Inlägg från: Anonym (Tvillingmorsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Överstimulerad av bonusbarn

Men alltså, varför ställer folk upp på sånt här? Varför är du kvar i det här förhållandet TS? Är det för pojkens skull? Jag har själv barn men skulle aldrig förvänta mig något av en ny partner, mer än att behandla barnet väl.

Du har blivit utnyttjad från början. Ändå är du kvar. Varför? Det är synd om pojken, som uppenbarligen inte får det han behöver från sina biologiska föräldrar, men DU har inget ansvar. De flesta hade dragit så fort de upptäckte att de fick ta allt ansvar, samt eventuellt gjort en orosanmälan för pojkens skull 

Om du inte vill göra slut kan ni ju bli särbos och bara träffas hans barnfria veckor, eller att du bara träffar pojken ibland. Inte bor med pojken.

Men pappan verkar ju också ha problem. Varför tar han inte bättre hand om son? Det är inte dig sonen ska klänga på i första hand, utan pappan. 

Du skriver att du är slutkörd, gråter, ibland sitter timmar på toaletten bara för att få vara ifred, men ändå är du kvar i detta? Varför? Och var är pappan när sonen följer efter dig och klänger på dig? Vad gör pappan då?

Anonym (Hm) skrev 2024-08-20 13:39:46 följande:

Om man skulle se det ur barnets perspektiv så måste ju barnet undra varför du plötsligt struntar i honom och tro att det beror på honom, därav det extrema uppmärksamhetssökandet.

Jag förstår att du inte orkade med allting till slut och vill inte skuldbelägga dig på något sätt, men det var inte rätt att du lät det gå ut över barnet så pass att du nu undviker honom.

Det stämmer att det inte är pojkens fel. Men är han på TS hela tiden, eller väldigt mycket, och inte bara ibland, måste det ju bero på att pappan försummar honom. 
Svar på tråden Överstimulerad av bonusbarn