• Anonym (ty)

Ljusbruna flytningar gravid vecka 5

Hej. Jag har sedan 2 dagar tillbaka fått ljusbruna flytningar på trosorna och undrar om det är normalt vid tidig graviditet? Jag är just nu i vecka 5 (4+5).
    Jag upplever inga starka smärtor, får lite små värk både vänster och höger sida, det liksom skiftar. Jag har fortfarande ömma bröst och starka streck på gravtesten. 

Bör jag vara orolig eller är dessa flytningar normalt föreko vid tidig graviditet? 

• Svar på tråden Ljusbruna flytningar gravid vecka 5
  • Anonym (Viv)

Det är vanligt att ha ☺️ hade inte ljusbruna flytningar den veckan själv men rosa 7+d. Är i vecka 32+ nu 🙏
    Men hade som du värk på ena sidan som kom och gick, var inne och kollade för utomhavandeskap, men det var förmodligen från äggstocken som släppt ägget ☺️
    Det är inte heller ovanligt att känna att det drar ock värker lite grann speciellt i början. Tror till vis del att det är för att man vet att det är något i livmodern, så man är liksom fokuserad på allt som känns där nere 😅

• Anonym (ty)
    Anonym (Viv) skrev 2024-08-26 21:30:50 följande:

Det är vanligt att ha ☺️ hade inte ljusbruna flytningar den veckan själv men rosa 7+d. Är i vecka 32+ nu 🙏
    Men hade som du värk på ena sidan som kom och gick, var inne och kollade för utomhavandeskap, men det var förmodligen från äggstocken som släppt ägget ☺️
    Det är inte heller ovanligt att känna att det drar ock värker lite grann speciellt i början. Tror till vis del att det är för att man vet att det är något i livmodern, så man är liksom fokuserad på allt som känns där nere 😅

Åh skönt att höra att någon annan gått igenom liknande! ☺️ Hur länge varade dina rosa flytningar? 
    Jag försöker verkligen hålla lugnet och tänka på att det är växtvärk. Får hålla tummarna! 🙏🏼  ska avvakta lite till innan jag ringer in ☺️
  • Anonym (ty)

Ingen annan?

• FrågorOSvar

Hej! Jag fick exakt samma, tom bruna/ljusbruna och tom rött blandat men det var ingen fara! Nu har jag min fina lille bebbi.

Fick dock ett missfall och då fick jag ont i magen och ljusrosa på pappret.

Lycka till fina dig

• Anonym (ty)
    FrågorOSvar skrev 2024-08-27 11:53:04 följande:

Hej! Jag fick exakt samma, tom bruna/ljusbruna och tom rött blandat men det var ingen fara! Nu har jag min fina lille bebbi.

Fick dock ett missfall och då fick jag ont i magen och ljusrosa på pappret.

Lycka till fina dig

Åh! Tack för att du delar med dig. Lättar lite på ens hjärta.

Nu verkar det som att mina ljusbruna flytningar har avtagit så får fortsätta hålla tummarna ☺️🙏🏼

• Anonym (Lis)

Det är 50/50 vid tidiga blödningar. Så det behöver absolut inte vara missfall om man blöder lite. 

• Anonym (ty)
    Anonym (Lis) skrev 2024-08-27 16:41:11 följande:

Det är 50/50 vid tidiga blödningar. Så det behöver absolut inte vara missfall om man blöder lite. 

Ja jag läser det lite överallt, hoppas verkligen inte det är mf😣
  • Anonym (Viv)
    Anonym (ty) skrev 2024-08-27 17:21:32 följande:
    Ja jag läser det lite överallt, hoppas verkligen inte det är mf😣

Det finns ingen anledning att tro att det är missfall, risken finns alltid även när man inte har några blödningar. 

att dina flytningar varit bruna och sen avtagit låter dessutom som att blödningen var för några dagar sen, brunt blod är inte färsk blödning ☺️ 

Hoppas tiden går fort för dig framåt nu och du slipper ha flytningar som skapar extra oro 🥰 

• Anonym (ty)
    Anonym (Viv) skrev 2024-08-27 17:53:22 följande:

Det finns ingen anledning att tro att det är missfall, risken finns alltid även när man inte har några blödningar. 

att dina flytningar varit bruna och sen avtagit låter dessutom som att blödningen var för några dagar sen, brunt blod är inte färsk blödning ☺️ 

Hoppas tiden går fort för dig framåt nu och du slipper ha flytningar som skapar extra oro 🥰 

Ja det har du helt klart rätt i ☺️ ja men precis.

Tack för stödet fina du, det hoppas jag med!! 🌸🥰

Svar på tråden Ljusbruna flytningar gravid vecka 5