Inlägg från: Anonym (Maffia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maffia)

Banken har låst mina tillgångar

Junibarn skrev 2024-08-19 19:01:51 följande:

Kändes bara så drastiskt att inte invänta nåt svar? vet du om det brukar ta lång tid innan de öppnar kontot igen? 

Det brukar ta några månader men de finns de som fått vänta över ett år. Banken kör med rena maffiametoderna. Har du en partner som kan få din lön på sitt konto och betala räkningarna så länge? 
  • Anonym (Maffia)
    Anonym (Wtf) skrev 2024-08-19 19:50:38 följande:
    Inte en chans att det tagit så lång tid om man inte själv bidragit till att inte vara 100% transparent utan gett sken av att vilja undanhålla info. Då kan det säkert ta ännu längre tid. 
    Det här är människor som varit 100% transparenta och det har inte varit några konstigheter. Folk tror inte det får gå till så men tyvärr ser verkligheten ut på det sättet. Ogilla inte mitt inlägg, jag är bara budbärare, jag har inte bestämt reglerna. Ogilla bankerna istället. 
    Anonym (Japp) skrev 2024-08-19 19:25:54 följande:
    Du menar att någon skickat in dokumenten som efterfrågades och sedan fått vänta i över ett år? Låter snarare som att personen inte skickat in det som behövdes. Knappast i bankens intresse att hålla konton låsta.

Ja, precis. Har man otur kan sådant här ta fruktansvärt länge det är långtifrån säkert att de bara öppnar kontot igen. Jag hoppas såklart det ska gå bra för ts och att hon slipper krångla. 

Det ligger inte i bankens intresse att öppna kontot heller. 

• Anonym (Maffia)
    Anonym (Japp) skrev 2024-08-20 15:57:33 följande:
    Självklart ligger det i bankens intresse att öppna kontot.
    Varför skulle det ligga i bankens intresse? En kund mer eller mindre har ingen betydelse särskilt om de inte har några lån men att bli nerslängda av finansinspektionen får betydande konsekvenser. 
Svar på tråden Banken har låst mina tillgångar