Inlägg från: Grodmammans |Visa alla inlägg
  • Grodmammans

Sambos tv-tittande

Jag och min sambo har barn på 3 och 1 år. Han jobbar mycket, egen företagare. Jag jobbar som undersköterska men har vart hemma sen innan min förstfödde föddes med ett inhopp på ett halvår innan andra barnet kom. 

Min sambo är "lat". Han har fått vara det för han jobbar mycket och faktiskt försörjer vår familj så jag kunnat vara hemma/är hemma med dom tills dom är 1 1/5 år och börjar fsk.

Nu är ju problemet att den sista tiden har han fastnat för en serie. Han kollar på morgonen efter frukost och på kvällarna sent in på morgontimmarna. Ska han ta hand om barnen under dagen så jag kan få göra nåt eget så kan det hända att han kollar på serier och dom leker i vardagsrummet. Han liksom ser inget annat. 
    Hans morgonhumör är kasst och det blir inte bättre av att han inte sover. Har försökt prata med honom om detta men har går in i försvarsställning att han måste väl kunna vara värd det så mycket som han jobbar.
    Helvete va långt det blev och vet väl egentligen inte vad jag vill komma fram till men är så jävla trött på detta

• Svar på tråden Sambos tv-tittande
  • Grodmammans
    Anonym (.) skrev 2024-08-19 05:48:00 följande:
    Låter som han spårat ur rejält med serier alltså. Jobbigt att han inte inser själv vad du menar. Har han semester? Hur orkar han annars ligga vaken inpå småtimmarna och sedan sköta företaget? Kan det kanske vara så att han känner sig överarbetad och vill ha sådan tid för sig själv? Samtidigt som han biter sig själv i röven eftersom man blir urtrött av att hålla på sådär samtidigt som jobb och barn. Kan du inte sätta dig med honom och förklara att du är jättetrött och förstår om han också är trött men att han måste tagga ner med serietittandet? Begränsa det liksom. Planera lite tillsammans. Du säger att han är lat samtidigt som du skriver att han "den senaste tiden" har fastnat för en serie. Är det senaste tiden eller alltid?