Inlägg från: Anonym (Ljuvlig dotter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ljuvlig dotter)

    Vi kan inte bestämma namn!

    En väldigt söt tjej ni fått!

    Iris, Ines eller Illse är mina tre första spontana som dök upp. 

    När jag tänkte lite längre hittade jag dessa namnen. Kanske inspiration om inte annat? 

    Ally
    Maja
    Annie
    Alma
    Signe
    Judit 
    Astrid
    Stina

  • Anonym (Ljuvlig dotter)
    tobiq skrev 2024-08-18 20:03:17 följande:
    Det hade varit fint! Signe tycker vi mycket om!
    Har en sådan själv som dock är tonåring nu. Det som är bra är att det nästan är omöjligt att få smeknamn på det namnet. Det som är dåligt är att många har uppenbart svårt att stava det. Senast i 5:an eller 6:an fanns det klasskompisar som inte kunde stava det rätt! Någon som Signe själv tyckte både var roligt och förfärligt. 

    Det enda jag skulle säga "talar emot" det valet av namn är att jag själv noterade att alla barnen har en "egen" första bokstav. Så kanske Svea vill vara själv på S tänkte jag. Men det är kanske inget ni reflekterar över själva? 

    Läste att ni testkört namn ett tag. Känner igen det också! Signe var med från start, men kändes inte helt 100 i början. Så vi testade olika namn och bestämde oss vid dryga 2 månaders ålder. Det landade hela tiden ändå i Signe och idag är hon en Signe ut i fingerspetsarna. 

    Det kommer bli bra vilket namn ni än väljer! Och ja, du har burit barnet, du har ändå sista åsikten. Självklart!  
Svar på tråden Vi kan inte bestämma namn!