Inlägg från: Hejkoala |Visa alla inlägg
  • Hejkoala

Igångsättning v37? Snabbt? Ont?

Hej! 

pga hyperemesis ska jag kanske sättas igång redan v37+2. 

är dock livrädd då jag läst att det ofta blir långdraget när man sätts igång så tidigt. 

har fött två barn innan men de igångsättningarna har varit v39 och v41 så de har gått väldigt smidigt och snabbt.första tog 10h, andra 3,5h.

men efter läst här o lite andra ställen om igångsättning så verkar det vara hemskt att bli igångsatt v37 för de gör ont och man håller på i dygn..

någon som blivit igångsatt v37-ish som kan skriva hur de var för er? 

tid? Smärta? Gick de bra? Berätta allt! 

• Svar på tråden Igångsättning v37? Snabbt? Ont?
  • Hejkoala
    Körsbärsdalen skrev 2024-08-26 12:37:12 följande:

37+6.

Kom in 08, vägdes, bytte om o.s.v.

Vattnet togs kl 10.

Värkarna startade kl 12.

Var fullöppen kl 15.

Han hade kommit nog långt ner i kanalen kl 17:30

Han föddes kl 17:40, och det med yttre press och en bm som lirkade in sitt finger i slidan för att få ut hans axel som satt fast (väldigt stort barn med stort huvud och breda axlar - men han mådde jättebra och jag fick inga bristningar).

Allt som allt - jättebra förlossning!

Var du öppen något? mogen tapp? 

skönt det gick så bra! Behöver läsa lite solskenshistorier! 

• Hejkoala
    Körsbärsdalen skrev 2024-08-26 14:22:15 följande:
    Jodå, ett par cm. Man fick komma in dagen innan på kontroll inför igångsättningen, och då gjorde läkaren en hinnsvepning också för att förhoppningsvis göra igångsättningen något smidigare. Det hela gick toppenbra!

Okej men då gick de smidigt för dig! 

är Bara så rädd jag ej ska vara tillräckligt öppen o tappen ej mjuk så allt kommer ta sån tid :/ o Allt slutar i ks..

• Hejkoala
    Körsbärsdalen skrev 2024-08-26 14:22:15 följande:
    Jodå, ett par cm. Man fick komma in dagen innan på kontroll inför igångsättningen, och då gjorde läkaren en hinnsvepning också för att förhoppningsvis göra igångsättningen något smidigare. Det hela gick toppenbra!

Okej men då gick de smidigt för dig! 

är Bara så rädd jag ej ska vara tillräckligt öppen o tappen ej mjuk så allt kommer ta sån tid :/ o Allt slutar i ks..

• Hejkoala
    Anon0141 skrev 2024-08-31 08:00:02 följande:

Hur har det gått? 😊

Är bara i v35+0 nu så 2 veckor kvar. 
    ska på aurorasamtal nästa vecka igen och prata, blir nog igångsättning 37+2 pga jag inte kan behålla någon mat och behöver dropp varje vecka! 

de har inte kollat tapp eller öppenhet ännu då de inte vill in o greja förrens 37+2 så vet inte ens om jag kommer vara mogen tills dess :( 

• Hejkoala
    enola skrev 2024-08-31 09:16:04 följande:

Jag blev igångsatt 2,5 veckor för tidigt pga havandeskapsförgiftning. Vattnet togs vid tolv och klockan tre var han född, snabbt och enkelt. Omföderska men 14 år mellan barnen.

Okej! Låter ändå lovande!! 

var du öppen något? Hur var tappen?

• Hejkoala

Uppdatering :

blev igångsatt 37+5, 
    fick ballong för att mjuka upp, sen tog de lite tid ca 12h innan jag kom i aktiv fas, sen väl i aktiv fas (4cm) så öppnade jag mig 6 cm på 40 min, 20.45 var jag 4 cm öppen och 21.20 kom en helt perfekt pojke.
    snabbt och intensivt men en helt perfekt förlossning. :) 

Svar på tråden Igångsättning v37? Snabbt? Ont?