Inlägg från: Anonym (Pulvermos) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pulvermos)

För oss långa tjejer

Anonym (Maria) skrev 2024-08-22 22:04:24 följande:

Som nån annan skrev, det är ungefär 6 cm under medellängd i Sverige. Så nej det är inte långt , iallafall inte om du bor i Sverige. Det är ungefär som att en kvinna som är 6 cm över medellängd (172 cm) skulle säga att hon är kort. 

Jämför man med nån som är 150 är du kanske lång men objektivt är du inte det. Jag är 166 och kort jämfört med en tjejkompis som är 180 men jag vet att jag inte är kort utan precis medellängd. 

Och det var väldigt märkligt att tänka att 160 nästan är för långt för att ha högklackat. Jag jobbade på klubb förut och där behövde vi ha ungefär 15 cm klackar. Nu har jag sällan högklackat på grund av att jag behövde gå med det hela tiden under åren jag jobbade där och jag tror jag redan har förstört fötterna tillräckligt.. men jag skulle verkligen inte undvika högklackat på grund av min längd , min sambo är 187 så han skulle fortfarande vara längre. 

Låter som en strippklubb.
  • Anonym (Pulvermos)
    Alexandra05 skrev 2024-08-22 22:57:00 följande:
    Även en stor del som är kortare också. Jag är lång vad är  det du inte förstår?
    Det är ju inte du som bestämmer det. En annan sak att du känner dig lång. Vilket du naturligtvis får :).
  • Anonym (Pulvermos)
    Alexandra05 skrev 2024-08-23 05:00:47 följande:
    Vad är det jag inte bestämmer
    När jag ska runka. Och om du är lång. Ordet är per defintion en jämförelse med andra. Så eftersom du är mycket kortare än genomsnittet, så blir det fel när du säger att du är lång,
  • Anonym (Pulvermos)
    Anonym (Bob) skrev 2024-08-23 18:37:51 följande:
    1:60 är inte väldigt kort för en kvinna, kort ja men inte extremt kort. Tror inte alls att din son sagt så som du påstår utan det är du som vill vara elak mot ts. För övrigt så är det en tråd där ts driver men det fattar ju inte du med ditt låga IQ 
    Det är vanligt att barn säger såna saker.
  • Anonym (Pulvermos)
    Anonym (Maria) skrev 2024-08-23 08:35:25 följande:

Stämmer haha. Och där jobbade såklart tjejer som var olika långa.. Även mina kollegor som var typ 175- över 180 cm hade ca 15 cm klack. 

Tycker trådstarten var väldigt konstig men börjar väl fatta nu att det är troll. 

Haha jaså minsann. Hur hamnade du där? Tyckte du om det?

Ja, det vore väldigt märkligt om det inte är troll. Hur är det med dina fötter?
  • Anonym (Pulvermos)
    Alexandra05 skrev 2024-08-26 00:17:51 följande:
    Min är mer utvecklad en din någonsin kommer att bli. Skiter väl i tabellen jag är lång
    Bra med kortare tjejer som du om sängen är hög. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Pulvermos)
    Alexandra05 skrev 2024-08-26 19:54:35 följande:
    Kortis
    Lyftkran?
  • Anonym (Pulvermos)
    Alexandra05 skrev 2024-08-26 21:08:34 följande:
     jaha, och vad är jag då enligt dig?
    En kortare tjej som är lätt att lyfta upp och krama 😊.
  • Anonym (Pulvermos)
    Alexandra05 skrev 2024-08-26 22:00:10 följande:
    Lägg av
    Haha bara ärlig ju.
  • Anonym (Pulvermos)
    Anonym (Kille i samma ålder) skrev 2024-08-26 23:12:34 följande:
    Du, det var ingen lögn.

Han gjorde verkligen det. På snap dessutom.
    ...Och där gick även min gräns. Jag har också anmält dig.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Pulvermos)
    Alexandra05 skrev 2024-08-27 00:15:31 följande:
    Som sagt denna person är väldigt otrevlig och äcklar många
    Om du läser din tråd förstår du att jag bara gav tillbaka med samma skrot och korn. Kanske din troll-kompis?
  • Anonym (Pulvermos)
    Alexandra05 skrev 2024-08-27 01:22:16 följande:
    Som sagt snusk/äckel ska inte vara här. För övrigt är inte detta en trolltråd
    Ok. Fast med pulvermos i skorna blir du längre. Tänkte fokusera på det istället.
  • Anonym (Pulvermos)
    Anonym (Lång?) skrev 2024-09-03 09:18:43 följande:
    Vad bra att du tycker det är jobbigt. Du är kort.
    Ja, det var väldigt taskigt faktiskt.
Svar på tråden För oss långa tjejer