Inlägg från: Anonym (pop) |Visa alla inlägg
  • Anonym (pop)

Fiskar - hjälp!

Be att farbrodern imorgon ordnar och betalar för all utrustning fiskarna behöver. Riktigt ogenomtänkt present och faktiskt rätt fult gjort om ni inte tidigare diskuterat att skaffa akvarium och varit på gång att göra det.

• Anonym (pop)
    Anonym (Hilja) skrev 2024-08-18 23:20:37 följande:

Håller helt och hållet med. Jag är inte direkt glad och hade det inte varit för att barnen blev såååå glada (de har aldrig yppat något om att vilja ha akvarium) så hade jag bett honom ta med sig de hem igen (han själv har ju inte bara ett utan två akvarium!). 

jag vet ju inte ens var jag ska börja. Förutom att gå till en butik och fråga då? men hade hoppats att det finns något enkelt ?barnens första akvarium? kit el liknande hehe

Ja, det blir ni som föräldrar som får ta ansvaret här och ni gör ju alldeles rätt som tar hand om fiskarna och gör barnen glada oavsett irritation. Han vet alltså vilket arbete det är med akvarium vilket gör det än mer oansvarigt att dumpa på andra...

Du får tänka ut en bra "present" till honom som kostar honom pengar, tid och engagemang i flera år men som inte är en levande varelse. Eller kanske börja släppa av barnen hos honom för barnvakt lite då och då trots att ni inte har avtalat :D (om barnen gillar honom och han är kompetent att ta hand om dem).
Svar på tråden Fiskar - hjälp!