni är i personalrummet så kontrar du med att det minsann är sakfel och att vederbörande generaliserar grovt och att det finns orter i Sverige där kriminaliteten inte har ökat.
    Att kriminaliteten har ökat i Sverige är inget argumet för att män generellt behöver skärpa sej så det blir lättare för ensamma kvinnor att hitta någon som duger.

• ClumsySmurf
    molly50 skrev 2024-09-08 22:48:25 följande:
    Absolut är det så.
    Men de bilder han har visat på kvinnor han tycker är attraktiva är kvinnor som ser ut som anorektiker.
    Jag tycker inte det är ok att promota för att man ska se ut så.

Nej,han har inte förklarat vad han själv har att erbjuda.
    Bara vad han själv tänder på.

Ja,det är fel när dessa instakvinnor pratar om sina krav men inte vill svara på vad de själva har att erbjuda en man.
    "Ja,det är fel när dessa instakvinnor pratar om sina krav men inte vill svara på vad de själva har att erbjuda en man."

Fel och fel, så länge det är helt lagligt att välja bort de som själva inte har något att erbjuda är det ingen som väljer dem, vem skulle då känna sej motiverad att försöka leva upp till deras krav?

"Nej,han har inte förklarat vad han själv har att erbjuda.
    Bara vad han själv tänder på."

Så om jag påstår att han med sina trådar övertygat 0 kvinnor att crossfit två gånger i veckan är en bra ide, tycker du att jag har fel då?

• ClumsySmurf
    molly50 skrev 2024-09-09 13:47:03 följande:
    Jag har aldrig påstått att det är olagligt.
    Men har man krav på andra så ska man väl ha något att erbjuda själv också.
    Oavsett om man är kvinna eller man.

Nej,och det har jag väl inte heller påstått.
    Men han har väl knappast övertygat någon kvinna om att viktkontroller och anorektikerkroppar är någonting bra heller.
    Jag tror du missar min poäng.

Man bör ha något att erbjuda för att inte vara ointressant bottenskrap på partner marknaden men en kvinna får tycka att hon inte behöver erbjuda något tillbaka, för mej får hon det och jag får tycka att hon är dum i hvudet och jag får tycka att hon får skylla sej själv om hon skaffar katt för att slippa känna sej ensam.

Det är reglering av partner marknaden eller när man börjar kräva att andra SKA anpassa sej efter ens egna preferenser, eller när man tycker att man har en rättighet till någon annan jag tycker det går över gränsen.

Jag tror det ligger trollning bakom viktkontroller.
    molly50 skrev 2024-09-09 20:25:54 följande:
    Ja,det kan han absolut göra. Men med hans preferenser så verkar han ju leta efter en anorektiker.
    Om man försöker ha låg fettprocent utan att träna så finns det ju en risk.

• ClumsySmurf
    molly50 skrev 2024-09-09 22:28:30 följande:
    Ja,det är det jag misstänker också.
    Han dyker ju upp i alla trådar som ens nämner ordet vikt och börjar sprida sin vikthets.
    Eller så startar han egna trådar om samma ämne.
    Och det gör att jag tvivlar på att han trollar utan det verkar snarare röra sig om en person som inte mår bra och tar ut det på andra.
    om han inte mår bra och tar ut det på andra så är syftet att provocera dvs trollning

Sammanfattningen är nog lite sisådär
    Den nakna sanningen som kvinnor inte vill höra om mäns ensamhet är att kvinnor har blivit så mycket incel, de är så otillräckliga för män att mänskligheten kommer att dö ut men kvinnor har lättare att hitta en man och TS personlighet suger lika mycket som hans längd så det hade underlättat om han var lång för att liksom kompensera för det, ditt utseende är det första man ser och som ger insidan en chans.

👍

När någon skriver anonymt på internet är insidan det enda man ser.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-09 23:24:22 följande:
    Det är spännande att läsa hur många sätt man kan förminska en person för att försöka göra dennes åsikter mindre relevant.  
    Det är uppenbart hur alla dessa tjockisar tar illa upp.  Det är som en struts som stoppar huvudet i sanden och inte ser hur feta vi är idag. 
    Har du en dålig dag eller skjuter du dej själv i foten med flit?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Öpple) skrev 2024-09-09 23:35:21 följande:
    Skillnaden mellan ett troll är att den sitter och småfnissar samtidigt som den gnuggar händerna. Den här sortens trådar så är det någon som sitter och gråter framför skärmens blåa sken. Tar saken (hatet) seriöst till skillnad från troll. Dvs propagerar och försöker normalisera en viss attityd.

