Inlägg från: Anonym (Morr) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Morr)

Hur tusan om/avbokar man läkartider egentligen?

För tredje gången har jag fått en kallelse för ett läkarbesök som jag inte är intresserad, som jag inte sökt, som jag inte vet vad det handlar om, på en tid jag absolut inte kan ta, I en annan stad. Men det går inte att avboka eller omboka. Jag kan inte ringa dem på en vettig tid,, en gång stannade jag uppe hela natten för att försöka ringa, men det var upptaget hela timmen. De har ingen mejl för bokning och det går inte att avboka i appen.

Hur fan avbokar jag, tiderna måste ju gå till andra! 

• Svar på tråden Hur tusan om/avbokar man läkartider egentligen?
  • Anonym (Morr)
    Anonym (Is) skrev 2024-08-26 22:56:46 följande:

Låter oseriöst, vad är det för ställe som skickat ut tiden? Scam? 

Du borde kunna skicka meddelande via 1177 till dem om de är seriösa. Eller ringa upp och lämna telefonnummer aitomatiskt så att de ringer upp dig.

Annars skriv på kallelsen att du inte kan komma och inte önskar fler tider, lägg tillbaka i kuvertet och skriv: åter avsändare. Och sen posta det (ta kort på brevet som bevis).

Det är officiellt, meddelande kommer via sms från och appen Alltid Öppet.

Jag får kolla på 1177 om jag kan skriva meddelande där. Tack för tips. Jag har nog aldrig loggat in där.
  • Anonym (Morr)
    Anonym (A) skrev 2024-08-26 23:10:31 följande:

Jag kan avboka/omboka tider på 1177.se (Eller 1177:s app.).
    Har alltid fungerat för mig.
    Ringa till mottagningen ska man också kunna göra.

Ska kolla på 1177s hemsida. Jag kom inte fram till mottagningen när jag försökte den gången och deras telefontid passar mig extremt illa (en timme på morgonen, morgonen efter jag har kvälls/tidigt nattpass).
  • Anonym (Morr)
    Anonym (d) skrev 2024-08-26 23:23:49 följande:

Alla mottagningar har inte kontakt via 1177 sidan... Hade nog skickat ett helt vanligt brev i ren frustration.

Jag får kanske göra det.
  • Anonym (Morr)
    Anonym (M) skrev 2024-08-27 01:02:58 följande:
    Står ditt namn och personnummer med i kallelsen du fått? Jag tänker att det kanske kan vara någon som råkat uppge ditt mobilnummer istället för sitt eget och att det egentligen är den personen som ska ha kallelsen.
    Japp, även mitt namn och personnr. Jag tänker att det blivit fel personnummer någonstans. Ett felslag på en siffra räcker ju för att det ska bli fel.
  • Anonym (Morr)
    Anonym (J) skrev 2024-08-28 06:24:28 följande:

Du har troligtvis varit där innan o h legat på väntlistan. Ring stället och säg att du inte vill gå dit. Fråga varför också. Så svårt är det väl inte. 

Nej, har aldrig ens varit i staden som kallelsen kommer ifrån och aldrig haft något tillstånd eller sjukdom som rör den specialiteten.

Det andra har jag svarat på. 
  • Anonym (Morr)
    Anonym (Oi) skrev 2024-08-28 13:04:52 följande:

Är det privat eller offentlig vårdgivare? 

Vad du än gör, legitimera dig inte med bank-id när du får tag på dem! Det kan vara något lurt, det här. 

Offentlig
Svar på tråden Hur tusan om/avbokar man läkartider egentligen?