Inlägg från: Anonym (Lena) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lena)

Barn som tyr sig till okända.

Var ihärdig. Säg till att de inte får gå in till dig eller in på din altan. Se till att de går ut och gå absolut inte ut och var rolig med dem i samband med det utan gå in till dig igen. Tydlig och bestämd men inte otrevlig. 

Om de inte lägger av så sätt fast ett myggnät längs dörrens överkant som du fäster med snören eller kardborreband eller nåt längs sidorna. En sån barriär borde vara en tydlig signal som de förstår. Eller sätt lås på grinden. 

• Anonym (Lena)
    Anonym (Granne) skrev 2024-08-21 17:10:31 följande:
    Tack för svar. Jag har skrivit en lapp med min info som jag ska skicka med dom nästa ggn.

Jag har ju ist gått ut med dom för att få bort dom från mitt hem men nu kommer dom oftare. Vilket jag förstår såhär i efter hand..

Sen tycker jag om barn, har praktiserat på förskola och jag tycker det är helt ok och lite roligt när dom kommer när jag är ute med hund, jag kan absolut följa med till lekparken eller låta dom hålla i kopplet osv. Men sen räcker det för mig och jag tycker samhället är läskigt, skulle va väldigt orolig om mina hypotetiska barn var så utåtsökande som barn verkar vara.

Ja, det var nog inte så taktiskt. Då har de lärt sig att det blir kul om de travar in hos dig. 

Håller med om att det är lite oroväckande med barn som tar så mycket kontakt med främlingar. Det behöver dock inte vara något knas i hemmiljön. Jag vet två barn som betett sig så - det ena diagnosticerades som tonåring med adhd. Hen är jättesocial och har lite dåligt med impulskontroll. Den andra hade tyvärr ingen stabil vuxen hemma och sökte desperat efter någon att hitta trygghet hos. 

• Anonym (Lena)
    Anonym (Granne) skrev 2024-08-21 17:36:45 följande:
    Nej det är min uppfattning också, några av de tidigare barn som sökt sig till mig har socialtjänsten varit inkopplad hos och där blev jag stödperson. Men dom allra flesta har haft bra hem. 

Jag får bli bättre med gränserna här. Och se till att prata med föräldrarna helt enkelt. :)
    Men, vad fint! Vad glad jag blev av att läsa detta! Hade en kompis en gång i tiden som gjorde en liknande grej för ett grannbarn. Man blir ju alldeles varm i hjärtat! 
Svar på tråden Barn som tyr sig till okända.