Tack! Precis efter att jag startat den här tråden startade jag om telefonen igen (typ 7e gången) och nu funkar det. Börjar misstänka nåt problen hos Comviq för jag ändrade inget. Strular det igen ska jag leta upp ditt svar!
Anonym (Kanske) skrev 2024-08-16 18:49:50 följande:
Jag har haft liknande problem för länge sedan och minns inte exakt hur jag gjorde men har för mig att jag nollställde/ändrade inställningar liknande det jag kopierat in nedan. Just det gäller Telenor, men du kanske kan googla fram din operatör?
Testa simkortet i annan telefon för att se om det är telefonen eller kortet som krånglar.
Kontrollera din APN-inställning. "Inställningar" > "Mobilnätverk" > "Åtkomstpunktsnamn". Gå till ?Telenor MMS?, om det inte finns så tryck på ?Lägg till?. Inställningarna ska vara:
Namn: Telenor SE
APN:
services.telenor.se
Proxy: Skall vara tom
Port: Skall vara tom
Användarnamn: Skall vara tom
Lösenord: Skall vara tom
Server: Skall vara tom
MMSC: http://mms
MMS-proxy:
172.30.253.241
MMS-port: 8799
MCC: 240 MNC: 08
Verifieringstyp: PAP
APN-typ: mms
APN-protokoll: IPv4
APN-protokoll vid roaming: IPv4
Bärare: Ej angiven