• jag84

Släppa otrohet

Kom ur ett 16 år långt förhållande för ca 2 år sen. Träffade ganska omgående kvinnan i mitt liv! Hon har allt jag någonsin velat ha; snäll, omtänksam, sjukt rolig, driven, social, vacker som ingen annan, sexigast på denna vår jord osv...!!
    I början på vårt förhållande kom jag på henne med att skriva med minst en snubbe, snusk. Konfronterade henne och hon det kom fram att hon haft sex med honom. Inte under vårt förhållande med under hennes förra. Han hade nu tagit kontakt igen och dom har skrivit saker som inte är roliga att lösa...
    Vi har pratat oerhört mycket om detta och jag har förlåtit henne!
    Problemet är att jag är oerhört svartsjuk, vilket jag inte visste.
    Ska jag vara helt ärlig så ser hon betydligt mycket bättre ut än mig, och även mitt ex. Jag har alltid varit säker när jag var tillsammans med min förra, men nu är jag lite osäker. Min nuvarande är så oerhört social, vilket är bra. Men jag anar ändå oråd ibland, troligtvis helt i onödan. Behöver hjälp hur jag ska tänka! Hon är verkligen kvinnan i mitt liv!!

• Svar på tråden Släppa otrohet
  • jag84
    Anonym (Jens) skrev 2024-08-20 14:14:05 följande:

Min fru och jag vill ha absolut trohet, vi vill kunna lita på varandra och ge varandra trygghet. 

Men...

Under ett långt förhållande kan det väl hända att man hoppar över skaklarna någon gång, på någon fest eller konferens. Om det bara är ett enstaka tillfälle så tycker vi att det är förlåtligt.

Men...

Vi vill inte veta. "Don´t ask - don´t tell". Det är den överenskommelse vi har.

Om någon av oss skulle inleda ett längre förhållande vid sidan av så är troligen vårt äktenskap på upphällningen ändå.

Där håller jag inte med.
    Alla gör ju som dom vill, men att trampa över gränsen är inget varken hon eller jag accepterar.
  • jag84
    Anonym (Nicklas) skrev 2024-08-20 15:57:55 följande:

Håller inte med ovan.
    Detta är ju inte bra. Om du vill vara med henne så är ju tillit en av de viktigaste sakerna.

När hon nu har svikit dig så behöver ni reda ut gränserna. Du måste också gå ifrån att hon är underbarast i världen och kunna sätta hårda gränser. Sexchatt med annan kille är ju för långt.

Absolut!
    Och vi har ju pratat om allt och jag har som sagt förlåtit henne. Men har ändå svårt att släppa tankarna på allt.
  • jag84
    Anonym (X) skrev 2024-08-20 18:49:47 följande:
    Men hon trampade ju över din gräns precis? 
    Detta hände för ca 8 mån sen. Vi pratade om det och jag har förlåtit henne. 
    Men tankarna snurrar ändå i min skalle.
  • jag84
    Anonym (X) skrev 2024-08-20 19:10:51 följande:
    Ja, för att hon gick över din gräns. Varför ha en gräns om du inte ens själv respekterar den mot dig själv?

Så detta stämmer alltså inte:

Han hade nu tagit kontakt igen och dom har skrivit saker som inte är roliga att lösa...
    Kanske var lite diffus...
    Han tog kontakt förra hösten igen, efter att dom hade träffats tidigare, då min tjej var tillsammans med sitt ex.
Svar på tråden Släppa otrohet