• Anonym (orolig)

Pluss men orolig.

Hej alla, vi har försökt i nästan ett halvår med att skaffa barn och förra månaden fick jag en kemisk graviditet. Vi inväntade inte mensen denna månaden utan körde på direkt efter mina blödningar slutade vid den kemiska graviditeten. Jag har nu plussat 2 dagar innan bim och är sååå orolig och har ingen att prata med. Har bara fått för mig att min kropp inte kan eller något.. allt detta pga besvikelse varje månad samt kemiska graviditeten. 

Jag är så orolig nu, har inga symptom heller men sträcket var väldigt starkt. förra månaden fick jag mycket vattniga flytningar, ömma bröst, humörsvängningar osv. Denna månaden har jag INGENTING  Har fått för mig att jag har låg progesteron, vet inte varför, att min kropp inte klarar av fastän jag är fullt frisk. (försöker bara komma på massa anledningar till varför det inte går). 

Vad kan jag göra nu? Behöver jag göra något speciellt? Ska man till apoteket och köpa folsyra? har mycket dåliga järnvärden, ska jag börja ta mina järntabletter nu? Hur viktigt är detta egentligen? Snälla vad kan jag göra för att det ska bli rätt, känns så dumt att bara sitta och inte "hjälpa" kroppen.n

• Svar på tråden Pluss men orolig.
  • Anonym (Rosa)

Jag blev gravid direkt efter min kemiska graviditet och fick inga symptom utöver vad som kändes som fruktansvärd mensvärk som tydligen var livmodern som redan börjat expandera eller något. Håller tummarna för dig - rekommenderar dig att bara följa med i processen och lita på din kropp. 

Men jo, direkt i samband med den kemiska graviditeten åt jag mycket protein. Kokade och drack benmärg för att få i mig kollagen, gick på akupunktur och tog olika tillskott (bland annat ett miltivitamin för redan gravida kvinnor). Folsyra ska du absolut ta (ingick i multivitaminet för min del).

• Anonym (.)

Ta folsyra och slappna av, mer går inte göra. Tror du kan ta järn också men kontakta en barnmorska nästa vecka ☺️

Du har ju faktiskt enkelt att bli gravid om det är andra gången på ett halvår ☺️ Den kemiska graviditeten är mycket troligare att den berodde på att det ägget + spermie aldrig hade blivit ett barn än att det är din kropp som fallerade. Över hälften av befruktade ägg slutar utvecklas innan/nära bim, det är mycket vanligare än man tror. 

Har själv haft missfall i v11+ och hade varit tacksam om min kropp släppt det redan från början istället för att nästan tagit sig igenom den mest kritiska tiden bara för att få reda på att det inte fanns något levande. 

Jag hade mycket starkare symptom den graviditeten som inte gick vägen än nästa som var en lyckad🙏 

• Anonym (orolig)
    Anonym (Rosa) skrev 2024-08-24 13:13:27 följande:

Jag blev gravid direkt efter min kemiska graviditet och fick inga symptom utöver vad som kändes som fruktansvärd mensvärk som tydligen var livmodern som redan börjat expandera eller något. Håller tummarna för dig - rekommenderar dig att bara följa med i processen och lita på din kropp. 

Men jo, direkt i samband med den kemiska graviditeten åt jag mycket protein. Kokade och drack benmärg för att få i mig kollagen, gick på akupunktur och tog olika tillskott (bland annat ett miltivitamin för redan gravida kvinnor). Folsyra ska du absolut ta (ingick i multivitaminet för min del).

Tusen tack.. 
    Hade du samma symptom som när du fick kemisk graviditet? Känns bara som jag hade betydligt mer symtom då, har ingenting nu. 
    Får åka in till apoteket imorgon och köpa folsyra och börja ta mina järntabletter, hela dagen grav processen har dragit ner på mig så mycket så känns inte bra att bara sitta och vänta. som du säger, äta mycket protein osv.  Har heller ingen vän eller nära jag kan prata med så känns trist, vilket tur att det finns folk här som kan hjälpa till. 
  • Anonym (orolig)
    Anonym (.) skrev 2024-08-24 13:15:14 följande:

Ta folsyra och slappna av, mer går inte göra. Tror du kan ta järn också men kontakta en barnmorska nästa vecka ☺️

Du har ju faktiskt enkelt att bli gravid om det är andra gången på ett halvår ☺️ Den kemiska graviditeten är mycket troligare att den berodde på att det ägget + spermie aldrig hade blivit ett barn än att det är din kropp som fallerade. Över hälften av befruktade ägg slutar utvecklas innan/nära bim, det är mycket vanligare än man tror. 

Har själv haft missfall i v11+ och hade varit tacksam om min kropp släppt det redan från början istället för att nästan tagit sig igenom den mest kritiska tiden bara för att få reda på att det inte fanns något levande. 

Jag hade mycket starkare symptom den graviditeten som inte gick vägen än nästa som var en lyckad🙏 

Åh.. förstår dig. Skickar kramar till dig. 
    Ja det är som du säger, men man har bara känt sig misslyckad och man vill inte sitta still nu. Vet att kemisk graviditet är vanligt, är bara orolig att detta ska vara samma med tanke på att det är 2 dagar innan bim samt inga symptom alls. tillskillnad från förra där jag hade. {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (orolig) skrev 2024-08-24 13:18:35 följande:
    Tusen tack.. 
    Hade du samma symptom som när du fick kemisk graviditet? Känns bara som jag hade betydligt mer symtom då, har ingenting nu. 
    Får åka in till apoteket imorgon och köpa folsyra och börja ta mina järntabletter, hela dagen grav processen har dragit ner på mig så mycket så känns inte bra att bara sitta och vänta. som du säger, äta mycket protein osv.  Har heller ingen vän eller nära jag kan prata med så känns trist, vilket tur att det finns folk här som kan hjälpa till. 
    Försök att inte tänka så mycket på symptomen.. ta dag för dag och ta hand om kroppen. Jag tror att symptomen är väldigt olika från person till person och från graviditet till graviditet. Sjuksköterskan förklarade för mig att vi enligt statistiken skulle ha 4-6 månader på oss att bli gravida och lyckas med en fullbordad graviditet - har det inte gått efter ett år så kontaktar man vården för att få hjälp ❤️ 

Ät mycket fisk, kött, avokado, valnötter, chiafrön och ta D-vitamin! 
  • Anonym (r)

Folsyran ska du börja med när du försöker bli gravid så iväg och köp :D

Ni har knappt försökt bli gravida, jag förstår att det är mycket oro men ofta brukar det gå vägen till slut.

• Anonym (orolig)

Tack för era svar! ❤️
    jag tänkte bara kolla om någon varit med om liknande, innan jag plussade hade jag mycket rikliga, vattniga, luktfria och genomskinliga flytningar. Nu efter plusset så har de försvunnit? Är de normalt? Hur länge hade ni flytningar om ni ens hade. Hade så förra grav också mkt flytningar 

• Anonym (Rosa)

Mina försvann titt som tätt och blev för det mesta vita i färgen och när det torkade i trosorna. TMI - men, men :) 

Svar på tråden Pluss men orolig.