Inlägg från: Eurydike |Visa alla inlägg
  • Eurydike

För oss långa tjejer

Jag är 177 cm och har aldrig känt mig som en jätte. Eller jo, en gång när en kille i högstadiet sammanfattade vår pjäs med orden ?Det var en jätte som dog? och jag var jätten 😅 Jag spelade alltså en helt vanlig människa, men var tydligen så jättelik att det gick att ta miste. Händelsen satte grunda spår och jag har högklackat ibland, då jag känner för det 👠

• Eurydike

Kom på en till grej angående att skämmas över sin längd eller ej. Det förekommer förhoppningsvis inte så ofta, men kan vara obehagligt när det sker. Saken jag syftar på är när andra skäms över ens längd. Det har hänt mig. En gång hade jag en manlig bugglärare i skolan. Han provdansade med mig och visade att det absolut inte gick att dansa bugg med någon som var så lång som jag. För att visa detta gjorde han snurrarna och dunkade varje gång i mitt huvud med sin arm, för att verkligen understryka att det var fysiskt omöjligt. Jag for fram och tillbaka och fick dunkar i huvudet. Sedan blev jag diskad och dömd att dansa som kille. Grejen var att han var kort (enplansvilla) och jag var lång (trevåningshus) så vi var bara en olycklig danskombo. Dessutom kunde han ha ansträngt sig och lyft på armarna lite extra, men det gjorde han inte. Det positiva var att jag lärde mig dansa både som kille och tjej 💃🕺

• Eurydike
    Alexandra05 skrev 2024-08-27 19:05:32 följande:
    Denna tråd handlar inte om långa killar utan långa tjejer
    Precis som mitt inlägg alltså 😂 Eller har du också dömt mig till kille?
  • Eurydike
    Alexandra05 skrev 2024-08-27 19:30:36 följande:
    du är väl kille? Hur lång är du?
    Tror inte det! Jag är 177 cm. Eller menar du höjd över havet? I så fall är jag inte säker 🤔🌊
  • Eurydike

Det har blivit tydligt i den här tråden att vad som räknas som lång är ett ganska luddigt begrepp. Lång jämfört med medellängd? Lång för att man känner sig lång? Lång i jämförelse med kända karaktärer som är långa? Jag försökte komma på en karaktär som är känd för sin längd och den första jag kom att tänka på var Långa Farbrorn. Man hör ju på namnet att han är tänk att vara väldigt lång. Det står också i presentationen att han är väldigt lång. Den beskrivningen gav ett intressant perspektiv på min egen längd. Jag skulle vilja påstå att jag är längre än Långa Farbrorn i relation till små barn som Lilla Anna 🥸🦒

• Eurydike
    Alexandra05 skrev 2024-08-27 22:52:52 följande:
    Vad pratar du om?
    Om Långa Farbrorn, missade du att jag skrev det? 🥹
  • Eurydike
    Alexandra05 skrev 2024-08-27 23:06:15 följande:
    Nej, vad har långa farbron med detta att göra?
    Han är ett bra exempel på hur subjektivt begreppet lång kan vara. Du anser att du är lång, någon annan anser att du inte är det. Ska vi då gå efter objektiva, mätbara fakta eller subjektiva tolkningar? Väljer vi att gå efter det sista, då hamnar vi i diskussionen om Långa Farbrorn. Han är längre än Lilla Anna och det är en viktig del av hans karaktär att han är just lång. Precis som det tycks vara för dig. Hur lång Långa Farbrorn egentligen är (i jämförelse med medellängd och mätbara ting) vet igen. 
  • Eurydike
    stallet90 skrev 2024-10-04 12:09:51 följande:
    Vilket as,men gött att du tog det positivt! Diskad också och dömd att dansa som kille, hahaSkrattande
    Ja, han var ett riktigt as faktiskt 😂 Jag minns fortfarande hur irriterande det var när han dunkade i mitt huvud och låtsades att han inte kunde lyfta armen högre än så. Tur att jag hade bra självförtroende redan då och att jag gillar att föra 😉
  • Eurydike
    stallet90 skrev 2024-10-05 11:57:29 följande:
    Haha,låter som en mardröm. Själv tycker jag ni långa kvinns är bäst, ståtliga och snygga :D.Gött att du har bra självförtroende!
    Ja, så länge man inte är så lång att man viker sig dubbel och går av på mitten så borde det ju in vara några problem 🦒
  • Eurydike
    Eurydike skrev 2024-10-10 19:38:23 följande:
    Ja, så länge man inte är så lång att man viker sig dubbel och går av på mitten så borde det ju in vara några problem 🦒
    Inte
Svar på tråden För oss långa tjejer