Anonym (BMI =bullshit measuring index) skrev 2024-08-28 20:10:54 följande:
Ja exakt.
Jag tror dejtingappar är det värsta som finns för en mans självförtroende, medan det kanske är helt annorlunda för kvinnor!
För ca 10 år sen provade jag en dejtingsajt bara för skojs skull, och innan jag ens hunnit ladda upp en bild blev jag överöst av meddelanden. Jag är för snäll och ville besvara alla meddelanden, och eftersom det gick för sakta blev dom förbannade när att jag inte svarade tillräckligt fort. Undrade hur många jag hade på gång samtidigt, eller frågade om de inte var snygga nog att prata med etc. Jag lade ner efter 1-2 veckor.
Eftersom det är så många fler män och få kvinnor kommer dejtingappar vara värdelöst för de flesta män. Verkligheten är tillräckligt svår, eftersom det blir allt fler män. Varför då utsätta sig för en dejtingapp, och utifrån den avgöra att alla kvinnor är si eller så och bara vill ha de absolut snyggaste männen? Ration är säkert ännu värre där än i verkligheten?
"
Jag tror dejtingappar är det värsta som finns för en mans självförtroende, medan det kanske är helt annorlunda för kvinnor!"
Kanske det men det borde vara tvärt om
Det kan vara väldigt svårt för män att marknadsföra sin personlighet i en profil så det skapar intresse vid första ögonkastet där det är stort mansöverskott, det blir betydligt mer ytligt medan det ofta räcker för kvinnor att vara tillräckligt snygg för ett knull.
Sura bittra incels verkar b.l.a ha problem med att ha en personlighet som inte är särskilt attraktiv så det funkar dåligt marknadsföra sin personlighet IRL,
Arbetslös, bor hemma hos mamma, typ funkar också dåligt i en profil så man behöver vara äckligt snygg för att kunna kompensera.
Men om man ger upp och vill skylla det på något kan man ju självsaboterande envisas med datingappar. logiken är ju i alla fall upp och ner.
Om man känner sej svårt ensam och vill ändra på det skulle man väl ändå prioritera manliga vänner IRL före ligg på tinder? Speciellt om man tycker att motsatta könet är blåst i huvudet.