• Anonym (T)

Han tycker jag haft sex med för många

Jag skulle inte svarat ärligt på frågan om jag var en kvinna som hade legat med sextio män och också vill ha en seriös relation med mannen som frågar.

Det har att göra med att relationen alltid har ett pris för mannen som han måste vara beredd att betala. Att då veta att priset förmodligen varit betydligt lägre för de sextio män som kvinnan legat med tidigare kan leda till att han för sig själv ställer frågan varför just han ska betala ett högre pris (vilket är nödvändigt att han är beredd att göra i en seriös och långvarig relation).

Så fungerar män men kvinnor är inte alltid medvetna om detta.

• Anonym (T)
    Anonym (J) skrev 2024-08-19 09:25:54 följande:
    Då har du valt att inte ha en seriös relation, när du redan från start måste ljuga, 

Vsrför så svårt att bara säga som det är? Man behöver ju inte sitta stolt och berätta om det. Man kan ju säga varför? Att man tex mådde dåligt just då? vad som helst. Ofta finns det väl iallafall en anledning. Löjligt att inte kunna stå för det man gjort. Det mesta kommer ändå fram förr eller senare. 
    I krig och kärlek är allt tillåtet. Att äventyra en relation som man tror på bara för ett ideal om ärlighet kan vara riktigt dumt.

Sedan finna det en aspekt till vad gäller antalet tidigare sexpartners. Fär män har en kvinnas sexuella tillgängligheten att göra med hur attraherad hon är av en man. 

Frågan som då förr eller senare riskerar att uppstå är om hon varit mer sexuellt attraherad av någon av de 60 tidigare snubbarna och att hon bara valt mig för mitt nettovärde, dvs. mitt ekonomiska värde eller min potential som pappa till eventuellt framtida barn etc.?

Mannens svar på denna fråga kan också riskera en framtida seriös relation och är ytterligare ett skäl att hålla tyst om de tidigare älskarna.
  • Anonym (T)
    Anonym (J) skrev 2024-08-19 11:10:47 följande:

Det håller jag inte med om. När det gäller kärlek bör man bygga det på ärlighet , tillit och respekt. Om man nu tänkt att det ska hålla i längden iallafall. Annars kvittar det väl. Ställer man frågan så vill man ju veta. Vad är det annars för mening att fråga något, om man inte får ärliga svar. 

Du säger att för män har en kvinnas sexuella tillgänglighet att göra med hur attraherad hon är av en man. Vad menar du? förstår inte vad du skriver. Är man som kvinna automatiskt attraherad av mannen om hon ligger med den? Isåfall har du tyvärr fel förr jag vet flera (och läst om massor) som inte varit attraherade utan bara ville ligga just då. Inget beteende jag står bakom. 

Det jag skriver är inget kontroversiellt. Grovt tillyxat kan man säga att kvinnor förhåller sig annorlunda till män som de anser är attraktiva än till män som de anser är värdefulla. De förra kan de tänka sig att ha sex med men inte en överlåten relation. Är du då mannen som hon vill ha en relation med, dvs "high value", efter att haft sex med 60 partners som hon funnit attraktiva så är det ganska troligt att mannen i fråga kommer att undra om hon varit mer sexuellt attraherad av någon av dessa 60 män än av honom.

Därför är mitt råd att hon håller tyst om de 60 snubbarna som hon legat med om hon är ute efter en överlåten relation med en man som hon anser är värdefull.
  • Anonym (T)

Jag trodde att förutsättningarna var att TS verkligen önskar ha en seriös relation med mannen som ställer sig frågande till hennes 60 tidigare partners och att hon vill förstå varför detta kan vara ett problem för män om de ska satsa på en överlåten relation med en kvinna. 

Problemen som jag ser är dessa:

Eftersom de flesta relationer som kvinnor verkligen söker innebär att män på något sätt är nettobetalare så kan hennes historia bli ett problem genom att mannen tycker att priset han får betala är för dyrt i jämförelse med vad de 60 tidigare männen betalat och att han därför aldrig visar sig beredd att satsa på relationen. 

Om mannen ändå är beredd att satsa på relationen och bli en nettobetalare som de flesta män i långvariga relationer de facto är, så finns också en påtaglig risk att han så småningom börjar undra om kvinnan varit mer attraherad av någon av de andra sextio männen eftersom de fick sex av henne utan att behöva betala samma pris som han måste göra. Även detta kan skapa problem på sikt.

Men nu verkar istället TS vara väldigt nöjd med sin sexuella historia och dessutom tycka att män som kan ha synpunkter på hennes beteende är hämmade och störda så då finns egentligen inget att diskutera.

Dock kan de bli så att hon på sikt får svårt att hitta en långvarig relation med en "high value man" om det nu är så att hon undrar varför män bara vill ha sex med henne men att det aldrig utvecklas till något mer.

• Anonym (T)
    Anonym (H) skrev 2024-08-20 13:49:21 följande:
    Men snälla. Jag skulle kunna ljuga om antalet och jag skulle få en seriös relation på direkten. 
    Ja säkert, med en kille som gillar att käka chips och spela dataspel på dagarna. Men knappast med en ambitiös man med en verkligt attraktiv livsstil. Dessa män har helt andra krav på vilka kvinnor som de inleder seriösa relationer med...
Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många