• Cathariiina

Han tycker jag haft sex med för många

Anonym (Är många) skrev 2024-08-18 19:12:59 följande:

60 är väldigt många, och väldigt många män har en preferens på att det skall vara ett litet antal. 

Det blir upp till dig att försöka få honom att förstå varför han skall älska dig trots det. Lyckas du inte med det kommer du förlora honom.

Sedan kan man ha åsikter om den preferensen, tycka att män är hemska som har den preferensen, men du får honom inte att stanna genom att kritisera honom för preferensen eller genom att kräva att han inte skall ha den preferensen.

Ja, jag håller med. Vi människor har rätt att ha vilka preferenser vi vill. Sedan kan man inom sig ifrågasätta en del av dessa preferenser, t.ex. "varför är det så viktigt att han har hög lön?" eller "varför är det så viktigt att hon är söt?" eller "varför är det så viktigt att han har en egen bostad?" eller "varför är det så viktigt att hon är barnfri?" eller "varför är det så viktigt att han är längre än hon?" eller "varför är det så viktigt att hon är kortare än han?" eller "varför är det så viktigt att han är vältränad?" eller "varför är det så viktigt att hon är oskuld/nära oskuld?"

Men - det är var och ens ensak, vilka preferenser vi har. 
  • Cathariiina
    Anonym (ljug nästa gång) skrev 2024-08-18 19:16:47 följande:

Det finns två sanningar här i livet: Man ska inte fråga saker man inte vill ha svar på, och man ska inte svara på saker man vet att folk inte tål att höra sanningen om.

Nästa gång, svara "10 kanske", eller något lagom vagt. Han vill inte veta egentligen.

Nej här håller jag inte med. Ett förhållande som bygger på en lögn kan aldrig bli bra. Man kan ha olika åsikter om ifall frågan borde ha ställts eller inte, men en lögn är en lögn även om frågan inte borde ha ställts.

Tänk så pinsamt det skulle bli när och om det kommer fram, annars! Det har t.ex. hänt att vänner eller "vänner" till bruden har ställt sig upp och hållit tal på bröllopet, och då berättat om alla hennes eskapader... bruden vill bara sjunka genom jorden och brudgummen och hans släktingar blir chockade.

I så fall måste man bryta kontakten med alla som vet något om den delen av ens tidigare liv, och flytta långt bort. Och inte ens det är säkert. 

Bättre att i så fall säga: "det berättar jag inte, för det är min privatsak". Och sedan får han välja mellan att fortsätta eller avsluta förhållandet. 
  • Cathariiina
    Anonym (ljug nästa gång) skrev 2024-08-18 19:26:13 följande:
    Varför? Om man hade sin sexdebut när man var 15 och nu var 40 så hade man legat med i snitt 2,5 person om året. Lite kul ska man väl få ha på jul och midsommar, eller?
    Hon borde ju ha haft ett eller ett par långa förhållanden också under den tiden, under vilka hon varit trogen. Har hon inte haft det utan bara one night-stands, så är det ju ännu märkligare. 
Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många