Inlägg från: Anonym (Lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lisa)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Vilken tur att sonen blev en bit över 1,80. Tänk om han blivit kort och utvecklat  en sådan  bitterhet och kvinnohat som Rob. 

Det sägs att korta män måste uppväga längden med andra egenskaper, t ex vara charmig och rolig. Rob gör tvärtom, kombinerar sin korta längd med kvinnohat. Sedan undrar han varför ingen vill ha honom. 

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Ej ts...) skrev 2024-08-27 13:22:04 följande:
    Är ej ts men jag svär, jag tror inte jag dejtat någon kvinna under 100kg som dessutom vart minst 15 år äldre än mig någonsin. Givetvis uppskattar jag att någon vill dejta mig öht men det känns hopplöst. Jag är 27 år, kanske inte så snygg men jag är väldigt muskulös och vältränad. Jag ratas direkt för att jag är kort (164 cm).
    Du vill inte dejta, äldre eller tjocka kvinnor. Kvinnor vill inte dejta korta män. 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-27 13:46:07 följande:

Kvinnor gillar även att snacka skit om korta män.

Bla, i podden:

Alla killar som är under 160 cm: Go to hell

Och du gillar att snacka skit om kvinnor med normalt BMI. Vad är skillnaden, att de kan banta sig ner till 19 fast de inte vill och mår bra som de är?

Om alla korta män är som du, så förstår jag att de snackar skit om dom. 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-27 13:53:23 följande:
    Jag har väl aldrig sagt kvinnor över bmi 20 ska go to hell?  

Kvinnor över 20 i bmi faller bara utanför min radar.  Och hur en hälsoaspekt så är många kvinnor feta redan vid bmi 22.
    Och där bekräftade du just vad jag skrev. 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-27 18:54:02 följande:
    Det är inte samma sak.  Kvinnor ska inte ha för mycket muskler eller fettmassa.

Medan kvinnor inte vill ha en tanig kille.
    Och killar ska inte vara för korta. 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-29 13:44:34 följande:

Som vanligt är det många tjockisar som vill försvara sin övervikt.

Jag tror faktiskt att tjockisarna skiter i dig, de lever ett bra liv ändå, med eller utan partner. Och vill de inte vara tjocka, så bantar dom.

Dvs säga motsatsen till dig, du är och kommer alltid förbli kort, och därmed fortsatt bitter och ensam. När dagen är slut är det du som sitter där utan partner. Vi andra, oavsett BMI, fortsätter våra liv som vi trivs med. 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-29 14:48:42 följande:
    Jag lever ett utmärkt liv.  Men nog vore det bättre om vi hade färre överviktiga i samhället.

Inte minst är övervikten bland kvinnorna ett stort problem.

"De flesta svenskar har ett onormalt BMI-mått. För män som styrketränar behöver det inte vara ett problem. Men för kvinnor krävs en annan metod, visar ny forskning. Är det dags att skrota BMI-måttet?"

www.svd.se/a/LlWqEQ/bmi-far-kritik-manga-normalviktiga-har-ohalsosamt-mycket-bukfett
    Du är inte trovärdig när du bara pratar om kvinnors problem med vikten och inte männens. Bara för att du tycker vi som svara är tjockisar, så betyder det inte att vi inte fattar vad du vill förmedla. 

Fast du har kanske en teori om sambandet mellan vikt och intelligens också? Eller längd och intelligens, kanske?
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-29 14:55:34 följande:
    Män som styrketränar och har övervikt behöver inte vara ett problem. 
    Det är betydligt vanligare att kvinnor är överviktiga trots normalt BMI.
    Fast de är ju i minoritet bland de med höga BMI-tal, så nej, det finns ungefär lika många feta karlar som kvinnor. Det var ju bara kvinnorna som skulle tvångsvägas, dessutom. 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 16:42:56 följande:
    Du tänker fel.   
    Idag kanske det finns 10% av kvinnorna 30+ som har ett bmi under 20.  
    Säg att det fanns 50% av kvinnorna som var smala istället.  
    Eftersom som det då finns fler smala kvinnor hur kan konkurrensen ökar menar du ?   
    Varannan kvinna hade blivit intressant motför vart tionde.
    Fast du har ju själv skrivit att korta killar inte får tjejer, så för dig spelar det ju ingen roll, de smala tjejerna väljer väl de långa, snygga killarna?
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 17:05:22 följande:
    Korta killar får tjejer. Men ofta de mindre attraktiva och tjocka kvinnorna.
    Skulle de finnas fina fler smala skulle helt enkelt inte de långa killarna räcka till. Enkel mattematik.
    Fast du är 40+, kvinnor har sällan BMI på 19 och under i den åldern. För du tror väl inte att 50% av kvinnorna kommer att ha så lågt BMI som du vill ha?
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.