Goneril skrev 2024-08-19 09:37:31 följande:
Riskfyllt beteende, det TS ägnat sig åt. Att ta hem vilt främmande personer på det sätt hon förklarat, spana in dem och sedan släppa in dem i sängkammarn!. Vad visste hon om dessa killar? Förutom de uppenbara riskerna, sexuellt överförbara sjukdomar, våldsamt och farligt sex, finns ju risken att bli av med bankkortet när hon går på toaletten. Hon kan även ha gjort en missbedömning och killen börjar gå löst på inredningen. Riskaspekten har inte belysts här. I dejtingsammanhang uppmanar man folk att träffas i offentlig miljö inledningsvis. Att ta hem okända på det vis hon har gjort visar prov på självskadebeteende. Min första impuls var att hon borde få hjälp att bearbeta detta, även om det var "kul" och hon är "stolt över sina 60 sexpartners". Tro det, den som vill, hon skulle inte startat tråden om hon varit genuint stolt. 101 svar hittills, "väldigt många", "för mycket" "ljug", "tveksamt", "berätta inte" en och annan säger "kämpa". Promiskuitet eller ej, det står var och en fritt att välja livsstil. Det TS går miste om är dock uppenbart, att långsamt lära känna en person, den spirande förälskelsen, alla diskussioner, gemensam matlagning och konserter, promenader, det försiktiga och romantiska närmandet som kan sträcka sig över månader innan man blir fysisk med partnern. Detta går TS miste om. Vi är många här som gillar att umgås med en individ och ser tankeutbyte som viktigt; inte endast utbyte av kroppsvätskor. Det är inte bara underliv som ska umgås utan det som finns där ovanför såsom hjärta och hjärna.
Jag håller inte med om att det måste vara ett självskadebeteende. Däremot riskfyllt, impulsivt och att man inte lärt sig värdera sin kropp och vem man ger den till. Känner till ett fåtal personer som varit öppna med att de legat med 100+ personer och jag har sett drag i alla på andra sätt som inte är smickrande alls som verkar höra till. Antingen behöver man extremt mycket bekräftelse, har tendenser till otrohet, inte skydda sig eller byter sexuella partners hej vilt och kan inte binda sig. Klart kan undantag finnas men det säger i många fall tror jag något om personen i helhet.