Inlägg från: Anonym (Cystan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cystan)

För er som gjort en titthålsoperation!!

Anonym (mm) skrev 2024-08-16 14:13:34 följande:
    För er som gjort en titthålsoperation!!

Hej, ni som har gjort en titthålsoperation i buken och tagit bort en cysta, jag har en fråga. Och snälla endast seriösa svar, orkar inte med oseriösa nu. 

Hur långt efter operationen tog ni bort de vattenavvisande plåstret och när efteråt kunde ni duscha? Tog ni själva bort de små plåstrena precis över stygnen under de stora plåstret eller föll dom av sig själv? 

Jag gjorde en titthålsoperation för ca 10 dagar sen och har fortfarande kvar mina plåster, de finns inget var eller blod som kommer ut mer det är helt torrt. Jag har bytt mina plåster en gång, har då 3 stygn. Men under de stora plåstret så finns det små små plåster som jag antar är för att skydda stygnen. Känner mig så orolig över att ta bort de stora plåstrena och duscha utan. Hur gjorde ni? Har liksom fobi för sår och stygn. Har bokstavligen plåster på för minsta lilla sår. Men jag vet att mina stygn måste luftas lite och läka sig då huden runtom blir irriterad. 

Jag minns inte på rakarm när jag tog bort tejpen. Men stygnen/tejpen var torra. En vecka kanske?

Det bästa svaren får du om du kontaktar avdelningen. 
    Tror det är möjligt via 1177.
Svar på tråden För er som gjort en titthålsoperation!!