Inlägg från: Anonym (Frustrerad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Frustrerad)

    Kan inte längre skicka mms

    Jag har en Samsung A22 som för några dagar sedan slutade skicka mms. Jag kan skicka sms och ta emot mms. Jag har startat om och har inte slut på surf. Har inte ändrat några inställningar medvetet. Har sökt uppdateringar. Mycket tacksam om nån har tips om vad som kan vara fel!

  • Svar på tråden Kan inte längre skicka mms
  • Anonym (Frustrerad)

    Tack! Precis efter att jag startat den här tråden startade jag om telefonen igen (typ 7e gången) och nu funkar det. Börjar misstänka nåt problen hos Comviq för jag ändrade inget. Strular det igen ska jag leta upp ditt svar!


    Anonym (Kanske) skrev 2024-08-16 18:49:50 följande:

    Jag har haft liknande problem för länge sedan och minns inte exakt hur jag gjorde men har för mig att jag nollställde/ändrade inställningar liknande det jag kopierat in nedan. Just det gäller Telenor, men du kanske kan googla fram din operatör?

    Testa simkortet i annan telefon för att se om det är telefonen eller kortet som krånglar. 


    Kontrollera din APN-inställning. "Inställningar" > "Mobilnätverk" > "Åtkomstpunktsnamn". Gå till ?Telenor MMS?, om det inte finns så tryck på ?Lägg till?. Inställningarna ska vara:
    Namn: Telenor SE
    APN: services.telenor.se
    Proxy: Skall vara tom
    Port: Skall vara tom
    Användarnamn: Skall vara tom
    Lösenord: Skall vara tom
    Server: Skall vara tom
    MMSC: http://mms
    MMS-proxy: 172.30.253.241
    MMS-port: 8799
    MCC: 240 MNC: 08
    Verifieringstyp: PAP
    APN-typ: mms
    APN-protokoll: IPv4
    APN-protokoll vid roaming: IPv4
    Bärare: Ej angiven
Svar på tråden Kan inte längre skicka mms