• Anonym (Kille 32)

    Hennes föräldrar tycker det är för stor ålderskillnad

    Jag har drabbats av ett lite udda problem. träffar sen i maj en helt underbar tjej som jag är väldigt kär i. 


    vi träffades genom jobbet och är verkligen en match in heaven, vi har det underbart! härligt sex vi skrattar vi umgås vi gör allt ihop.

    men problemet är hennes föräldrar. Jag är 32 född 92 & hon 26 född 98. Jag bryr mig inte om åldern men har sagt till mig själv att inte dejta nån som är 10 år yngre. Dom här 6 åren märks knappt och hon gillar lite äldre killar.

    hennes föräldrar är dock emot detta stenhårt och vill inte alls att detta förhållande ska fortsätta, dom tycker deras dotter är för ung för en man i min ålder och står fast vid det stenhårt.

    så den senaste tiden har vi hållit oss hemliga för att ingen ska nåt veta, det går inte att prata med hennes föräldrar om saken utan att det blir bråk. Hur ska vi ta oss vidare?

  • Svar på tråden Hennes föräldrar tycker det är för stor ålderskillnad
  • Anonym (Eliza)
    Anonym (Kille 32) skrev 2024-08-24 19:33:09 följande:
    Ja dom är svenska! jag är från Gbg och hon från Stockholms området. Dock är dom rätt gamla, båda är över 60 och hon har två äldre halvsyskon på mammans sida vara ett är 1 år äldre än mig vet inte om det kan va nåt som dom lägger vikt vid?
    Konstigt. Min ena syster är ett år äldre än min man, precis som i erat fall, men det borde inte ha någon betydelse.

    Fast såå himla gamla är dom ju inte, att det är därför dom tycker som dom gör.
    Dom är typ 10 år äldre än oss 😄 och vi tänker inte så, inte ens min mans föräldrar tänkte som dom fast dom var rätt gamla när dom fick min man..dom var 42 resp 50 år när han föddes.

    Så det dör måste ju bero på något annat!?
    Fast ni behöver ju faktiskt inte deras välsignelse heller.
    Säg som det är och så får väl dom ta det bäst dom vill..
    Det är inte erat problem..
  • Anonym (60+)
    Ja dom är svenska! jag är från Gbg och hon från Stockholms området. Dock är dom rätt gamla, båda är över 60..... TS Ha ha ha😇 dom är rätt gamla😉, njäää det är nog inte åldern det sitter i isf är du ju en liten parvel😇. Min fru var 21 och jag 27 när vi träffades..... Gifta i 35 år i år
  • Anonym (Bill)

    En ärlig fråga: är det åldersskillnaden i sig de inte gillar, eller är det dig de inte gillar och skyller på åldersskillnaden? Har du frågat dig själv det?

  • Anonym (Helvetica)

    Är du säker på att det ligger till på det sättet? Hon kanske bara säger så för att hon antingen tror det, eller för att hon kanske inte vill att du träffar dom?

  • Anonym (A)
    Anonym (Kille 32) skrev 2024-08-24 19:33:09 följande:
    Ja dom är svenska! jag är från Gbg och hon från Stockholms området. Dock är dom rätt gamla, båda är över 60 och hon har två äldre halvsyskon på mammans sida vara ett är 1 år äldre än mig vet inte om det kan va nåt som dom lägger vikt vid?
    Det låter som att hon är minstingen i familjen och att de inte riktigt fattat att hon är vuxen nu. 

    Det är rätt vanligt, tror jag, att föräldrar fastnar lite i uppfattningen att äldsta barnet är moget och kompetent och klarar sig själv medan minsta är litet och behöver skyddas och stöttas. Min egen lillasyster vet jag var rätt frustrerad, första åren efter att hon flyttat hemifrån, över att våra föräldrar ofta inte trodde att hon skulle klara av saker.
  • Anonym (Ha)

    Men herregud, ni är väl vuxna? jag är själv födf 97 och min sambo är född 90. Han är dessutom far till mina två barn. jag ser inte problemet.


    känns som risken är större att det är annat som besvärar dom men att ålderskillnaden blir syndabocken. 


    Gå vidare genom att tala om för hennes föräldrar att ni tänker fortsätta er VUXNA relation. Och be dom backa undan. 

  • Anonym (va?)

