• tobiq

Vi kan inte bestämma namn!

Snart är lillasyster 2 månader och ännu namnlös. Namnet var i stort sett spikat och vi ?gick ut med det? till vänner och släkt. Men det känns inte helt rätt.
    Tösen passar i allt! Hopplöst!
    Syskonen heter Moa, Svea, Ebbe, Harry och Lilly. Vi gillar främst äldre namn, korta/helst tvåstaviga.

Vad ser hon ut att heta? Jag skriver inte våra förslag än. 
    Det är en bebis som ler och söker mycket kontakt och som än så länge skulle beskrivas som mer krävande än lättsam. 

Moa-08 Svea-10
  • Svar på tråden Vi kan inte bestämma namn!
  • Meddelande borttaget
  • halvan

Jag tänkte direkt att hon ser ut som en Alva! Alva eller Alma röstar jag för.

Hon är jättesöt förresten!

• Anonym (A509)

Anne
    Frida
    Tove
    Marie
    Signe
    Lotta
    Tilde

Kanske nått som slutar på E då ni har Moa & Svea, Harry & Lilly, Ebbe &........ 😊

• tobiq
    halvan skrev 2024-08-18 17:50:00 följande:

Jag tänkte direkt att hon ser ut som en Alva! Alva eller Alma röstar jag för.

Hon är jättesöt förresten!

Tack snälla!
    Tyvärr heter min pappas hund Alva, men Alma är ett fint förslag. Hon ska heta Malva i andranamn:).
    Moa-08 Svea-10
  • tobiq
    Anonym (A509) skrev 2024-08-18 19:43:39 följande:

Anne
    Frida
    Tove
    Marie
    Signe
    Lotta
    Tilde

Kanske nått som slutar på E då ni har Moa & Svea, Harry & Lilly, Ebbe &........ 😊

Det hade varit fint! Signe tycker vi mycket om!
    Moa-08 Svea-10
  • tobiq

Namnet som nästan var spikat är Kajsa, men på något sätt så känns inte rätt. Hon har även fått heta Sally några dagar.
    Favoritnamnen är Märta, Sigrid, Siri, Astrid, Malva, Signe. 

Moa-08 Svea-10
  • trollhona
    tobiq skrev 2024-08-18 13:59:42 följande:
    Vi kan inte bestämma namn!

Snart är lillasyster 2 månader och ännu namnlös. Namnet var i stort sett spikat och vi ?gick ut med det? till vänner och släkt. Men det känns inte helt rätt.
    Tösen passar i allt! Hopplöst!
    Syskonen heter Moa, Svea, Ebbe, Harry och Lilly. Vi gillar främst äldre namn, korta/helst tvåstaviga.

Vad ser hon ut att heta? Jag skriver inte våra förslag än. 
    Det är en bebis som ler och söker mycket kontakt och som än så länge skulle beskrivas som mer krävande än lättsam. 

Signe tycker jag hon ser ut som.
    Men skulle passa i namn som Ilse, Elvy, Agnes, Tora, Birgit
Svar på tråden Vi kan inte bestämma namn!