Inlägg från: Alexandra05 |Visa alla inlägg
  • Alexandra05

För oss långa tjejer

Anonym (?Dvärgen?) skrev 2024-08-22 22:16:58 följande:

Med klackar på 10 cm känner du dig såklart längre, men du är du är fortfarande kort. Jag är några centimeter längre än du, men fick på allvar frågan av min 7-åring häromdagen ?Mamma ÄR du dvärg? Jag menar du är ju VÄLDIGT kort jämfört med andra vuxna?. 

Jasså, när jag har klackar så blir jag 1,70 och det är inte kort. Hur lång är du då? Hur lång är din 7-åring så frågar om du du är en dvärg? Väldigt kort är jag inte jämfört med andra vuxna kvinnor.
  • Alexandra05
    Anonym (R) skrev 2024-08-22 22:29:10 följande:
    Så lång innebär mer en känsla för dig, snarare än att du i praktiken är bland de längsta kvinnorna? 
    Nej, jag tycker också att jag är lång 
  • Alexandra05
    Anonym (Nina) skrev 2024-08-22 22:34:12 följande:

Jaså man är lång om man är 160 cm? Det hade visst mina klasskompisar i högstadiet ingen aning om, de retade mig för att jag bara var 162 cm lång i nian, de kallade mig Mini 😁

Men så bra då. Jag hade ofta högklackat när jag var yngre men numera är det sällan. 

Jag tycker att jag är lång iallafall. Var det killarna i klassen som retade dig? Du är lång, skit i vad dom säger
  • Alexandra05
    Anonym (R) skrev 2024-08-22 22:40:07 följande:
    Ja, det var det jag menade. Du skriver att du KÄNNER dig lång, vilket du förstås har all rätt att göra, men du ÄR inte lång. En relativt stor majoritet av alla kvinnor är längre än du är. Jag är 165 cm och är definitivt inte lång.
    Även en stor del som är kortare också. Jag är lång vad är  det du inte förstår?
  • Alexandra05
    Anonym (Lis) skrev 2024-08-22 22:48:30 följande:

Antar att du skrivit fel och är 170 eller 180. Jag är nästan 180 och har alltid trivts i klackar, men kanske inte riktigt så höga då jag blir längre än många män och nästan alla kvinnor. Det är snyggt med högklackat och även vi långa ska kunna ha det. Fötterna ser ju ofta lite mindre ut i högklackat än i platta skor också, vilket är en fördel, vi långa har ju ofta runt 40 i skostorlek. 😊

Nej, jag har inte skrivit fel. Jag är 1,60 men håller med dig om det är snyggt med högklackat. jag har turen att fötterna inte är så stora iallafall, 36,5. Så ser nog hyfsat snyggt ut oavsett vilka skor jag har.
  • Alexandra05
    Anonym (Lång) skrev 2024-08-22 22:52:15 följande:
     Du skulle kunna ha en kort kille (under genomsnittet precis som du) och fortfarande vara kortare med klackar på. Men du får identifiera dig som lång om du vill, eller som troll, vilket är mer sanningsenligt Skål
    Vadå får, jag är lång. Men du kanske är avis, verkar som du är en kortis och vill trycka ner oss långa tjejer 
  • Alexandra05
    Anonym (Lång) skrev 2024-08-22 22:52:15 följande:
     Du skulle kunna ha en kort kille (under genomsnittet precis som du) och fortfarande vara kortare med klackar på. Men du får identifiera dig som lång om du vill, eller som troll, vilket är mer sanningsenligt Skål
    Vadå får, jag är lång. Men du kanske är avis, verkar som du är en kortis och vill trycka ner oss långa tjejer 
  • Alexandra05
    Anonym (Hh) skrev 2024-08-22 23:03:38 följande:

160 är kort. Jag är det och är absolut inte lång. Gillar också klackar och fördelen är att man alltid kan ha det utan att känna sig "för lång "

Men tjejen, vem har tryckt ner sig? Du är lång och du är lika fin ed eller utan klackar. Skäms inte bara.
  • Alexandra05
    Anonym (Lis) skrev 2024-08-22 23:11:03 följande:
    Ok. Då är du tekniskt sett inte lång. Men det är ju fint med högklackat även på korta tjejer, och du blir ju medellång med högklackat.😊
    Så du påstår att jag är kort?
Svar på tråden För oss långa tjejer