Bebis som bara vill bli buren, blir det bättre?
Vad har du för bärsele? Vår bärfis hade vi i en Manduca där han satt mot mig och kunde ha kroppskontakt. Det finns även en spädbarnsinsats som man kunde använda sig om om bebisen är nyfödd/liten. Han gnällde när man satte fast honom men var nöjd när han väl kom upp och mot oss. Det gick ju även att gå utan tröja på både barn och mig om man var inomhus.
För barnvagn - testa att lägga ner en väl ingrodd tröja som du haft med massor av mammadoft som sonen kan känna din lukt av. Det kan vara en stor trygghet.
Men minns också allt skumpande på sängkant eller pilatesboll för att få ungar att sova.
Är ingen förespråkare av att ungar ska skrika sig till sömns, men det är okej att de låter en stund. Du ska orka också, håll en hand å honom. Prata med lugn röst. Han kan självklart inte fixa det själv på en kvart, man behöver öva som allt annat..
Det är jobbigt (men härligt och mysigt) med 100% kroppskontakt 27/7.
Samma för babynest och barnvagn - mammas ingrodda doft. Även en vetekudde som värmt upp platsen är bra. Att gå från din varma goa famn till en "iskall" vagn är helt klart lätt att vakna upp av.
Men okej, jag avundas dig ändå lite. Skulle gärna byta ut min humörssvängande tweenie just nu mot en mysig klängapa.
Det går över. Det blir bättre. Det känns som en evighet nu. Det blir bättre.