    Nej vet du vad ,TS, varför smyger ni omkring som om ni gjort något brottsligt? Är det här på riktigt? Hon som är 26 år får väl för fan säga till sina föräldrar att skärpa sig. Jag hade stolt gått och hållit dig i handen. Din flickvän har problem med sig själv om hon viker sig så lätt för vad hennes konstiga föräldrar tycker. Jag hade sagt åt mina föräldrar att de var pinsamma och behövde (professionell) hjälp. Aldrig i detta liv jag hade backat. Har hon inte haft någon regelrätt rebelltid under tonåren? Ni kommer få feta problem i framtiden om hon är så här mesig, ärligt. Hon är 26 år. Hon är vuxen. Hon har rätt till sitt eget liv och bli kär i vem hon vill. Då kan ju hon säga till sina föräldrar att hon tycker inte de passar ihop så nu får de skilja sig. 

  • Född1984

    Det där ska dom skita i. Dom vänjer sig säkert när dom lärt känna dig. Då kommer det inte vara någon big deal.  

    klassiskt Är väl att man delar sin egen ålder på två och sen plussar med åtta år för att få fram en ålder för vad den yngsta åldern med någon man ska vara tillsammans med. Eller iaf en riktlinje.  


    men om det bara är sex så spelar det såklart ingen roll så länge alla har åldern inne. 

  • Anonym (Fördomar)

    Min Svärson är ett år äldre än jag. Vi kommer bra överens. Folk har fördomar, trist för dom. Deras förlust. 

  • Kirenaj68
    Anonym (Kille 32) skrev 2024-08-24 19:02:49 följande:
    Hennes föräldrar tycker det är för stor ålderskillnad

    Jag har drabbats av ett lite udda problem. träffar sen i maj en helt underbar tjej som jag är väldigt kär i. 


    vi träffades genom jobbet och är verkligen en match in heaven, vi har det underbart! härligt sex vi skrattar vi umgås vi gör allt ihop.

    men problemet är hennes föräldrar. Jag är 32 född 92 & hon 26 född 98. Jag bryr mig inte om åldern men har sagt till mig själv att inte dejta nån som är 10 år yngre. Dom här 6 åren märks knappt och hon gillar lite äldre killar.

    hennes föräldrar är dock emot detta stenhårt och vill inte alls att detta förhållande ska fortsätta, dom tycker deras dotter är för ung för en man i min ålder och står fast vid det stenhårt.

    så den senaste tiden har vi hållit oss hemliga för att ingen ska nåt veta, det går inte att prata med hennes föräldrar om saken utan att det blir bråk. Hur ska vi ta oss vidare?


    6 år är väl inget att bråka om. Ni är trots allt vuxna. Det hade varit en annan sak om åldrarna i förhållandet hade varit 22-16. Är du helt säker på att det är åldersskillnaden som spökar för dem? Att det inte är ett svepskäl för något annat? För övrigt. Varför ska ni hålla er hemliga? Alla vet ju att ni är ihop. Visst är det tråkigt att dina presumtiva svärföräldrar har sina betänkligheter, men ni får vara tålmodiga. Tids nog inser de nog att de hade fel. Min fru är thailändska och min svärfar var det inga problem med, men min svärmor var det svårare att bli vän med. Även om äktenskap mellan thaitjejer och faranger är långtifrån en världsnyhet numera finns det fortfarande ändå en viss stigmatisering i det i Thailand. Precis som i Sverige.... Men med tiden insåg hon att dottern inte hade gift sig neråt och nu är hon världens goaste. 
  • Anonym (Skiljer 5 år)

    På mig och min sambo skiljer det 5 år och varken min eller hennes föräldrar har haft något emot det.

  • Anonym (Love)

    Jag är 69 och min man är 31. Togs inte emot väl av hans föräldrar när vi blev ihop för fyra år sen. Han valde att bryta med dem. Han förlorade s k vänner och jag med. Men vi har kvar vänner och fått nya vänner. Tack vare för att vi vågar stå för våra val. Intressant när människor accepterar homosexuella, trans och bi men är väldigt trångsynta när det kommer till åldersskillnad. Nu är vi gifta sen ett år tillbaka. Vi är så lyckliga. Vi bor ihop och sexlivet har gått från topp till tiptopp. 