Enligt mitt tycke.
    Jag tror att den som med skadjeglädje gnuggar händerna när h*n trollar gråter lite mindre.
    De som propagerar och försöker normalisera en viss attityd föredrar ekokammare som t.e.x incelforum eller feministiska mansbebisar där man både slipper kritik och slipper bli idiot förklarad.
    men det finns väl de som försöker med t.e.x missbruk av ord som fascism, aggressiv, propaganda, misogyn, normalisera.
    det är det hatbloggaren sysslar med när han låtsas vara hardcore feminist och aggressivt försöker polarisera på forumet efter att ha blivit svårt kränkt av kritik.

• Meddelande borttaget
  • ClumsySmurf

Jag tycker själv att det finns någon slags nyanserad ärlighet i min profil, men man får tycka olika.

Personlighet
    Egoist        Omtänksam
    Elak            Snäll
    Likgiltig     Nyfiken     
    Optimist    Pessimist    
  • ClumsySmurf
    Anonym (Öpple) skrev 2024-09-10 02:35:39 följande:
    Du har glömt passivt aggressiv. Propagandamaskineri med förtäckt misogyni i syfte att normalisera en attityd. Trots att ingen- absolut ingen läser ihopklippta långrandiga spamtrådar.

dvs typisk lättkränkt hatare som sprider lögner för att han gillar att trolla.

Sån skit finns också.
    Jag har inte glömt att han ofta försöker provocera med du är passivt aggressiv
    Ibland är han så passivt aggressiv att han låtsas vara kvinna som kastar skit på män.
  • ClumsySmurf
    molly50 skrev 2024-09-10 13:34:01 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-09-09 23:21:41 följande:
    om han inte mår bra och tar ut det på andra så är syftet att provocera dvs trollning

Sammanfattningen är nog lite sisådär
    Den nakna sanningen som kvinnor inte vill höra om mäns ensamhet är att kvinnor har blivit så mycket incel, de är så otillräckliga för män att mänskligheten kommer att dö ut men kvinnor har lättare att hitta en man och TS personlighet suger lika mycket som hans längd så det hade underlättat om han var lång för att liksom kompensera för det, ditt utseende är det första man ser och som ger insidan en chans.

👍

När någon skriver anonymt på internet är insidan det enda man ser.
    För mig är trollning detsamma som att inte vara seriös.
    Men vi har kanske olika åsikter där.

Jag vet inte om jag kan hålla med om att kvinnor har blivit så mycket incel (eller femcel som det heter när det handlar om kvinnor).
    Men när man ser detta könskrig som ständigt pågår så är det lätt att man tappar tron på män.
    Då väljer man kanske hellre att vara singel än att dejta sådana män.

Det sistnämnda håller jag med om helt.
    Jag träffade min man via nätet och vi lärde känna varandra inifrån och ut.
    Ingen av oss hade profilbild,men vi hade kanske tur som ändå uppskattade varandras utseende.
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-09 23:24:22 följande:
    Det är spännande att läsa hur många sätt man kan förminska en person för att försöka göra dennes åsikter mindre relevant.  
    Det är uppenbart hur alla dessa tjockisar tar illa upp.  Det är som en struts som stoppar huvudet i sanden och inte ser hur feta vi är idag. 
    Finns en annan på forumet som ofta roar sej med samma sak, han brukar anklaga någon för ad hominem och i nästa mening gör han själv ad hominem
    ad hominem kan bytas ut mot valfritt argumentationsfel

När en liten grupp kvinnor som bor i ett annat land får representera svenska kvinnor generellt är det något som haltar.
    Jag tycker TS är väldigt motsägelsefull och de som inte håller med om något som helt saknar källa får heta tjockis, är det att vara vara seriös?

"Men när man ser detta könskrig som ständigt pågår så är det lätt att man tappar tron på män."

Det är lätt att vända på det.

Kvinnor har könskrigat friskt i flera år men då heter det feminism, som samhället kastar pengar på. Dessa kvinnor har aldrig kunnat argumentera för sin sak och vissa av de på forumet roar sej med trollande när de förlorar argumentet och sen spelar de oskyldiga offer. Med tiden har de blivit mer och mer osynliga på forumet eller så ligger de lågt.

(Menar jag inte de feminister som har något vett innanför pannbenet, de har inte heller några större problem med sina argument.)

Det är ofta dessa kvinnor som får representera kvinnor rent allmänt när män kastar skit på kvinnor, och vissa av de på forumet roar sej med trollande när de förlorar argumentet och sen spelar de oskyldiga offer.

Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.