Inlägg från: Anonym (Mini) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mini)

Dessa jäkla känslor (som kvinna)!

Jag tycker inte att du låter känslig alls, att säga att man älskar den andre och då inte få höra det tillbaka skulle göra vem som helst ledsen. Jag själv hade inte stått ut länge så.

Jag hade sagt att jag behöver höra det om det är så att han älskar dig, att det är en deal breaker för mig. Så hade han fått chansen att ändra sig, annars hade jag gjort slut.

• Anonym (Mini)
    Anonym (Extremt känslig) skrev 2024-08-25 15:37:23 följande:
    Min partner visar sin kärlek till mig på så många andra sätt att jag inte tvivlar men visst känns det trist att inte få höra det! Han älskar mig men har svårt att säga det. Men, det känns ändå, speciellt eftersom jag analyserar allt.
    Om du har sagt att det är viktigt för dig att höra men att han inte är beredd att göra den för honom eftergiften så säger det något. Att aldrig ha hört det tillbaka, det är anmärkningsvärt. Inte något som man behöver vara känslig för att analysera och bli ledsen av imo.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Extremt känslig) skrev 2024-08-26 18:18:49 följande:
    Han har inte växt upp med föräldrar som sagt det till honom, det har aldrig varit naturligt för honom att säga det. Vi har haft långa diskussioner om detta och han är mer en kille som visar sin kärlek med handling. Detta vet jag om och nu, i min ålder är jag så känslig och överanalyserar allt. Han säger och bedyrar att känslorna finns där, en gång sa han "to the woman I love", det är väl det närmaste jag älsksr dig han kommit. 
    Jag minns faktiskt inte att mina föräldrar sagt det till mig någon gång, men partners och mina barn får ändå ofta höra att jag älskar dom så jag tycker inte att det är en ursäkt. Att inte få höra att man är älskad av en partner kan skapa osäkerhet och ångest, ens partner ska bry sig om hur man känner sig. Njae, jag tycker inte det är ok även om jag förstår vad du menar med att visa det på andra sätt. Speciellt eftersom du säger det, det skapar ett tomrum att inte den andre vill säga det tillbaka. För mig hade det varit en för stor brist hos honom.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Extremt känslig) skrev 2024-08-26 22:44:38 följande:
    Ja, visst är det en brist och att nåt saknas när man har svårt att säga att man älskar någon. Dock bedyrar han att han inte tvivlar på mig och att känslorna finns samt att jag är den rätte för honom och hsn ställer verkligen upp för mig i vått och torrt så jag vet att han älskar mig men visst hade det varit trevligt att få höra det nägongång. Han är väldigt fysisk istället och överöser mig med kramar och pussar. Jag tror att han påverkats mycket av sin uppväxt och även när han levde med sitt ex. 
    Om du är nöjd med situationen så kan man fråga sig hur det kommer sig att du startade en tråd här om det. Men det är inte du som tänker eller känner felaktigt. Du är inte för känslig av det man kan utläsa här.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Extremt känslig) skrev 2024-08-27 06:43:47 följande:
    Jag analyserar previs allt och är väldogt känslig, jag har inte varit så här innan, beror nog på åldern. Just, när jag startade tråden hade jag varit inne i en fas av analyserande, nu är det bättre. Jag vet vad han känner med vidhåller fortfarande att för mig är det skumt att inte kunna säga allt!
    En del analyserar allt ja, känner några som gör det. För dom hjälper det med partners som är tydliga med känslor. Förresten så kan osäkerhet/analyserande vakna även för en normalt "tjockhuvdad" person om man har en partner som är otydlig så att man inte vet vad som sker. Säger inte att han är det men något är det får dina analysfaser att vakna.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (....) skrev 2024-08-27 08:54:16 följande:

Du ska nog låta bli att tjata om detta, för då framstår du som en tjatig och "needy" kvinna. Man kan faktiskt inte tvinga någon att säga att de älskar en, utan det måste komma spontant. Det är ju heller inget värt om han känner sig skyldig att säga det, eller säger det bara för att du ska hålla dig lugn, eller hur?

Men om han älskar henne och säger det så blir hon lugn. Borde det inte vara värt rätt mycket för honom att hon är glad? Eller menar du att han inte älskar henne?

Har svårt att se att den anpassningen skulle vara ett slags offer bara.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (....) skrev 2024-08-28 08:47:47 följande:
    Anonym (Okänslig) skrev 2024-08-28 07:59:57 följande:

Ok, så här är det. jag är en kvinna med autism. Jag har alltså inget rikt känsloförråd. Jag är inte mycket för kärleksrelationer. Har aldirg haft en med en man jag har varit kär och älskat. är snart i din ålder.

men jag tycker ändå att man kan kräva att ens partner älskar en. Vad är syftet med relationen annars? Har han ens varit kär i dig? Att bli kär är svårt och inget man kan förvänta sig att någon blir. Men då blir man inte ihop med någon heller

Många människor blir tillsammans med någon de inte är kära i. För att de trivs med personen ändå, med tvåsamheten och gemenskapen. För att det är dags att gifta sig, sätta bo och skaffa barn. Klart att man kan vilja göra allt detta, även om man misslyckas med att få till en besvarad kärlek. Vissa människor kan bara bli kära i människor som är över deras liga, eller som de UPPFATTAR är över deras liga, vilket oftast får samma resultat (d.v.s. de kan inte uppföra sig normalt intill personen p.g.a. blyghet, och då blir det inget förhållande med den personen). 

Då nöjer de sig med någon som de kan få. Det är som sagt jättevanligt. Jag tror att man för sin egen skull ska låta bli att fråga sin partner om den verkligen är kär i en. Det är lugnast att inte veta. Med tiden växer känslor av gemenskap fram ändå, och för de som varit kära går passionen över. Sedan är det inte så stor skillnad längre. Om det inte var så, skulle de arrangerade äktenskapen inte fungera så bra som de oftast gör. 
    Hm, undrar verkligen om det kan vara vanligt. Har aldrig varit tillsammans med någon jag inte var kär i från början, hade hoppat över förhållanden i så fall.
Svar på tråden Dessa jäkla känslor (som kvinna)!