     


    Anonym (Kille 32) skrev 2024-08-24 19:02:49 följande:
    Hennes föräldrar tycker det är för stor ålderskillnad

    Jag har drabbats av ett lite udda problem. träffar sen i maj en helt underbar tjej som jag är väldigt kär i. 


    vi träffades genom jobbet och är verkligen en match in heaven, vi har det underbart! härligt sex vi skrattar vi umgås vi gör allt ihop.

    men problemet är hennes föräldrar. Jag är 32 född 92 & hon 26 född 98. Jag bryr mig inte om åldern men har sagt till mig själv att inte dejta nån som är 10 år yngre. Dom här 6 åren märks knappt och hon gillar lite äldre killar.

    hennes föräldrar är dock emot detta stenhårt och vill inte alls att detta förhållande ska fortsätta, dom tycker deras dotter är för ung för en man i min ålder och står fast vid det stenhårt.

    så den senaste tiden har vi hållit oss hemliga för att ingen ska nåt veta, det går inte att prata med hennes föräldrar om saken utan att det blir bråk. Hur ska vi ta oss vidare?


  • Trudekt

    Som andra, det är nog något annat de hakar upp sig på. Dåligt jobb, låg inkomst, slarver, för okristen, fel hudfärg, vad vet jag. Och då är åldern en ursäkt. 6 år är ingenting. Kan ju vara så att dottern är extremt omogen iofs så det uppfattas som mer, men, då är det ju som det är. 

  • Anonym (Vi)

    Jag tycker verkligen inte att det är någon konstig åldersskillnad.Att hon är 26 och du 32 är inget problem alls.

    Fortsätt bara att vara tillsammans. Ni har inget att skämmas för och behöver inte dölja er.

    Det finns väl hur många par som helst med upp till 10 års åldersskillnad uppåt och nedåt ( vuxna ).

    / tycker kvinna 53 år

  • Anonym (M)

    Varför berättade ni hur gammal du är? Märkligt 

  • Anonym (Tvillingmorsan)

    När du skrev att hennes föräldrar inte gillade åldersskillnaden, trodde jag att du var 32 och hon 16 eller nåt sånt.

    Då hade jag förstått dem.

    Men 32 och 26? Är du säker på att det inte är något annat som stör dem?

    Hur som helst har de inte med ert förhållande att göra. Ni är vuxna och gör som ni vill. Trist om de inte accepterar dig som framtida svärson, men ge inte upp ett bra förhållande för det.

  • Anonym (Petta)

    Konstigt, min pappa var 40 år 1970 och gifte sig med en 20-åring, dom är fortfarande gifta och hans svärmor  97 år (hennes mamma) är bästa vänner.

  • Anonym (Är för stor skillnad)

    En 32årig medelålders man med en 26 årig tjej är naturligtvis alldeles för stor åldersskillnad. Usch det är ju snudd på pe.... Gubbsjukt och fel.

    32 åriga män borde enbart få dejta singelmammor som har passerat 40.  

  • Anonym (FdPåJakt)
    Anonym (Kille 32) skrev 2024-08-24 19:02:49 följande:
    Hennes föräldrar tycker det är för stor ålderskillnad

    Jag har drabbats av ett lite udda problem. träffar sen i maj en helt underbar tjej som jag är väldigt kär i. 


    vi träffades genom jobbet och är verkligen en match in heaven, vi har det underbart! härligt sex vi skrattar vi umgås vi gör allt ihop.

    men problemet är hennes föräldrar. Jag är 32 född 92 & hon 26 född 98. Jag bryr mig inte om åldern men har sagt till mig själv att inte dejta nån som är 10 år yngre. Dom här 6 åren märks knappt och hon gillar lite äldre killar.

    hennes föräldrar är dock emot detta stenhårt och vill inte alls att detta förhållande ska fortsätta, dom tycker deras dotter är för ung för en man i min ålder och står fast vid det stenhårt.

    så den senaste tiden har vi hållit oss hemliga för att ingen ska nåt veta, det går inte att prata med hennes föräldrar om saken utan att det blir bråk. Hur ska vi ta oss vidare?


    Hennes föräldrar har fel, eller är knepiga... kanske en aning överbeskyddande.

    Hon är en vuxen kvinna, hon får själv bestämma vem hon har som partner.

    Den socialt accepterade åldern för din del är en 24-årig kvinna (din ålder delat med två och plus 8 = (32/2) + 8). 26 år är alltså inte något problem, det tycker de flesta sunt fattade människor är ok.
Svar på tråden Hennes föräldrar tycker det är för stor ålderskillnad